Tror tross alt den store forskjellen er om bruker beskyttelsesutstyr eller ikke.
FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour (og litt bobil)
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Bjerknez
- Innlegg: 24158
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour
Det gjør jeg i 98% av tillfellene. Men ikke når jeg kjlrer sykkelen ut av garasjen for å vaske den eller skal en kjapp tur på den lokale butikken 2.5km. unna. Da kan det hende jeg kjlrer i vanlig olabukse og vanlige sko. Men skinnjakka og hjelmen samt hansker er selvsagt på.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 6391
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour
Har hatt samme «dilla» i mange år og fulgt med på bobil markedet, fra stor tre aksla integrert til bybobil og kombinertbil som du viser på bildene med plass til tohjuling bakerst. Leide en integrert Hymer ei langhelg med fruen og to elsykler på tur uten at interessen fra hennes side ble styrket. Hadde vi vært to med interesse hadde vi nok hatt en bobil for lenge siden.pingvin skrev: ↑08 apr 2024, 07:25
Må innrømme vurdert bobil (I know...), fleksibiliteten tiltaler meg. Men kona sagt nei og mener billigere (og bedre) å ta inn på hotell og med prisen på bobiler har hun jo rett (men ikke samme fleksibilitet). Får varebil-baserte varianter med MC garasje, hadde vært noe og som nevnt over, også sikrere
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Online
- Innlegg: 7855
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour (og litt bobil)
Jeg hanket inn en bobil av eldre type sist år-Delintegrert slik at jeg har Fiat sin varebilhytte.(denne sitter fast i "hytta også"
Denne har forøvrig 2.8jtd motor på ca130hk(kantunes til ca 170hk) og holder trafikken helt greit (årker 80 opp oslofjordtunellen).
jeg har tittet i flere år på slike senilcontainere og fant ut at jeg nå var gammel og sedat nok til å kunne blokkere ferieveiene i sommertrafikken.
Svidde av litt lasteevne(3400kg max) med å få montert hengerfeste slik at jeg kan trekke med meg "MC-Hengeren" som jeg byggde når jeg er på tur. denne tar også litt ferielast slik at jeg ikke sprenger vektgrensen.dessuten ligger kjøreutstyret tørt og godt i tillegg til annet turutstyr. Denne representerer heller ikke den største summen i penger men stor bruksverdi-så lenge alt er helt og fuktfritt og durer forover så
Denne har forøvrig 2.8jtd motor på ca130hk(kantunes til ca 170hk) og holder trafikken helt greit (årker 80 opp oslofjordtunellen).
jeg har tittet i flere år på slike senilcontainere og fant ut at jeg nå var gammel og sedat nok til å kunne blokkere ferieveiene i sommertrafikken.
Svidde av litt lasteevne(3400kg max) med å få montert hengerfeste slik at jeg kan trekke med meg "MC-Hengeren" som jeg byggde når jeg er på tur. denne tar også litt ferielast slik at jeg ikke sprenger vektgrensen.dessuten ligger kjøreutstyret tørt og godt i tillegg til annet turutstyr. Denne representerer heller ikke den største summen i penger men stor bruksverdi-så lenge alt er helt og fuktfritt og durer forover så
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 424
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour
Spørs om ripene poleres bort - eller om den ble kondemnert…Bjerknez skrev: ↑08 apr 2024, 12:11 Her er feks. en bobil som har "kjørt av veien"
https://www.nordlys.no/bobil-av-veien-i ... 34-1608373
-
Onlinedypen
- Innlegg: 6391
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour (og litt bobil)
Den som hadde kjørt av veien var det ikke mye igjen av, skrekk og gru. @mekkern du kan være lenge på hjul med ekvipasjen når du hekter på tilhenger’n med mc.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 272
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour
Akk min humorBjørnSover skrev: ↑08 apr 2024, 20:46Spørs om ripene poleres bort - eller om den ble kondemnert…Bjerknez skrev: ↑08 apr 2024, 12:11 Her er feks. en bobil som har "kjørt av veien"
https://www.nordlys.no/bobil-av-veien-i ... 34-1608373
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
- Bjerknez
- Innlegg: 24158
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour
Polere?KiMedic skrev: ↑08 apr 2024, 22:08Akk min humorBjørnSover skrev: ↑08 apr 2024, 20:46Spørs om ripene poleres bort - eller om den ble kondemnert…Bjerknez skrev: ↑08 apr 2024, 12:11 Her er feks. en bobil som har "kjørt av veien"
https://www.nordlys.no/bobil-av-veien-i ... 34-1608373
Dette tror jeg man fikser med en god gammeldags bøttevask
-
- Innlegg: 272
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour
Jepp Jeg kaller det "pappahumor"Bjerknez skrev: ↑09 apr 2024, 07:27Polere?KiMedic skrev: ↑08 apr 2024, 22:08Akk min humorBjørnSover skrev: ↑08 apr 2024, 20:46Spørs om ripene poleres bort - eller om den ble kondemnert…Bjerknez skrev: ↑08 apr 2024, 12:11 Her er feks. en bobil som har "kjørt av veien"
https://www.nordlys.no/bobil-av-veien-i ... 34-1608373
Dette tror jeg man fikser med en god gammeldags bøttevask
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
- Bjerknez
- Innlegg: 24158
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour (og litt bobil)
Apropo pappahumor...
Det er en ting jeg har lurt på lenge... I dagens samfunn er det noen som har to pappaer. Vil det da si at ungen dems automtatisk blir en drittsekk.....?
Det er en ting jeg har lurt på lenge... I dagens samfunn er det noen som har to pappaer. Vil det da si at ungen dems automtatisk blir en drittsekk.....?
- Bjerknez
- Innlegg: 24158
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour (og litt bobil)
Men når det kommer til sikkerhet, så hadde vi for ikke lenge siden en dødsulykke her i Fredrikstad hvor to busser frontet i 40 km/t. Det var sjåføren i den ene bussen som omkom.
I ettertid har det kommet frem at disse bussene er livsfarlige da det manglet forsterkninger i karosseriet der sjåføres satt. Dette er så og si helt nye busser.
Men det er andre reglement som gjelder når det kommer til busser vistnok siden disse er sagtegående og som regel holder lavere fart etc.
Hadde to biler frontet i 40km/t så hadde det trolig ikke skjedd noe som helst. Vertfal ikke hvis det var snakk om to nyere biler med respekt for seg selv.
Heldigvis var det ikke mange passasjerer i disse bussene, men han som omkom hadde med seg kona og barnet sitt......
Så derfor tror jeg det stilles langt lavere krav til disse bobilene enn det det gjør til andre "vanlige" biler. Men jeg bare tror. Noe må det jo være, siden produsentene slipper unna med å bygge disse pappkassene.
I ettertid har det kommet frem at disse bussene er livsfarlige da det manglet forsterkninger i karosseriet der sjåføres satt. Dette er så og si helt nye busser.
Men det er andre reglement som gjelder når det kommer til busser vistnok siden disse er sagtegående og som regel holder lavere fart etc.
Hadde to biler frontet i 40km/t så hadde det trolig ikke skjedd noe som helst. Vertfal ikke hvis det var snakk om to nyere biler med respekt for seg selv.
Heldigvis var det ikke mange passasjerer i disse bussene, men han som omkom hadde med seg kona og barnet sitt......
Så derfor tror jeg det stilles langt lavere krav til disse bobilene enn det det gjør til andre "vanlige" biler. Men jeg bare tror. Noe må det jo være, siden produsentene slipper unna med å bygge disse pappkassene.
-
- Innlegg: 133
- Registrert: 22 mai 2020, 15:47
- Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2006 Honda VFR800
- Bosted: Vestfold
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour (og litt bobil)
En svensk krasjtest av delintegrert og helintegrert bobil:......
https://www.youtube.com/watch?v=JuNOarORALM
https://www.youtube.com/watch?v=JuNOarORALM
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
- Bjerknez
- Innlegg: 24158
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour (og litt bobil)
Utrolig at hele karosseriet løsner fra rammaNineball skrev: ↑09 apr 2024, 14:39 En svensk krasjtest av delintegrert og helintegrert bobil:......
https://www.youtube.com/watch?v=JuNOarORALM
Nesten rart at det i det hele tatt er lov og eie noe slikt.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1573
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour (og litt bobil)
Så et program med krasjtester av sånne på TV for noen få år tilbake, skremmende resultater.
Det blir full ombygging og kjøkken i førerhuset i de fleste tilfeller, sitter igjen med en haug pinneved.
Nesten verre enn på 60-70 tallet når ungene kravlet rundt inni bilene på langtur, eller lå i rommet bak baksetet i bobla
Det er vel omtrent like trygt som å kjøre 2CV på Autobahn.
Det blir full ombygging og kjøkken i førerhuset i de fleste tilfeller, sitter igjen med en haug pinneved.
Nesten verre enn på 60-70 tallet når ungene kravlet rundt inni bilene på langtur, eller lå i rommet bak baksetet i bobla
Det er vel omtrent like trygt som å kjøre 2CV på Autobahn.
- Bjerknez
- Innlegg: 24158
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour (og litt bobil)
Jeg og en kompis satt faren min på hengerplanet etter at vi hadde vært med å kastet søppel. Var kun 5 km. hjem, men den gangen var det liksom mer godtatt. Ingen som brydde seg.Gammelsmurfen skrev: ↑11 apr 2024, 07:50 Så et program med krasjtester av sånne på TV for noen få år tilbake, skremmende resultater.
Det blir full ombygging og kjøkken i førerhuset i de fleste tilfeller, sitter igjen med en haug pinneved.
Nesten verre enn på 60-70 tallet når ungene kravlet rundt inni bilene på langtur, eller lå i rommet bak baksetet i bobla
Det er vel omtrent like trygt som å kjøre 2CV på Autobahn.
I dag hadde man blitt filmet og tatt bilde av samt blitt hengt ut på sosiale medier ved siden av at man hadde mistet førerkort for lang lang tid. Trolig måtte man flyttet til et annet sted og fått ny identitet også. For potteplantemafiaen på sosiale medier gir seg ikke med det første. Kanskje man til og med hadde blitt førstesidestoff på VG og måtte rømt landet.