Erfaring med MC forhandlere i Norge

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Kani
Innlegg: 46
Registrert: 17 feb 2015, 17:35
Motorsykkelen din: KTM 1190R 2016

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av Kani »

Takk, Tobben

AMD har jeg av en eller annen grunn oversett. De selger også KTM, ja :)

Tror jeg skal sende dem en mail...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37883
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av AJ »

God erfaring så langt med AMD jeg også :thumleft .
Er blitt godt tatt i mot i butikken og som regel fått kjapt svar på mailer.
Ingenting å utsette på kundebehandlingen deres fram til nå.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av LordShaft »

Du skal ikke legge for mye i at hjemmesidene ikke blir oppdatert. Det er skremmende få bedrifter som legger stor vekt på akkurat dette. Noe de burde legge langt større sjel i. Alt foregår på nettet i dag, å det gir sinnsykt med reklame.

Ride i Bergen har jeg handlet sykkel selv. Er veldig fornøyd med både salgsavdelingen og verkstedet :thumleft

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av jongsanim »

Bare vært innom AMD og pratet, ikke handlet enda, men liker tonen.. Sier kanskje ikke så mye men for meg er kommunikasjon veldig viktig når jeg skal handle noe som koster og skal serves..

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av 45316 »

Veldig godt fornøyd med Mc-partner på Skedsmokorset. Har ikke handlet sykkel der, men utført service og andre ting. Har alltid stilt opp på kort varsel og meget hyggelige folk.

Edit: selger ikke ktm,

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av Busa Trond »

Glad sak for oss som bor på det rette stedet av landet :rose
Endelig
Flink kar som er tusenkunstner på mc. Lykke til :thumleft


Bilde

dagjoar
Innlegg: 4
Registrert: 18 apr 2015, 06:33
Motorsykkelen din: kawasaki VN 900 Costum

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av dagjoar »

Min erfaring med MC forhandlere og verksted: Baikerstreet i Stavanger og MC Huset i Nydalen ( Hamar) holder jeg meg langt vekk fra. TWIN TUNDER i Lyngdal og GMS i Gjøvik der er det super service.

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av detvarvondtdet »

45316 skrev:Veldig godt fornøyd med Mc-partner på Skedsmokorset. Har ikke handlet sykkel der, men utført service og andre ting. Har alltid stilt opp på kort varsel og meget hyggelige folk.

Edit: selger ikke ktm,

Sent from my iPhone using Tapatalk

Må si meg enig. Har heller ikke handlet sykkel der, men div annet. Gir et meget godt inntrykk.

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av detvarvondtdet »

Kani skrev:Noen som kan anbefale en KTM-forhandler (er på nippet til å investere i Adventure 1190)? Er lite av dem her i Nord-Norge, så det spiller egentlig ingen rolle hvor jeg må dra, så lenge det er greie og hyggelige folk som jobber der :)

Finner noen som går igjen på nett:
Spinnin-wheel (ikke oppdatert nettside)
HatleMotor (ikke oppdatert nettside)
Ride (den beste nettsiden, tror jeg)
x-rider (ingen nettside som funker)


Noen som har erfaringer med disse? X-rider er vel den som er nærmest meg. Hørt mye bra om spinnin-wheel, og om Ride i Bergen.
Er litt skeptisk til at enkelte ikke oppdaterer nettsidene sine. Gir meg litt blandede signaler....

Har vært noen ganger på Spinnin wheel. Meget godt inntrykk der. Ikke legg for mye vekt på at nettsider ikke er oppdatert.

Gutenberg
Innlegg: 3
Registrert: 05 des 2015, 20:35
Motorsykkelen din: Cbx750f 1986

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av Gutenberg »

VERDAL SCOOTER OG MC:

Vil bare fraråde alle her inne fra å bruke disse karene her. Det er virkelig noe av det værste jeg har vært borti, rettelse, det ER det værste.

Lang historie kort:

Kontaktet dem i vinterferien for reperasjon av starter og gjennomgang av sykkelen før sesongen.
Fikk beskjed om at starter var oppbrukt og at jeg måtte ha ny. Tok med pc inn på disken deres og ble enig med deres "hondaspesialist" om at jeg sendte bestilling på riktig starter. Starteren kom og vi ble enige om at de skulle fikse alt til jeg kom hjem etter påske fra jobbreise som hadde en varighet på 3 uker. Leverte sykkel og starter og dro på jobbreise.

Kontaktet dem etter påske og fikk beskjed om at de ikke hadde rukket å sett på sykkelen...... Fikk beskjed om at jeg kunne komme tilbake en uke senere, da skulle alt være ok.

Kom tilbake etter en uke og får samme beskjed. Får nok en gang beskjed om at jeg skal komme tilbake om en uke.

5 uker etter levering prøver jeg nok en gang å hente sykkelen, samme beskjed... Lover at sykkel skal jobbes med osv... Ga dem beskjed om at dette ikke var holdbart en plass og at jeg forventet at det skulle jobbes min sykkel NÅ!

uke 6!! Får beskjed om at starteren jeg hadde kjøpt ikke kunne brukes, men de hadde fikset litt annet.. Får beskjed om å komme tilbake etter enda en uke. De skulle bestille en ny starter fra Tyskland...

Uke 7: starteren har ikke kommet, men neste uke... DA er sykkelen ok.

uke 8: gidder ikke en gang innom der..

Uke 9: gidder ikke...

uke 10-11-12: samme ulla. Det er nå 18 Mai. Jeg har vært å hørt med dem og de har fortsatt ikke fått starteren de skulle ha for 5 uker siden. Jeg står uten sykkel og er egentlig drittlei alt som har med sykkel å gjøre før jeg i det hele tatt har fått kjørt en meter.

TUSEN TAKK VERDAL SCOOTER OG MC!

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av vim »

Jeg har to års erfaring med Snellingen i Oslo nå og det er 100% positivt. Ærlige folk og god stemning.
Har også overraskende positivt inntrykk av MC Oslo, men der har jeg kun handlet i butikken og ikke sykkel eller verksted.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av Alex-68 »

Jeg har en svært god erfaring med Trio Mc Drammen. Liten effektiv bedrift som er svært raske med reperasjoner etc. Og den mest idiotiske bedritne sjappa jeg vet er McOslo.
Mc Oslo Suger!

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av 45316 »

God erfaring med MC partner på skedsmo.

Hyggelige folk som har stillt opp hurtig da jeg har hatt behov for dem. Til og med etter stengetid da jeg kom innom en sen ettermiddag med et lite problem, fikset mens jeg ventet.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av dypen »

Her på mcsiden.no er det bare å fylle på med både negative og positive omtaler av mc verksteder / forhandlere! For verksteder / forhandlere som måtte få negativ omtale, sørg for å få mange positive omtaler så vektskåla tipper andre veien :thumleft

Finner ikke så mange Norske mc forhandlere på Trustpilot:
https://no.trustpilot.com/

Alf Graarud Motor AS var der:
https://no.trustpilot.com/review/agmshop.no
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Erfaring med MC forhandlere i Norge

Legg inn av rolf-arne »

Har ei helt ok oppfatning av MC-Oslo , delelager funger bedre enn de fleste.

God service får man også hos Harley Nord i Ballangen... selv på en eldre Honda...

Honda leverandøren i Harstad får stryk, for å være vrien... ved å ikke kunne sende del direkte (lager) til Harley Nord og derved forsinke rep med 3, nesten 4 uker...

Ellers har vi fått en lokal som server det meste, og ordner drt meste innom rask tid... bruker jo eget verksted her hjemme, så vet lite om kvalitet osv.. men turistene har vært fornøyd...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar