Strøm/USB i sideveske.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22927
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Strøm/USB i sideveske.

Legg inn av Bjerknez »

Legg opp en egen kabel fra batteriet (med sikring) og strekk kabelen så langt bak du får den og sett på en en kontakt med hette eller noe og finn en god måte og feste denne kontakten til sykkelen på. Kanskje en liten 3D printet del som kontakten kan festes i?

Så dytter du bare kontakten i kabelen fra toppboksen og inn i denne når du skal ha strøm dit.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Strøm/USB i sideveske.

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev: 14 feb 2024, 17:24 Legg opp en egen kabel fra batteriet (med sikring) og strekk kabelen så langt bak du får den og sett på en en kontakt med hette eller noe og finn en god måte og feste denne kontakten til sykkelen på. Kanskje en liten 3D printet del som kontakten kan festes i?

Så dytter du bare kontakten i kabelen fra toppboksen og inn i denne når du skal ha strøm dit.
En ledning under salen som dras ut og plugges i toppboks eller sideveske er jo en enkel løsning. Jeg håpte på å finne på noe mer elegant. Slik so for eksempel bremselyskittet til Giwi.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22927
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Strøm/USB i sideveske.

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev: 15 feb 2024, 08:34
Bjerknez skrev: 14 feb 2024, 17:24 Legg opp en egen kabel fra batteriet (med sikring) og strekk kabelen så langt bak du får den og sett på en en kontakt med hette eller noe og finn en god måte og feste denne kontakten til sykkelen på. Kanskje en liten 3D printet del som kontakten kan festes i?

Så dytter du bare kontakten i kabelen fra toppboksen og inn i denne når du skal ha strøm dit.
En ledning under salen som dras ut og plugges i toppboks eller sideveske er jo en enkel løsning. Jeg håpte på å finne på noe mer elegant. Slik so for eksempel bremselyskittet til Giwi.
Usikker på hvordan det kit'et er. Er dette noe som kobles direkte på ledningen til bremselyset? Eller rettere sagt kjørelyset bak? Er i såfall ladningene der dimensjonert for strømmengden som en slik USB lader potensielt kan gi i tillegg?

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Strøm/USB i sideveske.

Legg inn av JohnnyTh »

Bare ideen jeg tenkte å kopiere. Selve koblingen vil nok ikke passe i mine alu bokser
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22927
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Strøm/USB i sideveske.

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev: 21 feb 2024, 06:59 Bare ideen jeg tenkte å kopiere. Selve koblingen vil nok ikke passe i mine alu bokser
Tror jeg skjønner hva du mener. Kunsten er å finne en passende plugg/kontakt som kan festes til vesken og sykkelen som er solid nok. Kretsen ellers er jo ganske simpel...

Har prøvd og lete litt, men har ikke funnet noen kontakter som passer. Jeg vet jo heller ikke hvilke festemuligheter du har.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Strøm/USB i sideveske.

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev: 21 feb 2024, 08:18
JohnnyTh skrev: 21 feb 2024, 06:59 Bare ideen jeg tenkte å kopiere. Selve koblingen vil nok ikke passe i mine alu bokser
Tror jeg skjønner hva du mener. Kunsten er å finne en passende plugg/kontakt som kan festes til vesken og sykkelen som er solid nok. Kretsen ellers er jo ganske simpel...

Har prøvd og lete litt, men har ikke funnet noen kontakter som passer. Jeg vet jo heller ikke hvilke festemuligheter du har.
Stemmer. Pluss vanntett og ser bra ut.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22927
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Strøm/USB i sideveske.

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev: 23 feb 2024, 08:18
Bjerknez skrev: 21 feb 2024, 08:18
JohnnyTh skrev: 21 feb 2024, 06:59 Bare ideen jeg tenkte å kopiere. Selve koblingen vil nok ikke passe i mine alu bokser
Tror jeg skjønner hva du mener. Kunsten er å finne en passende plugg/kontakt som kan festes til vesken og sykkelen som er solid nok. Kretsen ellers er jo ganske simpel...

Har prøvd og lete litt, men har ikke funnet noen kontakter som passer. Jeg vet jo heller ikke hvilke festemuligheter du har.
Stemmer. Pluss vanntett og ser bra ut.
Tror det blir vanskelig å finne noe som passer perfekt her uten å modifisere en del. Så sant du ikke er heldig og kommer over en plugg/kontakt som passer perfekt.

men det kan jo hende du kan få noen ideer hvis du slenger inn et bilde av hvordan boksen festes på sykkelen i dag. :) Det er lettere å finne evt. løsninger når man på en måte ser hvor en evt. kontakt kan festes etc.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Strøm/USB i sideveske.

Legg inn av JohnnyTh »

Bilde 27.02.2024, 10 46 33.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 767
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Strøm/USB i sideveske.

Legg inn av Audi Mannen »

Er det ledningen jeg ser i forkant på høyre side festet med gaffa på holderen?

Hva med noe lignende denne : https://www.aliexpress.com/item/4000136 ... ry_from%3A
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Strøm/USB i sideveske.

Legg inn av JohnnyTh »

Audi Mannen skrev: 27 feb 2024, 12:34 Er det ledningen jeg ser i forkant på høyre side festet med gaffa på holderen?

Hva med noe lignende denne : https://www.aliexpress.com/item/4000136 ... ry_from%3A
Tror ikke det er noe ledning der. Men litt usikker på hva vi ser der på bildet.

Den kontakten var egentlig ganske fin. Absolutt et alternativ
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5290
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Strøm/USB i sideveske.

Legg inn av dypen »

Du kan jo bruke samme kontakt som K1600’n har ut til toppboks’n … Hurtikobling som er lett å koble fra og du kan jo plassere den hvor det er best egnet. Se bilde av kontakt.
IMG_0489.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Nineball
Innlegg: 101
Registrert: 22 mai 2020, 15:47
Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2006 Honda VFR800
Sted: Vestfold

Re: Strøm/USB i sideveske.

Legg inn av Nineball »

Egil Verne har jo en del forskjellige kontakter, den meste brukte gjennom lang tid er jo "mini" sigaretttenner-plugg
https://verne.no/kontakt-vanntett
De har jo også DT-kontakter, fra 2-polet og oppover.
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22927
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Strøm/USB i sideveske.

Legg inn av Bjerknez »


Svar