Kim`s (B)logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22977
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av Bjerknez »

Vepsehode fronten er jo det som gir sykkelen karakter spør du meg. Den ligner liksom på noe og en veps blir jo ofte regnet som nyttig, men litt skummel og fryktet samt sint. Jeg synes designet er bra.

isteden for å bare ha en sykkel med en random lykt i froten som ikke gir noe uttrykk. Typisk for Honda.

Rocket har jo også et særegent utseende. To runde lykter i fronten som får den til å virke litt nostalgisk, men samtidig moderne og muskuløs. Triumph har også innsektslignende lykter på noen av sine sykler. Jeg synes det er tøft. :)

KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Bjerknez skrev:Vepsehode fronten er jo det som gir sykkelen karakter spør du meg. Den ligner liksom på noe og en veps blir jo ofte regnet som nyttig, men litt skummel og fryktet samt sint. Jeg synes designet er bra.

isteden for å bare ha en sykkel med en random lykt i froten som ikke gir noe uttrykk. Typisk for Honda.

Rocket har jo også et særegent utseende. To runde lykter i fronten som får den til å virke litt nostalgisk, men samtidig moderne og muskuløs. Triumph har også innsektslignende lykter på noen av sine sykler. Jeg synes det er tøft. :)
Ja..det var vel akkurat det som skjedde etter å ha sett på alt av videoer og ekte sykler i butikk. Vepsefront vant! Jeg ble mer å mer glad i looken. Hvis man setter på en mindre skiltholder og bytter dekk, ser den MYE tøffere ut! Åsså eksos med litt mer lyd. Potta ser ikke ut i måneskinn engangBilde selv om lyden ikke er forferdelig i originalanlegg.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Syns flata på original sidestøtte var noe beskjeden. Ser for meg at den graver seg nedi løst underlag ved regn etc. så for å ikke ødlegge nattesøvnen kjøpte jeg med en støtteplate. Så ikke ut på bilde at den var på størrelse med en snusboks i diameterBilde men den gjør nyttaBilde

Bilde
Bilde

Håper disse skruene er god kvalitet! Det finner jeg ut den dagen de skal av..
Bilde
Bilde
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Frontlykt-beskyttelse ble også kjøpt. Den er lagd i plastikk, å blir «nesten» usynlig. Er steinen stor ryker nok denne, men sjansen for jeg ligger rett bak en annen på grusvei er liten..
Bilde

Enkel å montere! Kun 3 remser med beskyttende tape på hovedlykt og 1 skrue som fester beskyttelsenBilde

Bilde

Jeg skrur alt med moment oppgitt i manualen. Så slipper man å stramme til plasten sprekkerBilde

Fra siden ser man er lite mellomrom. Går fint å skylle gjennom med vann, men skal man vaske reint må man skru den av.

Bilde

En ting jeg merket var at plastikken er meget myk. Det blir lett riper om man pusser vekk støv uten å ha såpe og myk klut. Bør ikke tørkes av når det ligger støv/fin sand på lykta..
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1302
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av Gammelsmurfen »

Utvidelse for støtta er nesten et must, fort gjort at den går gjennom løs grus eller jord uten dette.
Håper du brukte medium (blå) gjengelåsing, ellers må du regne med at den løsner etter hvert.
Om du ikke har det tilgjengelig er neglelakk et alternativ, blir ett "knekk" fremfor den seige effekten blå gjengelås gir gjennom skruingen.

KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Gammelsmurfen skrev:Utvidelse for støtta er nesten et must, fort gjort at den går gjennom løs grus eller jord uten dette.
Håper du brukte medium (blå) gjengelåsing, ellers må du regne med at den løsner etter hvert.
Om du ikke har det tilgjengelig er neglelakk et alternativ, blir ett "knekk" fremfor den seige effekten blå gjengelås gir gjennom skruingen.
Der sa du noe! Det tenkte jeg ikke på..jeg har blå type fra Biltema. Kjedelig å miste skruene, så det skal jeg fikse!
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1302
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av Gammelsmurfen »

KiMedic skrev: 24 apr 2024, 22:49
Gammelsmurfen skrev:Utvidelse for støtta er nesten et must, fort gjort at den går gjennom løs grus eller jord uten dette.
Håper du brukte medium (blå) gjengelåsing, ellers må du regne med at den løsner etter hvert.
Om du ikke har det tilgjengelig er neglelakk et alternativ, blir ett "knekk" fremfor den seige effekten blå gjengelås gir gjennom skruingen.
Der sa du noe! Det tenkte jeg ikke på..jeg har blå type fra Biltema. Kjedelig å miste skruene, så det skal jeg fikse!
Den fungerer glimrende, stor flaske til en god pris!
Jeg har prøvd uten tidligere og det løsner av vibrasjonene som blir ytterst på en stang (støtta), kun spørsmål om hvor lenge den henger på uten.
Så skru ut en og en skrue å smør på før du blir uten den foten :-)

KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Gammelsmurfen skrev:
KiMedic skrev: 24 apr 2024, 22:49
Gammelsmurfen skrev:Utvidelse for støtta er nesten et must, fort gjort at den går gjennom løs grus eller jord uten dette.
Håper du brukte medium (blå) gjengelåsing, ellers må du regne med at den løsner etter hvert.
Om du ikke har det tilgjengelig er neglelakk et alternativ, blir ett "knekk" fremfor den seige effekten blå gjengelås gir gjennom skruingen.
Der sa du noe! Det tenkte jeg ikke på..jeg har blå type fra Biltema. Kjedelig å miste skruene, så det skal jeg fikse!
Den fungerer glimrende, stor flaske til en god pris!
Jeg har prøvd uten tidligere og det løsner av vibrasjonene som blir ytterst på en stang (støtta), kun hvor lenge den henger på uten.
Så skru ut en og en skrue å smør på før du blir uten den foten :-)
Takk for tips🫡 skal ordne det i morgen. De der skruene er spesial så får aldri tak i reserve hvis de skulle forsvinne..
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Svar