+1

+1
Enig i at dette var et meget godt innlegg.KiMedic skrev: 06 apr 2024, 11:43 Spennende diskusjon å lese! Hvis vi skal fortsette litt på det med å beskytte seg når man kjører sykkel, har jeg noen meninger om temaet![]()
+1pingvin skrev: 06 apr 2024, 14:57 +1Nesten juks å uttale seg på forum om noe man faktisk har greie på
![]()
Takker ydmyktBjørnSover skrev: 06 apr 2024, 15:30Enig i at dette var et meget godt innlegg.KiMedic skrev: 06 apr 2024, 11:43 Spennende diskusjon å lese! Hvis vi skal fortsette litt på det med å beskytte seg når man kjører sykkel, har jeg noen meninger om temaet![]()
![]()
Blir ofte sort/hvit fremstilling av verden. Din fremstilling er mye mer nyansert enn det vi ofte får servert.
+1pingvin skrev: 06 apr 2024, 14:57 +1Nesten juks å uttale seg på forum om noe man faktisk har greie på
![]()
Jeg tror jeg vet hvor F9 vil med dette. Som du sier, han vil nok vi skal tenke selv, å ikke ukritisk kaste penger etter ting som gir falsk trygghet. Men jeg er ikke helt enig med han (går u ifra dette er hans personlige meninger), når han sier at disse "padsa/innlegg" inni klæra er ubrukelige. feks i fart fra 0-60 vil kneet ditt. skuldra, eller ryggen få en MYE større smell en uten. Utfordrer alle til å stå på sine egne bein å fall ned på kne med beskyttere, for så å prøve uten...Jeg hadde droppa det lettpingvin skrev: 06 apr 2024, 18:30 F9 videoen diskuteres tydeligvis (kanskje ikke overraskende) andre steder enn her, denne karen mener Ryan bevisst provoserer for å få folk til å tenke. Og i så fall har han jo oppnådd dette som f.eks. i denne tråden, så han har kanskje et poeng.
Snakker også om verdien (eller mangel på dette) av standard krav og annet Ryan tar opp i sin video. Bonus: Hele videoen filmet i smågrått britisk miljø fra Norton.
Ja, opplagt bedre med pads enn bare 1mm skinn mellom deg og asfalten om treffer bakken hardt. Kanskje ikke så viktig om bare sklir bortover asfalten type "fin" low sider uten å treffe noe men planlegger jo ikke akkurat for hva slags crash man kommer til å ha...KiMedic skrev: 06 apr 2024, 19:13 Men jeg er ikke helt enig med han (går u ifra dette er hans personlige meninger), når han sier at disse "padsa/innlegg" inni klæra er ubrukelige. feks i fart fra 0-60 vil kneet ditt. skuldra, eller ryggen få en MYE større smell en uten. Utfordrer alle til å stå på sine egne bein å fall ned på kne med beskyttere, for så å prøve uten...Jeg hadde droppa det lett![]()
Nei heldigvis vet man ikke før det skjer! Det med å skli bortover er faktisk en viktig greie. Skal man være helt gærn, så er man vel best sikra i skinndresser av god kvalitet med innebygd beskyttelse. Min 2000kr kevlarbukse som ser ut som en vanlig bukse bruker jeg alltid. da kan jeg slippe å føle meg teit å klam i skinnbuksa, men fortsatt kunne skli langt uten å brenne gjennom. Ofte skal man møte noen å da tror jeg man velger bort sikkerhet fremfor stil. Jakkene får man jo i alle fasonger. Sko likeså..Om man ikke har ryggskinne eller DS3 i klæra, så er man fortsatt godt sikra hvis man velger å kjøre med kevlar/skinn. Bare ta hender..Det hjelper veldig med hansker om man må ta seg for på vei ned.pingvin skrev: 06 apr 2024, 19:39Ja, opplagt bedre med pads enn bare 1mm skinn mellom deg og asfalten om treffer bakken hardt. Kanskje ikke så viktig om bare sklir bortover asfalten type "fin" low sider uten å treffe noe men planlegger jo ikke akkurat for hva slags crash man kommer til å ha...KiMedic skrev: 06 apr 2024, 19:13 Men jeg er ikke helt enig med han (går u ifra dette er hans personlige meninger), når han sier at disse "padsa/innlegg" inni klæra er ubrukelige. feks i fart fra 0-60 vil kneet ditt. skuldra, eller ryggen få en MYE større smell en uten. Utfordrer alle til å stå på sine egne bein å fall ned på kne med beskyttere, for så å prøve uten...Jeg hadde droppa det lett![]()
Jeg fester stigen fast i veggen og hiver et tau rundt pipe å midja hvis jeg må opp dit. ellers gjøres annet forefallende rundt huset helt uten risikoanalyser jaBjerknez skrev: 06 apr 2024, 20:08 Er det noen her som bruker hjelm eller noe som helstnsikkerhetsutstyr når dem er hjemme? Er nemlig i hjemmet at de fleste ulykkene skjer. Har enda til gode å se en som maler husveggen, eller måker snø på taket bruke hjelm eller annet.
Der tror jeg mange synder..en kleenex pakke med servietter (pappeske på noen gram) veier 80kg i en bråstopp på motorveifart over 100. Tenk hva en Ipad i bakhue veierDomino skrev: 07 apr 2024, 13:47 Jeg tok en kjapp risikoanalyse i fjor og begynte å sette sikkerhetsbelte på jobbsekken som alltid plasseres i baksetet rett bak meg. Hvis det blir bråstopp har jeg ikke lyst til å få PC-sekken i bakhodet.
Hvis du fronter med en bobil så får du hele hytta i bakhodet..er den i tillegg helintegrert så er hele boksen bare glassfiber og isopor..KiMedic skrev: 07 apr 2024, 19:25Der tror jeg mange synder..en kleenex pakke med servietter (pappeske på noen gram) veier 80kg i en bråstopp på motorveifart over 100. Tenk hva en Ipad i bakhue veierDomino skrev: 07 apr 2024, 13:47 Jeg tok en kjapp risikoanalyse i fjor og begynte å sette sikkerhetsbelte på jobbsekken som alltid plasseres i baksetet rett bak meg. Hvis det blir bråstopp har jeg ikke lyst til å få PC-sekken i bakhodet.![]()
mekkern skrev: 07 apr 2024, 20:23 Hvis du fronter med en bobil så får du hele hytta i bakhodet..er den i tillegg helintegrert så er hele boksen bare glassfiber og isopor..
Det finnes faktisk ingen normer for kollisjonssikkerhet på bobiler-men Sverige pusher på der da.