På to hjul i Thailand
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Da er nytt batteri til Mr Big bestilt. Det skal ankomme i løpet av ett par dager. Inntil det er på plass får sykkelen stå i fred. Det er tungt å trille sykkel i 40 graders varme. Hva batteriet kostet? Ca 540 Nkr levert på døra
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Nytt batteri ble levert på døra før lunch i dag. Det gamle ble tatt ut og det nye satt på plass. Pøvestartet men kun klikk fra startreleet, sjekket at kablene var skikkelig skrudd til, noe de var. Målte spenningen 12,5 volt. Koblet på booster, start med en gang. Laderen min viste at batteriet var nesten tomt for strøm. Det står nå på lading så får jeg håpe at sykkelen er kurert etter at batteriet er 100%. Hvis ikke blir det tur til Kawasaki i morgen lørdag.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Etter drøye to timer var batteriet på 100%. Sykkelen startet med en gang, det som derimot ikke var like stas er at motorlampa begynte å lyse. Jeg koblet fra batteriet og koblet det til igjen. Ville det hjelpe? Nei. Skrudde på tenninga motorlampa sluknet ett halvt sekund før den atter skinte i sin gule ekle farge. Jeg tok sykkelen på en 20 km tur. Kanskje den sluknet hvis jeg kjørte en tur? Nei, ikke da heller. Sendte melding til mekanikeren hos Kawasaki om han hadde noen tips? Hans råd var å komme på verkstedet slik at de kan lese av feilkoden. Så da blir det tur til Buriram city i dag. Der kom barnevakten så da er det avgang. Håper det er en bagatell som de fikser mens jeg venter. Planlagt tur til mandag så får krysse fingrene.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Feilkode ble avlest hos Kawasaki og slettet kostet meg 65 Nkr. Siden jeg fikk en stor gratis kopp med kaffe og en flaske vann mens jeg ventet, var dette egentlig gratis. Hva var feilen? Det var startreleet som hadde utløst feilmeldingen. Mekanikeren var ganske sikker på at dette kom av mine forsøk på å starte med for lite strøm. Jeg kunne trygt dra på langtur sa han. Da stoler jeg på det og drar av gårde mandag morgen.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Det er lørdag og atter en uke ligger bak oss. Det ble en meget varm mc tur for å besøke en kamerat. 30 mil i rundt 40 grader det er varmt. Joda kjørte med fullt utstyr. Som skrevet før om å gjøre å kle varmen ute. Drikke nok vann er også viktig. Siden jeg denne gangen kjørte alene prøvde jeg uten en ny rute på veien til. Calimoto ledet meg inn på veier jeg ikke hadde kjørt før, alltid artig å la appen styre 100%. Da jeg skulle hjem på tirsdag ble det litt senere start, grunnet en sen aften, dermed valgte jeg en kortere rute hjem. Rett og slett fordi det var varmt.
Nå må sykkelen hvile noen uker. Barnevakten har en syk mor og har dermed ikke mulighet til å jobbe 24 timer i døgnet. Sånn er tilværelsen som alene (ste beste)far til en 4 åring.Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Jeg svarte på en tråd her om Honda Dauville og begynte dermed å lete i gamle bilder. Fant bilder av alle mine mc'er fra voksen alder. Min Tempo Corvette og min Suzuki as 50 finnes det ingen digitale bilder av, men jeg har også vært innehaver av to stk Corvette og en ac 50 rundt 15 - 17 års alderen.
Jeg tok mc lappen i voksen alder rett og slett for å spare tid og penger! Jeg hadde blitt pendler og bompenger og køer tæret på både økonomi og humør. Hun som var min kjæreste på den tiden hadde mc lappen og maste litt om at jeg også burde få den.Dermed ble det slik og etter ett par måneder var sertifikatet i boks. Og sykkel skulle kjøpes.
Jeg vasset ikke i penger på den tiden så det var brukt som var aktuelt. Det ble mange timer på Finn, mange telefoner og en del prøvekjøring før jeg fant noe jeg ville ha. Det ble en 1986 (tror jeg) Honda cbr 600f,den var bruktimportert fra Engeland og hadde defekt eksos men en god pris. Jeg slo til. Nytt komplett eksosanlegg ble innkjøpt og byttet en sen kveld. Dermed var jeg klar til å starte pendling. Denne sykkelen hadde jeg noen måneder, den gjorde jobben som pendler maskin og noen turer utenom pendling ble det også. En augustkveld var jeg på tur sammen med kjæresten, som på denne turen hadde lånt brorens 800 vfr. Halvveis spurte hun om vi skulle bytte sykler på vei tilbake. Det gjorde vi. Det ble noen dyre mil. Fy faen så mye bedre VFR'en var. Det gikk tre dager så ble CBR'en byttet inn og en 99 modell VFR ble hjem. Den var litt trimmet og var god for rundt 120 hk påstod selger, noe som var godt mulig, den gikk fært. Denne sykkelen hadde jeg ett par sesonger og jeg koste meg på den så sant ikke det ble forlange turer. Min litt dårlige rygg og mine skamferte knær trivdes ikke hvis det ble noe særlig lenger enn 40 bil pr dag. Så dermed begynte jeg å kikke etter noe med mer oppreist kjørestilling. Etter en prøvetur falt valget på en, den gang, to år gammel Dauville. Joda den var en sinke sammenlignet med viffern. Men du verden for en behagelig sykkel. Denne ble med på turer langt ned i Europa og mage steder rundt i Norge samt at jeg fortsatt pendlet. Jeg beholdt den helt avgjørelsen om å flytte fra Norge var tatt. Har jaktet litt påen slik her i Thailand men den ene jeg fant bar preg av alder og dårlig vedlikehold.
Jeg tok mc lappen i voksen alder rett og slett for å spare tid og penger! Jeg hadde blitt pendler og bompenger og køer tæret på både økonomi og humør. Hun som var min kjæreste på den tiden hadde mc lappen og maste litt om at jeg også burde få den.Dermed ble det slik og etter ett par måneder var sertifikatet i boks. Og sykkel skulle kjøpes.
Jeg vasset ikke i penger på den tiden så det var brukt som var aktuelt. Det ble mange timer på Finn, mange telefoner og en del prøvekjøring før jeg fant noe jeg ville ha. Det ble en 1986 (tror jeg) Honda cbr 600f,den var bruktimportert fra Engeland og hadde defekt eksos men en god pris. Jeg slo til. Nytt komplett eksosanlegg ble innkjøpt og byttet en sen kveld. Dermed var jeg klar til å starte pendling. Denne sykkelen hadde jeg noen måneder, den gjorde jobben som pendler maskin og noen turer utenom pendling ble det også. En augustkveld var jeg på tur sammen med kjæresten, som på denne turen hadde lånt brorens 800 vfr. Halvveis spurte hun om vi skulle bytte sykler på vei tilbake. Det gjorde vi. Det ble noen dyre mil. Fy faen så mye bedre VFR'en var. Det gikk tre dager så ble CBR'en byttet inn og en 99 modell VFR ble hjem. Den var litt trimmet og var god for rundt 120 hk påstod selger, noe som var godt mulig, den gikk fært. Denne sykkelen hadde jeg ett par sesonger og jeg koste meg på den så sant ikke det ble forlange turer. Min litt dårlige rygg og mine skamferte knær trivdes ikke hvis det ble noe særlig lenger enn 40 bil pr dag. Så dermed begynte jeg å kikke etter noe med mer oppreist kjørestilling. Etter en prøvetur falt valget på en, den gang, to år gammel Dauville. Joda den var en sinke sammenlignet med viffern. Men du verden for en behagelig sykkel. Denne ble med på turer langt ned i Europa og mage steder rundt i Norge samt at jeg fortsatt pendlet. Jeg beholdt den helt avgjørelsen om å flytte fra Norge var tatt. Har jaktet litt påen slik her i Thailand men den ene jeg fant bar preg av alder og dårlig vedlikehold.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Etter vask og sjekk av Mr Big er det ikke noen vei utenom, han må ha nytt kjede og nye drev. Det settet som sitter der nå har gjort jobben i rundt 22 000 km. Med en mye kjøring med passasjer og mye bagasje samt en del kjøring på bratte veier er ikke kjedet noe mer å spare på. Det rakler og bærer seg og noen av leddene ser slett ikke bra ut. Mulig drevene kunne holde en stund til, men tar ingen sjanser. Lørdag morgen går turen ti Kawasaki for å få ordnet dette. 4590 Thb og jeg får 10% på delene så da blir totalen mindre enn dette. I underkant av 1200 Nkr når jeg trekker fra delerabatten.
Er det noen som vet sånn ca hva tilsvarende hadde kostet i Norge, ferdig montert?
Ordner det seg med barnevakt blir det snart langtur igjen
Er det noen som vet sånn ca hva tilsvarende hadde kostet i Norge, ferdig montert?
Ordner det seg med barnevakt blir det snart langtur igjen
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
-
- Innlegg: 369
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: På to hjul i Thailand
Erfaringsmessig rundt 2000,- for drevsett og 1000-2000,- for jobben. Det er med OEM-deler eller tilsvarende, handler man tredjepartsdeler fra f.eks. Thansen så slipper man nok fort unna med bortimot halv pris.hansiver skrev: 09 mai 2024, 15:01 Etter vask og sjekk av Mr Big er det ikke noen vei utenom, han må ha nytt kjede og nye drev. Det settet som sitter der nå har gjort jobben i rundt 22 000 km. Med en mye kjøring med passasjer og mye bagasje samt en del kjøring på bratte veier er ikke kjedet noe mer å spare på. Det rakler og bærer seg og noen av leddene ser slett ikke bra ut. Mulig drevene kunne holde en stund til, men tar ingen sjanser. Lørdag morgen går turen ti Kawasaki for å få ordnet dette. 4590 Thb og jeg får 10% på delene så da blir totalen mindre enn dette. I underkant av 1200 Nkr når jeg trekker fra delerabatten.
Er det noen som vet sånn ca hva tilsvarende hadde kostet i Norge, ferdig montert?
Ordner det seg med barnevakt blir det snart langtur igjen
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Nytt kjede og nye drev på plass. Deilig å slippe rakling fra det slitte kjedet på vei hjem. Dette var 3.settet på 68 000 km. Har prøvd både originalt uoriginalt tilnærmet samme levetid. Det ble originalt Kawasaki denne gangen, så få vi se hvor lenge det holder
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Antakelig mer krevende forhold for kjede og drev der du bor enn her oppe I nord. Men likevel, 68K på to drev og kjedesett er slett ikke ille.hansiver skrev: 11 mai 2024, 09:21 Nytt kjede og nye drev på plass. Deilig å slippe rakling fra det slitte kjedet på vei hjem. Dette var 3.settet på 68 000 km. Har prøvd både originalt uoriginalt tilnærmet samme levetid. Det ble originalt Kawasaki denne gangen, så få vi se hvor lenge det holder
Er på det andre settet på min KTM 1290, som nå snart runder 78000 km. Byttet til det som sykkelen ble levert med, tsjekkiske CZ og som har fungert upåklagelig.
Ser ut til at det fint holder 10-15000 km. til.
Så får jeg legge til at jeg har hatt Tutoro Automatic Chainoiler montert og aktivt i bruk siden førstegangsservicen i april 2018.
Kostet litt i innkjøp. Men absolutt verdt det.
Eneste å passe på er å fylle olje på oljetanken. Ellers har jeg justert kjedeslakken kun få ganger i løpet av disse 78000 kilometerne.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
For de av dere som lurer på hvordan det er å bo og leve i Thailand besøk gjerne bloggen min. Den blir oppdatert med ujevne mellomrom. Siste oppdatering var i dag https://thailandlivet.wordpress.com/202 ... t-skolear/
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Endelig barnevakt ett døgn. Så i morgen sales Mr Big opp og det blir sånn ca 900 km og en overnatting. Bedre enn ikke noe
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
600 km og en overnatting er historie målet med turen å besøke en kamerat. Reiste ved 7 tiden fredag morgen værer var grått og med litt regn i lufta. Ett vær som faktisk fulgte meg hele turen. Det var ikke så mye regn at det ble vått på veien eller slik at det var påkrevd med regntøy. Noen ganger måtte jeg dra hansken over visiret for å fjerne dråpene. Ruta til bestemelsstedet ble 320 km med litt motorvei litt trafikkert 2 felts vei samt mye lite trafikkerte 2 felts veier som tok meg gjennom små landsbyer og vakkert landskap. Med dette gråværet var det behagelig temperatur, rundt 30 grader. Calimoto kunne fortelle meg at på disse 320 km hadde jeg holdt en snittfart på 78 km/t maksfart 122 km/t maks nedlegg 20 grader, det er ikke så mye kurver på denne ruta.
Kvelden ble tilbrakt sammen kameraten med litt øl og god Thaimat.
Etter frokost på resorten klokken 07, var jeg tilbake på sykkelen rundt 07:30. Ruta hjem var planlagt til 278 km. Litt kortere og en del motorvei, rett og slett fordi jeg har en avtale i ettermiddag. Det var lite trafikk tørre veier og Mr Big fikk strekke ut. 35 km av turen foregikk på en 4 felts vei som nesten ingen bruker, jeg vet ikke hvorfor for det er en fin vei, men desto bedre for meg. Turens toppfart, målt av Calimoto ble oppnådd her 153 km/t, det er lett å la seg rive med når man har en slik vei helt alene.
Det ble to stopp på vei hjem, den obligatoriske kaffen samt en stopp for å handle litt og samtidig spise lunch.
Snitthastighet hjem 82km/t kun 18 grader nedlegg. Men jeg var enig med meg selv i at det var en fin tur
Neste tur? Må ha barnevakt så vet ikke....
Noen bilder fra turen
Kvelden ble tilbrakt sammen kameraten med litt øl og god Thaimat.
Etter frokost på resorten klokken 07, var jeg tilbake på sykkelen rundt 07:30. Ruta hjem var planlagt til 278 km. Litt kortere og en del motorvei, rett og slett fordi jeg har en avtale i ettermiddag. Det var lite trafikk tørre veier og Mr Big fikk strekke ut. 35 km av turen foregikk på en 4 felts vei som nesten ingen bruker, jeg vet ikke hvorfor for det er en fin vei, men desto bedre for meg. Turens toppfart, målt av Calimoto ble oppnådd her 153 km/t, det er lett å la seg rive med når man har en slik vei helt alene.
Det ble to stopp på vei hjem, den obligatoriske kaffen samt en stopp for å handle litt og samtidig spise lunch.
Snitthastighet hjem 82km/t kun 18 grader nedlegg. Men jeg var enig med meg selv i at det var en fin tur
Neste tur? Må ha barnevakt så vet ikke....
Noen bilder fra turen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Trivelig lesning også denne gangen

Og denne MC-skyssen er jo unektelig noe for seg selv

Men all ære til de som har en slik og legger ut på tur med den

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Disse to karene i 20 årene var på vei nordover mot fjellene og skulle være på tur noen uker. I hengeren var det bla telt, kjølebag og kokeutstyr. Her er ett bilde tatt bakfra. Hengeren ser robust ut.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Plutselig var det fri i morgen mandag. Dvs jeg har alltid fri på mandager og fredager slik at jeg kan ta langhelg når det passer. Men altså i morgen mindre enn 3 uker etter at skolen har startet på nytt skoleår er det andre dagen med fri, så barna har ennå ikke hatt en full uke. I og med at jeg dater en lærerinne kom spørsmålet mens vi spiste lunch i går. Hva skal du gjøre på mandag? Ingen planer svarte jeg. Kan vi ikke dra på en liten mc tur? Spurte hun. Jammen du skal vel jobbe, sier jeg. Nei, det er dronningens bursdag så da er det skolefri.
Så da blir det mc tur i morgen. Dog ikke så langt men 150 km hver vei får vi til, korteste vei til Buriram city er 60 km hver vei, men vi kjører en laaang omvei. Blir lunch og litt shopping samt besøke Honda for å kikke litt og kanskje få prøvekjøre en Transalp
Så da blir det mc tur i morgen. Dog ikke så langt men 150 km hver vei får vi til, korteste vei til Buriram city er 60 km hver vei, men vi kjører en laaang omvei. Blir lunch og litt shopping samt besøke Honda for å kikke litt og kanskje få prøvekjøre en Transalp
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
De hadde dessverre ingen sykler hos Honda som kunne prøvekjøres denne gangen. Fikk ett par pristilbud både på Africa Twin og Transalp. Men så ble jeg litt forelsket i NT 1100. Så da er jeg plutselig i tvil.....
Blir langtur til helgen og vi vil nok stoppe hos Honda på vei hjem neste mandag. Må nok be om tilbud på NT1100 også
Blir langtur til helgen og vi vil nok stoppe hos Honda på vei hjem neste mandag. Må nok be om tilbud på NT1100 også
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Mr Big har fått full tank og er klar for 500 km på første etappe i morgen tidlig (fredag). Første stopp er Udon Thani. På veien dit, stopper vi hos en kamerat hvor 2 sykler slutter seg til følget. Skal bli deilig å kjøre langtur og treffe gode venner.
Ser at mange her planlegger hvordan de skal pakke sykkelen og sågar prøvepakker, dem om det. Her er min måte. Kjører jeg uten passasjer, går sekken med klær i høyre sideveske, regntøy (regntiden har begynt så det må være lett tilgjengelig) og sko ligger i venstre. I toppboksen ligger pc og speilrefleks kameraet når jeg har med dette. Har jeg passasjer er det en sideveske til hver (de er like store) og toppboksen er felles. Funker hver gang. Det skal sies at jeg aldri drar med meg camping utstyr, billige og greie resorter og hoteller stort sett over alt.
Ser at mange her planlegger hvordan de skal pakke sykkelen og sågar prøvepakker, dem om det. Her er min måte. Kjører jeg uten passasjer, går sekken med klær i høyre sideveske, regntøy (regntiden har begynt så det må være lett tilgjengelig) og sko ligger i venstre. I toppboksen ligger pc og speilrefleks kameraet når jeg har med dette. Har jeg passasjer er det en sideveske til hver (de er like store) og toppboksen er felles. Funker hver gang. Det skal sies at jeg aldri drar med meg camping utstyr, billige og greie resorter og hoteller stort sett over alt.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Det er lørdag kveld og vi er halveis på turen. Så lang har vi kjørt rundt 700 km på flotte mc veier (takk Calimoto) i all slags vær, men dog ikke snøvær. Utrolig nok har vi ikke brukt regntøyet så lang på turen, selv om vi har hatt noen skikkelige byger. Disse bygene har kommet så brått på at det ikke har vært noen vits å tre på seg regntøy. Å ta på regntøy når du allerede er våt, gjør ting bare verre. Det er jo ikke kaldt her og med byger som varer en til to km før man igjen er ute i sol gjør at fartsvinden tørker bukse og jakke ganske fort.
Jeg sitter nå på hotell i Nong Khai og ser på ruter for morgendagens etappe, som skal ta oss i retning hjemover, dvs morgendagens reisemål er Khon Kaen. Værappen min sier 100% sjanse for regn i morgen tidlig. Planlegger dermed 2 ruter. En rute hvis regn motorvei og 180 km, og en hyggelig og fin rute på i underkant av 300 km hvis været er sånn noenlunde. Avgjørelsen tas i morgen. Den lange ruta kan kortes ned hvis været ikke spiller på lag.
Dag en på turen prøvde jeg for moro skyld å telle biler og mc'er som kjører mot kjøreretningen der det 4 felt, da jeg var kommet til rundt 50 ga jeg opp. Fasit er at det er mange. De skal jo bare. Trafikken her i Thailand er aldri kjedelig.
Bilder fra turen? Kommer når jeg kommer hjem. Nettet her på hotellet er ikke av det raqskeste
Jeg sitter nå på hotell i Nong Khai og ser på ruter for morgendagens etappe, som skal ta oss i retning hjemover, dvs morgendagens reisemål er Khon Kaen. Værappen min sier 100% sjanse for regn i morgen tidlig. Planlegger dermed 2 ruter. En rute hvis regn motorvei og 180 km, og en hyggelig og fin rute på i underkant av 300 km hvis været er sånn noenlunde. Avgjørelsen tas i morgen. Den lange ruta kan kortes ned hvis været ikke spiller på lag.
Dag en på turen prøvde jeg for moro skyld å telle biler og mc'er som kjører mot kjøreretningen der det 4 felt, da jeg var kommet til rundt 50 ga jeg opp. Fasit er at det er mange. De skal jo bare. Trafikken her i Thailand er aldri kjedelig.
Bilder fra turen? Kommer når jeg kommer hjem. Nettet her på hotellet er ikke av det raqskeste
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
1170 km er kjørt siden fredag. I morgen blir det sykkelvask. I forrige innlegg skrev jeg at det ikke hadde vært brukt for regntøy, men det ble det derimot på siste etappe i dag.
Men la meg starte med 3. etappe som gikk fra Nong Khai til Kohn Kaen.
Søndag morgen møttes Danny og jeg til frokost på en restaurant rett rundt hjørnet for hotellet. Det hang tunge skyer på himmelen og vi var nokså sikre på at det ville bli regn. Værappen min sa 100% sjanse for regn. Derfor ble den lengste ruta droppet, men det å bare kjøremotorvei og være framme på under 3 timer fristet heller ikke. Vi laget en rute på ca 250 km, men som fort kunne kortes ned hvis været ble for utrivelig.
Rundt klokka 9 dro vi av gårde. Regntøyet fikk ligge i fred foreløpig, dog hadde jeg tredd plastpose over telefonen slik at den var beskyttet for plutselige regnbyger. Det var lite trafikk og vi marsjet i rundt 80 - 90 på fine veier. Foreløpig ikke noe regn og veiene var også tørre. Med så mye mørke skyer rundt oss er det nok bare ett tidsspørsmål før vi får våte veier og regn tenkte jeg. Å joda det ble noen strekker med våte veier hvor regnet hadde vært før oss. Siden det er mange farmer langs disse veiene ble det mye søle og drit både på sykler og klær. Etter 100 km var det tid for kaffepause, og vi var fortsatt tørre.
Da vi kjørte videre etter litt kaffe var jeg fristet til å ta av plastposen over telefonen min slik at det ville bli lettere å se skjermen, men lot det være. Det var lurt, for etter noen få kilometer kjøret vi inn i en kraftig byge, nok en gang kom den så brått på at det var ingen vits å ta på regntøy. Farten sank til rundt 50 - 60 km/t rett og slett fordi det ikke var noe særlig sikt. Like fort som vi hadde kjørt inn i bygen kjørte vi ut av den. Fra en vegg av vann rundt oss til i løpet av 100 meter tørr asfalt. Dette værfenomenet må oppleves. Jeg blir like fasinert hver gang.
Ved neste stopp hvor det ble iskrem tok jeg av den nevnte posen over telefonen. Det meste av skyene var borte, sola skinte og vi var igjen blitt tørre. Vi var nå ferdige med de hyggelige småveiene og hadde 70 km med motorvei foran oss for å komme til Khon Kaen. Vi lot syklene strekke ut, med fart rundt 120 km/t gikk 70 km ganske fort og vi var på hotellet litt over 12. Joda rommene våre var klare, så det var bare å legge seg på senga og slappe av noen timer.
Khon Kaen er en biker by hvor bla Diablos og Bandidos er tilstede. De jeg har møtt fra disse klubbene er hyggelige folk som jeg har utvekslet flere reiseruter med. I tillegg så er det mange slike som Danny og meg, altså vanlige bikere uten noen tilknytning til klubber, så på barene i "lyckliga gatan" er det stort sett alltid hyggelige mc folk å prate med. Så det ble en sen kveld....
I dag mandag ved 9 tiden, var Danny og jeg klare for siste etappe, hjem. Jeg hadde noen avtaler seinere i dag og siden sideveiene fra Khon Kaen ikke er veldig morsomme ble det raskeste vei. 250 km sånn ca stort sett motorvei.
Noen mil utenfor Khon Kaen var det laserkontroll. Jeg så den dårlig kamuflerte politimannen stå der og sikte på oss. Fartsgrensen var 90 og jeg var helt sikker på av vi lå under dette, siden det var to trailere foran oss som lå i hver sin fil og sperret veien. Den ene skulle kjøre forbi den andre men siden de gikk omtrent like fort, tok det tid. Men vi ble nå vinket inn på stoppstedet en kilometer lenger frem. De ville se førerkort og ta bilde sammen med oss. Så viste det seg at Dannys førerkort var gått ut for ett par uker siden. Her i Thailand får du førerkort for 5 år av gangen og det går alltid ut på den datoen du har bursdag, vi feiret Dannys bursdag for noen uker siden, altså den dagen førerkortet han gikk ut. Han ble overasket for han hadde trodd det varte i ett år til, noe det altså ikke gjorde. Fikk han kjøreforbud eller bot? Neida, bare å kjære videre men husk å fornye når du kommer hjem var beskjeden fra den blide og hyggelige politimannen.
Vi kjørte videre og hadde vel 120 km igjen av turen da det var helt svart foran oss. Uvær! Vi svingte inn på første og beste bensinstasjon for å ta en kaffe og se om det bare var en liten byge. I det vi parkerte kom regnet. Her var det bare å ta med hjelmer inn på kaffesjappa. Vi ventet i 30 minutter men regnet så ikke ut til å avta. Regntøyet ble hentet og tredd på mens vi sto under taket på bensinstasjonen. Telefoner og alt som ikke tålte mye vann ble lagt i toppboksen. Så var det bare å legge i vei. Det ble noen slitsomme 60 km. Farten var sjelden over 60 og det var som å vade i elv med sykkelen. Det tok ikke mange hundre meter før støvlene var søkkvåte. Etter disse 60 kilometerne ga regnet seg og veiene var atter tørre. Vi beholdt dog regntøyet på resten av turen siden det var mye skyer rundt oss. Det ble dog ikke mer regn.
Da jeg parkerte sykkelen i carporten var det veldig klamt inne i regntøyet. Kjørebukse og kjørejakke gikk rett i vaskemaskinen, det luktet biker så like greit å gjøre det sånn.
Neste tur? Tja si det, men forhåpentligvis ikke så alt for lenge til
Noen bilder
Men la meg starte med 3. etappe som gikk fra Nong Khai til Kohn Kaen.
Søndag morgen møttes Danny og jeg til frokost på en restaurant rett rundt hjørnet for hotellet. Det hang tunge skyer på himmelen og vi var nokså sikre på at det ville bli regn. Værappen min sa 100% sjanse for regn. Derfor ble den lengste ruta droppet, men det å bare kjøremotorvei og være framme på under 3 timer fristet heller ikke. Vi laget en rute på ca 250 km, men som fort kunne kortes ned hvis været ble for utrivelig.
Rundt klokka 9 dro vi av gårde. Regntøyet fikk ligge i fred foreløpig, dog hadde jeg tredd plastpose over telefonen slik at den var beskyttet for plutselige regnbyger. Det var lite trafikk og vi marsjet i rundt 80 - 90 på fine veier. Foreløpig ikke noe regn og veiene var også tørre. Med så mye mørke skyer rundt oss er det nok bare ett tidsspørsmål før vi får våte veier og regn tenkte jeg. Å joda det ble noen strekker med våte veier hvor regnet hadde vært før oss. Siden det er mange farmer langs disse veiene ble det mye søle og drit både på sykler og klær. Etter 100 km var det tid for kaffepause, og vi var fortsatt tørre.
Da vi kjørte videre etter litt kaffe var jeg fristet til å ta av plastposen over telefonen min slik at det ville bli lettere å se skjermen, men lot det være. Det var lurt, for etter noen få kilometer kjøret vi inn i en kraftig byge, nok en gang kom den så brått på at det var ingen vits å ta på regntøy. Farten sank til rundt 50 - 60 km/t rett og slett fordi det ikke var noe særlig sikt. Like fort som vi hadde kjørt inn i bygen kjørte vi ut av den. Fra en vegg av vann rundt oss til i løpet av 100 meter tørr asfalt. Dette værfenomenet må oppleves. Jeg blir like fasinert hver gang.
Ved neste stopp hvor det ble iskrem tok jeg av den nevnte posen over telefonen. Det meste av skyene var borte, sola skinte og vi var igjen blitt tørre. Vi var nå ferdige med de hyggelige småveiene og hadde 70 km med motorvei foran oss for å komme til Khon Kaen. Vi lot syklene strekke ut, med fart rundt 120 km/t gikk 70 km ganske fort og vi var på hotellet litt over 12. Joda rommene våre var klare, så det var bare å legge seg på senga og slappe av noen timer.
Khon Kaen er en biker by hvor bla Diablos og Bandidos er tilstede. De jeg har møtt fra disse klubbene er hyggelige folk som jeg har utvekslet flere reiseruter med. I tillegg så er det mange slike som Danny og meg, altså vanlige bikere uten noen tilknytning til klubber, så på barene i "lyckliga gatan" er det stort sett alltid hyggelige mc folk å prate med. Så det ble en sen kveld....
I dag mandag ved 9 tiden, var Danny og jeg klare for siste etappe, hjem. Jeg hadde noen avtaler seinere i dag og siden sideveiene fra Khon Kaen ikke er veldig morsomme ble det raskeste vei. 250 km sånn ca stort sett motorvei.
Noen mil utenfor Khon Kaen var det laserkontroll. Jeg så den dårlig kamuflerte politimannen stå der og sikte på oss. Fartsgrensen var 90 og jeg var helt sikker på av vi lå under dette, siden det var to trailere foran oss som lå i hver sin fil og sperret veien. Den ene skulle kjøre forbi den andre men siden de gikk omtrent like fort, tok det tid. Men vi ble nå vinket inn på stoppstedet en kilometer lenger frem. De ville se førerkort og ta bilde sammen med oss. Så viste det seg at Dannys førerkort var gått ut for ett par uker siden. Her i Thailand får du førerkort for 5 år av gangen og det går alltid ut på den datoen du har bursdag, vi feiret Dannys bursdag for noen uker siden, altså den dagen førerkortet han gikk ut. Han ble overasket for han hadde trodd det varte i ett år til, noe det altså ikke gjorde. Fikk han kjøreforbud eller bot? Neida, bare å kjære videre men husk å fornye når du kommer hjem var beskjeden fra den blide og hyggelige politimannen.
Vi kjørte videre og hadde vel 120 km igjen av turen da det var helt svart foran oss. Uvær! Vi svingte inn på første og beste bensinstasjon for å ta en kaffe og se om det bare var en liten byge. I det vi parkerte kom regnet. Her var det bare å ta med hjelmer inn på kaffesjappa. Vi ventet i 30 minutter men regnet så ikke ut til å avta. Regntøyet ble hentet og tredd på mens vi sto under taket på bensinstasjonen. Telefoner og alt som ikke tålte mye vann ble lagt i toppboksen. Så var det bare å legge i vei. Det ble noen slitsomme 60 km. Farten var sjelden over 60 og det var som å vade i elv med sykkelen. Det tok ikke mange hundre meter før støvlene var søkkvåte. Etter disse 60 kilometerne ga regnet seg og veiene var atter tørre. Vi beholdt dog regntøyet på resten av turen siden det var mye skyer rundt oss. Det ble dog ikke mer regn.
Da jeg parkerte sykkelen i carporten var det veldig klamt inne i regntøyet. Kjørebukse og kjørejakke gikk rett i vaskemaskinen, det luktet biker så like greit å gjøre det sånn.
Neste tur? Tja si det, men forhåpentligvis ikke så alt for lenge til
Noen bilder
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Lysten på ny og større sykkel vokser stadig. Fikk nå endelig en Honda selger i tale og fikk ett skriftlig tilbud både på Africa Twin manuell og NT 1100 dct. NT 1100 selges kun som dct her i Thailand. Det er disse to det står mellom, begge gode touring sykler i følge tester og det er jo touring jeg skal bedrive. En og annen grusvei blir det sikkert men noe skikkelig ofroadkjøring blir det neppe.
Har avtale om å prøvekjøre Africa Twin på fredag, da med dct gir. Noen mt 1100 for prøvekjøring har de ikke, men det er jo samme motor og ramme (?) og jeg får testet ut dct og kan finne ut om det er noe jeg vil trives med. Testet 750 dct tilhørende en kamerat for ett par år siden, ble ikke imponert av den, men utviklingen har jo gått videre så vi får se.
Fordel NT 1100 i mine øyne er slangeløse dekk. Vet at i Europa så har Africa Twin kommet med slangeløse dekk men ikke her i Asia. Kameraten har allerede hatt en punktering i løpet av 9000 km, han kjører nå med reserve slange både til forhjul og bakhjul i toppboksen, dyre er de også. Så i mine øyne stor fordel NT1100. Har sett mange tester på youtube i det siste av begge sykler, blir vel ikke noe klokere av det.
Tilbudene er som følger: NT 1100 dct 515 000 + ca 60 000 for tre bokser veltebøyle og 4 ekstrarlys. Africa Twin manuell 509 000 + 60 000 for bokser ekstralys og veltebøyle. Begge sykler leveres med ett års full kaskoforsikring gratis service tom 18 000 km og 2 års veihjelp. Så det skiller ikke mye penger mellom dem.
I norske kr med dagens kurs og alt utstyr: NT1100, 168 000 Nkr. Africa Twin: 166 000 Nkr.
Er det noen her på forumet som har erfaring med en av disse så er jeg åpen for innspill. Transalp har jeg slått i fra meg, siden jeg ofte kjører med passasjer vil jeg ha mer kraft enn det en 750 gir
Har avtale om å prøvekjøre Africa Twin på fredag, da med dct gir. Noen mt 1100 for prøvekjøring har de ikke, men det er jo samme motor og ramme (?) og jeg får testet ut dct og kan finne ut om det er noe jeg vil trives med. Testet 750 dct tilhørende en kamerat for ett par år siden, ble ikke imponert av den, men utviklingen har jo gått videre så vi får se.
Fordel NT 1100 i mine øyne er slangeløse dekk. Vet at i Europa så har Africa Twin kommet med slangeløse dekk men ikke her i Asia. Kameraten har allerede hatt en punktering i løpet av 9000 km, han kjører nå med reserve slange både til forhjul og bakhjul i toppboksen, dyre er de også. Så i mine øyne stor fordel NT1100. Har sett mange tester på youtube i det siste av begge sykler, blir vel ikke noe klokere av det.
Tilbudene er som følger: NT 1100 dct 515 000 + ca 60 000 for tre bokser veltebøyle og 4 ekstrarlys. Africa Twin manuell 509 000 + 60 000 for bokser ekstralys og veltebøyle. Begge sykler leveres med ett års full kaskoforsikring gratis service tom 18 000 km og 2 års veihjelp. Så det skiller ikke mye penger mellom dem.
I norske kr med dagens kurs og alt utstyr: NT1100, 168 000 Nkr. Africa Twin: 166 000 Nkr.
Er det noen her på forumet som har erfaring med en av disse så er jeg åpen for innspill. Transalp har jeg slått i fra meg, siden jeg ofte kjører med passasjer vil jeg ha mer kraft enn det en 750 gir
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Av disse to ville jeg uten tvil valgt Africa Twin. Jeg har kjlrt en slik og selv om den ikke falt helt i smak hos meg, så føler jeg sykkelen virket litt påkostet.
Synd med DCT kassen for den likte jeg absolutt ikke. Men det betyr jomikke at andre ikke bør like den. Jeg synes den skiftet gir alt for tidlig. I sport var den bedre, men automat på mororsykkel ble litt feil for min del.
Så husket jeg at fremdemperen var veldig soft på den jeg kjørte. Følte nesten som om jeg dyppet haka i asfakten hver gang jeg bråbremset. Sikkert blanding av at jeg ikke er vant til en slik sykkel og myke dempere, men det kan trolig justeres?
Sykkelen ellers var helt grei den. Jeg hadde den dog som lånesykkel mens min var på service, så det var egentlig ikke en sykkel jeg valgte, men det var den jeg fikk tildelt.
Vindskjermen var nok en gang ikke optimal.
Men at dette er en seriøs offroader fikk jeg så absolutt inntrykk av. Men der her jeg veldig liten til ingen erfaring og interesse til å mene så mye om.
Her står den i garasjen hjemme:
Synd med DCT kassen for den likte jeg absolutt ikke. Men det betyr jomikke at andre ikke bør like den. Jeg synes den skiftet gir alt for tidlig. I sport var den bedre, men automat på mororsykkel ble litt feil for min del.
Så husket jeg at fremdemperen var veldig soft på den jeg kjørte. Følte nesten som om jeg dyppet haka i asfakten hver gang jeg bråbremset. Sikkert blanding av at jeg ikke er vant til en slik sykkel og myke dempere, men det kan trolig justeres?
Sykkelen ellers var helt grei den. Jeg hadde den dog som lånesykkel mens min var på service, så det var egentlig ikke en sykkel jeg valgte, men det var den jeg fikk tildelt.
Vindskjermen var nok en gang ikke optimal.
Men at dette er en seriøs offroader fikk jeg så absolutt inntrykk av. Men der her jeg veldig liten til ingen erfaring og interesse til å mene så mye om.
Her står den i garasjen hjemme:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Takk for innspillBjerknez skrev: 12 jun 2024, 05:35 Av disse to ville jeg uten tvil valgt Africa Twin. Jeg har kjlrt en slik og selv om den ikke falt helt i smak hos meg, så føler jeg sykkelen virket litt påkostet.
Synd med DCT kassen for den likte jeg absolutt ikke. Men det betyr jomikke at andre ikke bør like den. Jeg synes den skiftet gir alt for tidlig. I sport var den bedre, men automat på mororsykkel ble litt feil for min del.
Så husket jeg at fremdemperen var veldig soft på den jeg kjørte. Følte nesten som om jeg dyppet haka i asfakten hver gang jeg bråbremset. Sikkert blanding av at jeg ikke er vant til en slik sykkel og myke dempere, men det kan trolig justeres?
Sykkelen ellers var helt grei den. Jeg hadde den dog som lånesykkel mens min var på service, så det var egentlig ikke en sykkel jeg valgte, men det var den jeg fikk tildelt.
Vindskjermen var nok en gang ikke optimal.
Men at dette er en seriøs offroader fikk jeg så absolutt inntrykk av. Men der her jeg veldig liten til ingen erfaring og interesse til å mene så mye om.
Her står den i garasjen hjemme:
BJERKNEZ_05_januar_2013_00002-2.jpeg

Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
@raster er vel den her på forumet med mest Africa Twin erfaring.hansiver skrev: 12 jun 2024, 05:26 Er det noen her på forumet som har erfaring med en av disse så er jeg åpen for innspill. Transalp har jeg slått i fra meg, siden jeg ofte kjører med passasjer vil jeg ha mer kraft enn det en 750 gir
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- hansiver
- Innlegg: 432
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Mr Big ligger4 nå ute for salg, men jeg har ikke den store troa på annonsen. Men det er håp i hengende snøre. Her er annonsen hvis noen se https://www.bahtsold.com/view/kawasaki- ... ner-523142
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/