Transport av motorsykkel

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Transport av motorsykkel

Legg inn av rolf-arne »

dypen skrev:
rolf-arne skrev: 17 nov 2023, 10:03
ErikW skrev:
Jompa skrev: 16 nov 2023, 16:53
ErikW skrev: 16 nov 2023, 16:31 Å vi driver i dag og prøver det dere skriver om her FB og fraktekrigen…. Helvete for noe rør og ikke talom om at jeg setter kostbart bort til frakt der.
Vi skal ha fraktet en BMW med V8’r fra Alta til Skien eller Oslo. Neimen om vi tør la ukjente ta i den, så her blir det å fly opp og kjøre hjem…
Gi et lite hint om når du kommer, så kanskje vi treffes.
Det skal gjøre, men trordet blir sønn min som tar turen. Bilen flyttes fra Mehamn til Alta, men de siste formaliteter må på plass først.
Lønner det ser å kjøre Sverige nedover tro?
Lønner seg absolutt å kjøre Sverige nedover, over 600 i bompeng på turen igjennom Norge.. ingen fjelloverganger , utenom kløfta..i Alta... vinterstid kjører jeg bare via Sverige om jeg skal så langt sør.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
[mention]rolf-arne[/mention] bompenger over kr 600,- var ikke det lite, sist jeg sjekket for mange år siden var det nærmer kr 400,- Oslo - Otta og sikker mere nå … Alta - Skien i bompenger kan kanskje sjekkes på vegvesen.no :-k
Sist jeg lot autoberegning gjøre jobben , blei det 1200,- , men et minimum er 600... stole ikke helt på de 1200,- ..

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Transport av motorsykkel

Legg inn av dypen »

Alta - Skien som kjøres nedover på Norske sida blir bompenger kr 767,-

https://fremtindservice.no/privat/bompengekalkulator/
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Transport av motorsykkel

Legg inn av kjellv »

agnes skrev: 16 nov 2023, 11:20 Jeg skal flytte en sykkel fra Oslo til Sørlandet men det er vanskelig å finne noen som frakter dette? Er i kontakt med et flyttebyrå oslo men de kjører ikke før om 5 uker. Ellers er beste pris hittil 18.000,- (dyrt :-k )
18000 er helt horribelt dyrt, og bør være fullstendig ute av bildet.
Sjekk med en MC-forhandler. Jeg jobber hos en forhandler og har tatt slike oppdrag flere ganger.. De henter (kanskje) sykkelen der den står, pakker den på en MC-pall og sender den til en adresse du bestemmer eller til en annen MC-forhandler i nærheten av destinasjonen dersom det passer best. Da går den som godsfrakt med lastebil. Fikk selv ordnet frakt på en motorsykkel fra Lyngdal til Molde i vår til ca 5000 inkl. mva.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 655
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Transport av motorsykkel

Legg inn av Nomade »

kjellv skrev: 17 nov 2023, 21:37
agnes skrev: 16 nov 2023, 11:20 Jeg skal flytte en sykkel fra Oslo til Sørlandet men det er vanskelig å finne noen som frakter dette? Er i kontakt med et flyttebyrå oslo men de kjører ikke før om 5 uker. Ellers er beste pris hittil 18.000,- (dyrt :-k )
18000 er helt horribelt dyrt, og bør være fullstendig ute av bildet.
Sjekk med en MC-forhandler. Jeg jobber hos en forhandler og har tatt slike oppdrag flere ganger.. De henter (kanskje) sykkelen der den står, pakker den på en MC-pall og sender den til en adresse du bestemmer eller til en annen MC-forhandler i nærheten av destinasjonen dersom det passer best. Da går den som godsfrakt med lastebil. Fikk selv ordnet frakt på en motorsykkel fra Lyngdal til Molde i vår til ca 5000 inkl. mva.
Mistenker at denne brukeren bare har registrert seg her på forumet for å bygge lenker inn til denne flyttesiden. :sk?

Svar