Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de også..

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de og

Legg inn av JohnnyTh »

Intruder skrev:Tja,både nå og tidligere er vel Harley av de mest solgte sykler...etter mange kommentarer her å dømme er det noe helvetes ræl som de største idiotene kjører... =; :-k

og de som er så avhengig av å kjøre stående,kjøp disse 30 km/t tohjulingene som gir dere muligheten til å unngå smerter i rævvhøle overhodet.. :lol :prop: :lol
Det har ikke nødvendigvis så mye med smerter i rævhøle å gjøre at man står og kjører. Selv synes jeg det er deilig. Føler nesten man flyr. Og man får en fantastisk oversikt. Jeg tipper du ikke har prøvd mye :-)

Hvorfor får man ikke smerter i røvhøle på disse 30km/t tohjulingene og hva er det for noen tohjulinger?

Er HD fremdeles mest solgte merke?

Edit: googla litt og ser ut som HD er på andreplass over mest solgte merke
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de og

Legg inn av Intruder »

Skrev vel at Harley var et av de mest solgte merkene ?

..og å få vondt i rævvhøle når en står og kjører er vel noe enhver bør begripe er litt fysisk umulig..?

men å stille for store krav er vel noe mye forlangt..

og kjører selvsagt ikke stående,egoet gir ikke beskjed om det...

:mc7 ........................et av verdens mest solgte MC-merker gjennom tidene....
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de og

Legg inn av TomB »

Geso skrev:
SuperMorten skrev:Har veldig lyst til å prøvekjøre en Electra-glide/Ultra

Bilde
Jeg har prøvd :-)

Hadde litt tid i ferien, og tok en tur til forhandler for å prøve denne sykkelen. (Har vært 3 uker i USA og latt meg "Inspirere".)

Må si at det var en fantastisk fin sykkel, men den passet ikke helt meg.
Det jeg ikke likte var at jeg ikke kunne "ta i mot" med beina når jeg traff en ujevnhet i vegen (og de er det mange av)
Sliter litt med ryggen, og da er det fint å kunne dempe slag med beina.

For å si det slik:
Vi "sparte" 180K :lol :lol (Det var mellomlegget vi måtte legge på bordet for en 2014 modell)


:-) Geso
Du skriver "vi", fikk du noe tilbakemelding fra din bedre halvdel?

Vurdere en sånn, pga sambo`s litt dårlige rygg

som nr 2 sykkel ;-)
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de og

Legg inn av JohnnyTh »

Intruder skrev:Skrev vel at Harley var et av de mest solgte merkene ?

..og å få vondt i rævvhøle når en står og kjører er vel noe enhver bør begripe er litt fysisk umulig..?

men å stille for store krav er vel noe mye forlangt..

og kjører selvsagt ikke stående,egoet gir ikke beskjed om det...

:mc7 ........................et av verdens mest solgte MC-merker gjennom tidene....
Nei du skrev at Harley var av de mest solgte sykkler :-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de og

Legg inn av tor2502 »

Intruder skrev:Tja,både nå og tidligere er vel Harley av de mest solgte sykler...etter mange kommentarer her å dømme er det noe helvetes ræl som de største idiotene kjører... =; :-k

og de som er så avhengig av å kjøre stående,kjøp disse 30 km/t tohjulingene som gir dere muligheten til å unngå smerter i rævvhøle overhodet.. :lol :prop: :lol

Det var da en UFIN kommentar...... selv om du referer til andre kilder, bare fordi at naboen min kjører Yamaha synes jeg jo ikke at han er en IDIOT!
Jeg legger i alle fall ikke slikt ut i det offentlige rom, om jeg skulle ha slike meninger holder jeg de for meg selv.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de og

Legg inn av 45316 »

tor2502 skrev:
Intruder skrev:Tja,både nå og tidligere er vel Harley av de mest solgte sykler...etter mange kommentarer her å dømme er det noe helvetes ræl som de største idiotene kjører... =; :-k

og de som er så avhengig av å kjøre stående,kjøp disse 30 km/t tohjulingene som gir dere muligheten til å unngå smerter i rævvhøle overhodet.. :lol :prop: :lol

Det var da en UFIN kommentar...... selv om du referer til andre kilder, bare fordi at naboen min kjører Yamaha synes jeg jo ikke at han er en IDIOT!
Jeg legger i alle fall ikke slikt ut i det offentlige rom, om jeg skulle ha slike meninger holder jeg de for meg selv.
Slik jeg tolker det, er det nok mer et stikk til harley kritikerne enn eierne....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de og

Legg inn av JohnnyTh »

HD er fantastisk flotte sykkler. Det har jeg alltid sagt og hadde jeg hatt mye penger skulle jeg hatt en i stua. For uansett hvor flotte de er så passer de ikke til mitt bruk. Litt for upraktiske etter mitt syn. Selvsagt så har jo HD og store touringmodeller og det skulle vært gøy å prøvd en, men jeg synes de er litt stivt priset.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de og

Legg inn av freddy123 »

Det eneste som gnager litt på meg når det gjelder min etter en sesong er nedleggsvinkelen, jeg skulle gjerne hatt litt mere, men sånn er det vell uansett merke med sånn type cruiser som det jeg har er. Ellers digger jeg bare alt med sykkelen , savner litt bedre bremser, men men...

Blir nokk noe helt annet når jeg skal skifte, men det får tiden vise, det er jo greit å variere litt.
Kjellig og
Og det virker som for meg at stortsett dem fleste som kjører harley er motorinterresserte folk som er hyggelige å prate med, men noe drittstøvler er det jo alltid, det er vell aldri til å unngå det folk er forskjellige og sånn er det bare.

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de og

Legg inn av tor2502 »

freddy123 skrev:Det eneste som gnager litt på meg når det gjelder min etter en sesong er nedleggsvinkelen, jeg skulle gjerne hatt litt mere, men sånn er det vell uansett merke med sånn type cruiser som det jeg har er. Ellers digger jeg bare alt med sykkelen , savner litt bedre bremser, men men...

Blir nokk noe helt annet når jeg skal skifte, men det får tiden vise, det er jo greit å variere litt.
Kjellig og
Og det virker som for meg at stortsett dem fleste som kjører harley er motorinterresserte folk som er hyggelige å prate med, men noe drittstøvler er det jo alltid, det er vell aldri til å unngå det folk er forskjellige og sånn er det bare.
Bremsene på min cvo er brembo bremser , kjempeførnøyd med de, nedleggsvinkelen er ypperlig ikke noe problem å legge sykkelen skikkelig ned i svingene, men det er selvfølgelig ingen R-sykkel, til mitt bruk er sykkelen ypperlig, motor i søkk og snøre...... turtallssperra slår inn på 10500.

Så lenge jeg er fornøyd med sykkelen er alt bra for min del , jeg bryr meg veldig lite om hva andre synes....... det er tross alt jeg som skal like og bruke.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de og

Legg inn av JohnnyTh »

tor2502 skrev:
freddy123 skrev:Det eneste som gnager litt på meg når det gjelder min etter en sesong er nedleggsvinkelen, jeg skulle gjerne hatt litt mere, men sånn er det vell uansett merke med sånn type cruiser som det jeg har er. Ellers digger jeg bare alt med sykkelen , savner litt bedre bremser, men men...

Blir nokk noe helt annet når jeg skal skifte, men det får tiden vise, det er jo greit å variere litt.
Kjellig og
Og det virker som for meg at stortsett dem fleste som kjører harley er motorinterresserte folk som er hyggelige å prate med, men noe drittstøvler er det jo alltid, det er vell aldri til å unngå det folk er forskjellige og sånn er det bare.
Bremsene på min cvo er brembo bremser , kjempeførnøyd med de, nedleggsvinkelen er ypperlig ikke noe problem å legge sykkelen skikkelig ned i svingene, men det er selvfølgelig ingen R-sykkel, til mitt bruk er sykkelen ypperlig, motor i søkk og snøre...... turtallssperra slår inn på 10500.

Så lenge jeg er fornøyd med sykkelen er alt bra for min del , jeg bryr meg veldig lite om hva andre synes....... det er tross alt jeg som skal like og bruke.
Når var det HD begynte å bruke Brembo bremser? Det jeg har kjørt av HD har vært eldre modeller med HD's egne bremser. Og det har vært stusselige greier.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de og

Legg inn av Intruder »

Både Harleyeiere og eiere av andre merker benevner vel av og til de andre som "idioter" og annet,og om noen her synes dette er fæle ord i det åpne rom...ja.dem omdet... :mc7 :mc1

Og innbiller meg at svært mange ikke-HD folk mye oftere er negative til HD-kara. enn motsatt.. :prf
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de og

Legg inn av tor2502 »

Når var det HD begynte å bruke Brembo bremser? Det jeg har kjørt av HD har vært eldre modeller med HD's egne bremser. Og det har vært stusselige greier.
Det tør jeg ikke si men på min vrod cvo 2006 er det brembo bremser, det bremser så det holder, er kjempefornøyd.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de og

Legg inn av RuneMC »

Skal en tru på reklamen, så må jo HD ha visse fortrinn når det gjelder "fisketurer"... :lol
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de også..

Legg inn av tor2502 »

Jeg får vel svare litt , dette er sikkert en gammel tråd men alikevel....:

Jeg har har flere HD oppigjennom tidene

Vrod cvo 2006
Road king 110th anniversary 2013
Ultra limited 2019

Nå har jeg ultra limited 2019
Honda valkyrie ct tourer 1999
Honda cbf 2015

Alle HD har fungert kjempebra, hvorfor så mange HD,
Disse syklene likte jeg var gode å kjøre og skapte for meg så å si i ingen problemer.
De gikk når jeg ville.
Når det er sagt så vedlikeholder jeg syklene mine som de skal og bør. Pljeshift med filter hver 5000km, kjører ca 12-18k i året.
Jeg har bestandig likt å ha noe som ikke alle andre har
Vrod cvo var kun 3 av i landet
Roadking var kun prod i 1750 eks
Valkyrie er 25 år en skjelden fugl. Som jeg gar brukt 2 år på å restaurere opp.
Så det å henge ut de som kjører HD synes jeg er dumt,
For meg spiller det ingen rolle hva du kjører om den heter donald så er det helt greit for meg.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Svar