Kan jeg miste lappen pga blå parklys?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
nisufisu
Innlegg: 36
Registrert: 25 aug 2023, 09:54
Motorsykkelen din: 2011 Yamaha Yzf R.125

Kan jeg miste lappen pga blå parklys?

Legg inn av nisufisu »

Jeg og noen kompiser var ute med yzf'ene og vi hadde montert isblå park lys . Det var litt utpå kvelden så var ganske synlig. Jeg måtte stikke hjem og hente noe. Når jeg kom hjem fikk jeg en snap av de om at de hadde blitt stoppet av en politibetjent som ikke var på jobb. Han hadde sakt at han kom til å ta lappen dies om han så de igjen med blå lys.

Kan man virkelig miste lappen bare av å ha is blå parklys?
Og hvordan er det med underglow? Tar de lappen om du har blå, rød eller hvit underglow?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Kan jeg miste lappen pga blåe park lys?

Legg inn av FredrikE24 »

Neida, det går fint.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Kan jeg miste lappen pga blåe park lys?

Legg inn av FredrikE24 »

Men det er ikke akkurat overraskende at lovens lange arm bryr seg når man kjører med ulovlig lysbruk. Reglene er ganske klare. Så om man ikke ønsker å havne i problemer, så overholder man reglene enkelt og greit.

Jeg kjører med ulovlig gult lys, da det er en lyktefilm i gult. Ingen reagerer på det, men kjører tungsykkel, er nok noen år eldre og oppfører meg greit i trafikken normalt. En ungdomsgjeng på lettsykkel på en sen kveld tiltrekker seg jo den utøvende makt kan du si. Noe må de da påpeke.

Online
mekkern
Innlegg: 7590
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kan jeg miste lappen pga blå parklys?

Legg inn av mekkern »

Hvis de klasser det som "blålys" så kan det bli dyrt-bøtesatsene har økt mye siste 12år... https://www.tv2.no/broom/stoppet-med-bl ... /12838387/
En ev anmeldelse i tillegg...

Hvorfor se ut som et tivoli forresten..

Gult frontlys er forresten helt lovlig men ikke med film på lykta..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar