Z1A 900 og KZ900 logg
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Ser for meg AV/PÅ bryter (gjerne med lys) til en dobbel stikkontakt 230V 16A (har testa og funker på 10A også men dårlig løsning over tid) som forsyner de to trykkluftkompressorene med strøm som enkelt kan skrus av når jeg ikke er i garasjen. Finner ingen slik kontakt under søk på nettet … en kompis foreslår bryter før den dobble kontakta som er en god løsning.
Fant en utenlandsk utgave med dobbelstikk og AV/PÅ bryter til hvert stikk …
https://apextools.com/admore-13a-2gang- ... -wp-aw406/
Fant en utenlandsk utgave med dobbelstikk og AV/PÅ bryter til hvert stikk …
https://apextools.com/admore-13a-2gang- ... -wp-aw406/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Kan du ikke bruke to slike?
https://www.watski.no/stikkontakt-for-i ... hvit-11N2H
https://www.watski.no/stikkontakt-for-i ... hvit-11N2H
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
@Bjerknez ja jeg kan bruke to slike men jeg har ikke skjult anlegg akkurat der så det må monteres uten veggboks, må monteres på flat vegg
Du får sikkert kjøpt monteringsboks til den du viser der …

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Kan du ikke bare bruke en eller to fordelere med bryter?dypen skrev: 06 feb 2024, 13:45 @Bjerknez ja jeg kan bruke to slike men jeg har ikke skjult anlegg akkurat der så det må monteres uten veggboks, må monteres på flat veggDu får sikkert kjøpt monteringsboks til den du viser der …
-
- Innlegg: 170
- Registrert: 22 mai 2020, 15:47
- Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800
- Bosted: Tønsberg
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Jeg ville nok gjort som kameraten din anbefalte, monytert inn en bryter før stikkontakten, 1 stk. 2-polet fra Elko koster 99,- hos elektroimportøren.
Fordelen med 2-polet er at da er den også merket med 1 og 0 slik at du ser om bryter er på eller av. ( finnes også med lys, men da er det fort 259,- istedet)
Fordelen med 2-polet er at da er den også merket med 1 og 0 slik at du ser om bryter er på eller av. ( finnes også med lys, men da er det fort 259,- istedet)
21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Er dette en «fordeler» du tenker på …Bjerknez skrev: 06 feb 2024, 14:23Kan du ikke bare bruke en eller to fordelere med bryter?dypen skrev: 06 feb 2024, 13:45 @Bjerknez ja jeg kan bruke to slike men jeg har ikke skjult anlegg akkurat der så det må monteres uten veggboks, må monteres på flat veggDu får sikkert kjøpt monteringsboks til den du viser der …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Ja, i grunn.... :)
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Det må bli en slik med lys på :) Tar ikke sjansen på å kjøre to kompressorer over en «fordeler» …Nineball skrev: 06 feb 2024, 16:12 Jeg ville nok gjort som kameraten din anbefalte, monytert inn en bryter før stikkontakten, 1 stk. 2-polet fra Elko koster 99,- hos elektroimportøren.
Fordelen med 2-polet er at da er den også merket med 1 og 0 slik at du ser om bryter er på eller av. ( finnes også med lys, men da er det fort 259,- istedet)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Monterte bremseslanger og fylte opp med bremsevæske for å la det sige gjennom men det ble ikke noe fart i sakene før jeg håndpumpa og styrte luftenippel med den andre hånda.
Tidsriktige muttrer på plass @Jompa :)
Montert styrebrytere, speil, masterpumpe etc
Skrudd sammen tenningslås, varsellamper, med spedometer og turteller. Litt jobb med å få pæreholdere for varsellamper inn i instrumentbraketten, veldig trange selv med silikonspray på. Ledninger og kabler må ligge riktig skal du få på bakdeksel uten at det sprekker. Manglet pæreholdere til turteller, henter i morgen så får jeg ta av lyktehuset og skrudd det på plass.
Da er det hovedkabel pakka som skal byttes for å koble sammen det som allerede er på plass eller kommer på plass.
Tidsriktige muttrer på plass @Jompa :)
Montert styrebrytere, speil, masterpumpe etc
Skrudd sammen tenningslås, varsellamper, med spedometer og turteller. Litt jobb med å få pæreholdere for varsellamper inn i instrumentbraketten, veldig trange selv med silikonspray på. Ledninger og kabler må ligge riktig skal du få på bakdeksel uten at det sprekker. Manglet pæreholdere til turteller, henter i morgen så får jeg ta av lyktehuset og skrudd det på plass.
Da er det hovedkabel pakka som skal byttes for å koble sammen det som allerede er på plass eller kommer på plass.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Nytt og nyprodusert ledningsnett?
Ser at det er pakket i plastslange , det originale var vel surret inn i tape ?
Ihvertfall var det tapet på min 83 mod.
Bra at du fikk byttet ut mutterene på forgaffelen, nylock er for amatører
.
Ser at det er pakket i plastslange , det originale var vel surret inn i tape ?
Ihvertfall var det tapet på min 83 mod.
Bra at du fikk byttet ut mutterene på forgaffelen, nylock er for amatører

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
@Jompa PMC.INC har det meste eller alt til disse syklene men også masse mods parts og deler som øker ytelse / kjøreegenskaper. https://www.win-pmc.com/
MC Partner har det meste av «tilsvarende originale» PMC deler i hylla.
Det gamle ledningsnettet har plast isoleringskappe, samme som de nye. Delene går vel under NORS (New Old Replacement Stock).
https://www.mcpartner.no/
https://www.z1enterprises.com/motorcycles/Kawasaki/Z1
https://www.z-power.co.uk/
https://www.partzilla.com/
MC Partner har det meste av «tilsvarende originale» PMC deler i hylla.
Det gamle ledningsnettet har plast isoleringskappe, samme som de nye. Delene går vel under NORS (New Old Replacement Stock).
https://www.mcpartner.no/
https://www.z1enterprises.com/motorcycles/Kawasaki/Z1
https://www.z-power.co.uk/
https://www.partzilla.com/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Krympestrømpe er kjekt når du jobber med gamle eller nye kabler, noen mangler isolasjon, noen må skjøtes på nytt eller repareres.
Nye kabler til baklykt og blinklys.
Ferdig med montering av de ny restaurerte klokkene som ble veldig bra.
Tok en runde på lyktehuset men det må jeg ta om igjen.
Nye kabler til baklykt og blinklys.
Ferdig med montering av de ny restaurerte klokkene som ble veldig bra.
Tok en runde på lyktehuset men det må jeg ta om igjen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Ser ut som et artig prosjekt dette :)
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Helt klart @Bjerknez :)
Uavhengig av hva jeg har tenkt og skrevet tidligere er målet en standard (det vil si den ser ut som den ble solgt ny) Z1 900 fra 1974 i god stand som kan brukes på både korte og lange turer. Underveis som jeg demonterer, reparerer, shiner eller overhaler blir det montert igjen med hele, riktige deler og hvor det mangler deler som skiver, gummi eller stålhylser vil det være på plass. Ikke minst må sluttresultatet være en «good-looking» motorsykkel. Det er overraskende mye som er defekt, mangler eller er feil.
Har ikke plukket ned ramme med ny lakk eller levert alle skruer, bolter, fester etc til behandling så de ser ut som nye. Tror alt har vært demontert utenom gear og clutch, alt over råder overhalt og bunn av motor åpnet renset med oljepumpe ute. Kommer jeg over ett prosjekt en dag som egner seg har jeg lyst til å plukke ned alt for lakk, chrom, kulepolering, ja full pakke
Bilde fra nettet
Uavhengig av hva jeg har tenkt og skrevet tidligere er målet en standard (det vil si den ser ut som den ble solgt ny) Z1 900 fra 1974 i god stand som kan brukes på både korte og lange turer. Underveis som jeg demonterer, reparerer, shiner eller overhaler blir det montert igjen med hele, riktige deler og hvor det mangler deler som skiver, gummi eller stålhylser vil det være på plass. Ikke minst må sluttresultatet være en «good-looking» motorsykkel. Det er overraskende mye som er defekt, mangler eller er feil.
Har ikke plukket ned ramme med ny lakk eller levert alle skruer, bolter, fester etc til behandling så de ser ut som nye. Tror alt har vært demontert utenom gear og clutch, alt over råder overhalt og bunn av motor åpnet renset med oljepumpe ute. Kommer jeg over ett prosjekt en dag som egner seg har jeg lyst til å plukke ned alt for lakk, chrom, kulepolering, ja full pakke

Bilde fra nettet

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Lyktehuset sammen med klokkehusene skal være Satin og ikke Gloss sort, siden dette ble feil må det tas om igjen. Tok skjermdump av guide / veileder fra -72 som vistnok brukes på disse syklene.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Siden kabelpakke til bakstussen er på plass har jeg nå fått ut hovedkabelpakke med styrebrytere som skal byttes. Virvar med kabler under bensintanken har i lengre tid irritert meg :)
Sykkel’n har ettermontert Dyna tenningsanlegg og der var det mye kabelsko, strømtyver (Scotchlok) etc av billigste sort og alt for lange kabler. Her må det ryddes opp selv om det tar litt tid.
Må kjøpe noen kontakter hvis det er mulig å få kjøpt … https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=16452
Noen bilder i dag også.
Sykkel’n har ettermontert Dyna tenningsanlegg og der var det mye kabelsko, strømtyver (Scotchlok) etc av billigste sort og alt for lange kabler. Her må det ryddes opp selv om det tar litt tid.
Må kjøpe noen kontakter hvis det er mulig å få kjøpt … https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=16452
Noen bilder i dag også.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Var innom garasjen idag (søndag) :) Rydder, det vil si jeg fjerner det som ikke skal være under bensintanken. Coil’r på plass, for å sjekke at de ikke blir liggende mot gods i spenn brukes en plast remse.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Det der ser rett og slett litt "koselig" ut. Stå og fikle med sykkelen på den måten må jo være ren terapi :)
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Da er regulator og likeretter som styrer lading bytta ut med en moderne regulator som gjør likeretter overflødig, som i følge sikre kilder er mye bedre og mer stabil. Legger ved bilde av komponentene som byttes ut og bilde av ny regulator.
Ved montering av ny type regulator er det viktig å fjerne likeretter sammen med hvit kontakt i senter terminal (Center Wiring Harness). Følges ikke dette punkt blir det varmt … Link produkt
https://www.z-power.co.uk/regulatorrectifier-z1-900
Har fått lagt opp alle kabler nå men er ikke ferdig med tilkoblinger, stripsing av kabelpakke gjøres når alt er kobla og fungerer.
Skal bytte minuskabel og plusskabel til batteri men ikke på lager, venter inn.
Ved montering av ny type regulator er det viktig å fjerne likeretter sammen med hvit kontakt i senter terminal (Center Wiring Harness). Følges ikke dette punkt blir det varmt … Link produkt
https://www.z-power.co.uk/regulatorrectifier-z1-900
Bilde av ny type regulator.Du trenger lengre monteringsbolter da den nye enheten er litt dypere, 2 stk 6x25 mm som følger med. Fjern den eksisterende regulatoren og likeretteren og vær forsiktig med kontaktene. Fest den nye enheten i stedet for den gamle regulatoren (under batteriboksen).
Plugg den grønne kontakten inn i senter terminal. Koble jordledning til motorens jordingspunkt bak kickstarteren. Koble de to ledningene som normalt går til likeretteren inn i den doble hunnkontakten på den nye enheten, du er ferdig.
Har fått lagt opp alle kabler nå men er ikke ferdig med tilkoblinger, stripsing av kabelpakke gjøres når alt er kobla og fungerer.
Skal bytte minuskabel og plusskabel til batteri men ikke på lager, venter inn.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Ferdig med el-jobben og alt virker etter litt frem og tilbake med feilsøk og dobbelsjekk, det var en multistikker som ikke var helt sammen inne i lykta og da var det svart på instrumentpanelet men lys og horn virka. Litt vanskelig å få de sammen da det er så store gummihetter utenpå. Har kjøpt strips til el kabler som var veldig fine. Måtte skru av lyset i garasjen for å ta bilde :) Må sjekke om sykkel starter nå etter lading av batteri, gjør den det kan jeg bare legge på tank og dekslet 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Jeg ser mange av kablene er skjøtet. Jeg kan anbefale disse:
https://www.aliexpress.com/item/4001226 ... f19cfb5V42
Med krympestrømpe over ser du ikke en gang skjøten. :)
Du lodder bare ledningen fast og trer på krympestrømpe. Så kutter du bare der skjøten er.
https://www.aliexpress.com/item/4001226 ... f19cfb5V42
Med krympestrømpe over ser du ikke en gang skjøten. :)
Du lodder bare ledningen fast og trer på krympestrømpe. Så kutter du bare der skjøten er.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
De kablene jeg har skjøtet med krympestrømpe er ut fra blinklysene, noen jordinger da disse var isolasjonen borte eller brudd. Har også brukt krympestrømpe i forbindelse med tilkobling av Dyna tenningsanlegg da det må skjøtes inn og strøm tar jeg fra strømmen som går til coilene. Ja også har jeg forlenget kablene (laget kabler) til hornet. Takker for tips @Bjerknez
Har også bytta gassvirer 2 stk og betjeninga ble noe helt annet :) Har fått på noen strips før oppstart og varmkjøring av Z1A’n er gjort og alt funka fint
Har også bytta gassvirer 2 stk og betjeninga ble noe helt annet :) Har fått på noen strips før oppstart og varmkjøring av Z1A’n er gjort og alt funka fint

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 452 ft² Garasje’n Z1A og KZ900
Disse "bullet" pluggene er meget nice. Man trenger kun å lodde dem. Jeg inbiller meg at kontaktflaten også er større, noe som betyr mindre motstand. Sleng en krympestrøpe over og kutt deretter der skjøten er. Da får du en helt perfekt skjøt som nesten ikke synes. Ønsker du å sikre at dem går fre hverandre, så la vær og kutte.
Jeg har disse selv, og dem sitter ganske bra sammen. :)
Jeg har disse selv, og dem sitter ganske bra sammen. :)
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasje’n Z1 og KZ900
Det blir mindre og mindre på arbeidsbenken, kaffekoppen er ofte med i garasjen :)
Oppdaget noe jeg ikke var klar over, i holder for hovedsikringen ligger det to reserve sikringer som kommer til syne når du trekker sikringsholderen ut av feste
Måtte bytte blinklysrele da det var litt stor forskjell på H og V blinklys frekvens, byttet sikringsholderen med litt friskere kabler, montert sete sammen med syrefylling og klargjøring av batteri. Det er alltid noe å pusle med i garasjen :)
Oppdaget noe jeg ikke var klar over, i holder for hovedsikringen ligger det to reserve sikringer som kommer til syne når du trekker sikringsholderen ut av feste

Måtte bytte blinklysrele da det var litt stor forskjell på H og V blinklys frekvens, byttet sikringsholderen med litt friskere kabler, montert sete sammen med syrefylling og klargjøring av batteri. Det er alltid noe å pusle med i garasjen :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7078
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasje’n Z1 og KZ900
Setestropp på plass :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1