Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av Bjerknez »

Gjør slett ikke skam seg denne :)
IMG_1333.jpeg
IMG_1334.jpeg
IMG_1335.jpeg
IMG_1336.jpeg
IMG_1337.jpeg
IMG_1338.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av Gammelsmurfen »

Verdt hver eneste krone @Bjerknez, jeg har en Wave + som jeg har hatt i en del år nå.
Mye brukt og kvaliteten er enestående, så selv om den er dyr (1900,- for Wave + i dag) så er den nærmest uslitelig.
Meget bra stålkvalitet!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av Bjerknez »

Gammelsmurfen skrev: 13 mar 2024, 23:19 Verdt hver eneste krone @Bjerknez, jeg har en Wave + som jeg har hatt i en del år nå.
Mye brukt og kvaliteten er enestående, så selv om den er dyr (1900,- for Wave + i dag) så er den nærmest uslitelig.
Meget bra stålkvalitet!
Wave Plus koster mellom 1000-1400 kroner og har gjort dette vertfall de siste 2 årene. Ja, det er den absolutt verdt. Jeg ser noen butikker selger disse knivene til svimlende summer. Jeg ser enkelte selger Leatherman Surge for 2.400 kroner. Da begynner det å bli kostbart for en slik type kniv. Men har man behov av en, så er den allikevel verdt det. Mn har jo 20-25 års garanti fra produsent.

Mer sold kniv enn Leatherman Surge får man ikke. Dessuten kan man vertfall på Surge modellen bruke vanlige Bosch sagblader :)

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 211
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av hansiver »

Tror jeg har hatt min Leatherman tool i minst 30 år og den har vært mye brukt. Den er like god i dag selv etter så lang tid. Nå bor den i toppboksen på Kawasakien. Hva jeg betalte? Husker den var dyr, men ikke prisen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av Bjerknez »

hansiver skrev: 14 mar 2024, 01:27 Tror jeg har hatt min Leatherman tool i minst 30 år og den har vært mye brukt. Den er like god i dag selv etter så lang tid. Nå bor den i toppboksen på Kawasakien. Hva jeg betalte? Husker den var dyr, men ikke prisen.
Ja, det er en av de få tingene som faktisk er bygget for å vare. Ikke ofte man finner slikt i dag. Er vel en grunn til at Leatherman gir 25 års garanti. Man kan regelrett kjøre over denne med gravemaskin uten at den tar skade av det.

Surge modellen er såpass stor at den også har en tilnærmet fullvoksen kniv. Faktisk har den to kniver og en sag. Tangen alene er like god som en hvilken som helst kombinasjonstang valgt fra øverste hylle tror jeg.

Har sittet å lekt litt med den og man finner absolutt ingen slark eller defekter. Den er bygget som en stridsvogn.

Må ikke sammenlignes overhodet med disse små røde victorinox lommeknivene som mange sikkert har hatt. Disse små lommeknivene fremstår som leketøy og tannpirkere i forhold :)

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av SveinHa »

Wave+ er fast inventar i lommen og har vært det i evigheter. Har klart å ødelegge et par men det koster bare porto å få reparert/ny... MEGET godt verktøy til sitt bruk.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av Bjerknez »

SveinHa skrev: 14 mar 2024, 08:06 Wave+ er fast inventar i lommen og har vært det i evigheter. Har klart å ødelegge et par men det koster bare porto å få reparert/ny... MEGET godt verktøy til sitt bruk.
Kan hende Surge hadde vært bedre for deg? Litt mer solid bygget og koster ikke nevneverdig mer. Dem har omtrent de samme funksjonene også. :)

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av SveinHa »

Det er nok jeg som har misbrukt Wave+ men har fått den fixet på garantien.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Nineball
Innlegg: 101
Registrert: 22 mai 2020, 15:47
Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2006 Honda VFR800
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av Nineball »

Kjøpte Leatherman Super Tool i -97 og har vært kjempeførnøyd, denne har blitt brukt hver dag siden både i jobb og fritid. Uten tvil det beste kjøpet jeg noensinne har gjort. Leddet i tanga har blitt litt slarkete, men heller det enn å sende den avgårde for reparasjon og da sitte uten i ventetiden =;
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av SveinHa »

Har også en OHT liggende men den liker jeg ikke like godt som Wave+...
Bilde
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har lest en del om Leatherman multitools det siste døgnet og det ser ut til at det egentlig bare er tre modeller som er skikkelig populære og som de fleste velger.

Giganten er Surge. Den har ikke flest funksjoner, men er i følge flere den klart mest solide og den største. På andreplass har man Charge Plus TTI som har det beste knivbladet med bedre stål. Også har man Wave modellen som trolig har vært en bestseller med tanke på pris/funksjon.

Alle de andre modellene dem har består av mye gimmick slik jeg ser det. Så absolutt solide kniver dem fleste, men jeg har på følelsen så langt at det er snakk om tre hovedmodeller som selger best.

Jeg sagde i atykker en europall på jobben i dag med Surge. Jeg fikk jo litt puls, men den sagen er gull verdt og gjør at man ikke har like stort behov for kniven til de groveste oppgavene.

Mister jeg Surge i gulvet så får vi garantert hakk i parketten. Det finnes ikke en eneste bit plastikk på denne kniven. Skikkelig solid :)

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bjerknez skrev: 14 mar 2024, 00:54
Gammelsmurfen skrev: 13 mar 2024, 23:19 Verdt hver eneste krone @Bjerknez, jeg har en Wave + som jeg har hatt i en del år nå.
Mye brukt og kvaliteten er enestående, så selv om den er dyr (1900,- for Wave + i dag) så er den nærmest uslitelig.
Meget bra stålkvalitet!
Wave Plus koster mellom 1000-1400 kroner og har gjort dette vertfall de siste 2 årene. Ja, det er den absolutt verdt. Jeg ser noen butikker selger disse knivene til svimlende summer. Jeg ser enkelte selger Leatherman Surge for 2.400 kroner. Da begynner det å bli kostbart for en slik type kniv. Men har man behov av en, så er den allikevel verdt det. Mn har jo 20-25 års garanti fra produsent.

Mer sold kniv enn Leatherman Surge får man ikke. Dessuten kan man vertfall på Surge modellen bruke vanlige Bosch sagblader :)
Jeg så bare på https://www.leathermanshop.no/multitool ... erman-wave og der koster den 1900,- mye mulig den er vesentlig billigere andre steder. Surge koster 2299,- i stål på samme sted.
Jeg har den jo, så var ikke ute etter prisen, skulle bare se på modellene som finnes i dag.
Blir vel som å kjøpe spylervæske hos bilens merkeforhandler fremfor på kampanje hos en rekvisitasjappe :D
Bilforhandlere selger de for literpris som om den skulle komme fra polet å være drikkbar :crazy:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av Bjerknez »

Widforss.no har fine priser på Leatherman. :)
https://www.widforss.no/leatherman

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1053
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av Domino »

Jeg kjøper nesten alltid spylevæske på Rema eller Coop Extra. Halv pris av bensinstasjonene, og jeg har ikke registrert noe forskjell i frysepunkt eller rengjøringseffekt. Har også kjøpt flere ganger på Biltema.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 15 mar 2024, 08:17 Jeg kjøper nesten alltid spylevæske på Rema eller Coop Extra. Halv pris av bensinstasjonene, og jeg har ikke registrert noe forskjell i frysepunkt eller rengjøringseffekt. Har også kjøpt flere ganger på Biltema.
Er det plussgrader (noe det er 10 måneder i året) fyller jeg vann. :thumleft

Svar