Erfaring med finn.no

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5325
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Erfaring med finn.no

Legg inn av dypen »

Har vært bruker av finn.no både i jobb sammenheng og privat i over 20 år og veldig sjelden hatt behov for kontakt men nå er det umulig. Kundeservice hvor du må lese side opp og ned i forsøk på å få hjelp eller en chat-robot med navnet Gunn som er helt ubrukelig hvor du ender opp med å lese enda mer, telefon finnes bare for bedriftskunder med begrensa åpningstid. De har en mulighet som tillater deg å sende melding / mail til de uten å finne noe tema som passer i nedtrekk menyen, benyttet denne da en bok jeg hadde kjøpt ikke kom. Hadde i forkant vært i kontakt med «Helt hjem» både jeg og selger uten at de fant ut hvor pakka var. Etter en uke fikk jeg svar på mail av en som ikke hadde satt seg inn i saken og kom med beklagelse samt noen standard fraser og ba meg kontakte fraktselskap for å ordne opp. Er det jeg eller finn.no som er oppdragsgiver på «Fiks ferdig» :scratch Det skal sies at da jeg fikk svar på min henvendelse var allerede pakken levert og jeg hadde bekreftet det på finn samt gitt selger tilbakemelding med topp poeng noe som kundeservice enkelt kunne se før han svarte på min mail.

Jobbet med en annonse idag hvor jeg ikke skulle aktivere noen involvering fra finn, bare betalte for en vanlig annonse men etter flere forsøk på å legge til flere bilder kom jeg ikke videre uten å velge deres betal funksjon og annonsen forsvant fra nettet og var ikke ferdig behandlet av meg. Kan jo ikke vente en uke på å få annonsen aktivert igjen.

Det viser seg at de fleste ikke er veldig fornøyd med finn.no Se selv, link.
https://no.trustpilot.com/review/www.finn.no
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

kaLARSnikov
Innlegg: 190
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Sted: Østfold

Re: Erfaring med finn.no

Legg inn av kaLARSnikov »

Har ingen erfaring med det selv da jeg bruker Finn svært lite, men ansvarsforholdet fremkommer av vilkårene for Fiks Ferdig i punkt 3.3.3 Tapt pakke:

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/arti ... iks-ferdig

Standard for henvendelser vedrørende frakt og pakker generelt (også utenfor Finn.no) er normalt at det er avsender (i dette tilfelle selger) som må kontakte transportøren dersom det er problemer eller spørsmål før pakken er ankommet mottaker.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22987
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Erfaring med finn.no

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er ikke noen voldsom aktiv bruker av Finn, men har faktisk aldri hatt problemer så har ikke hatt behov for å kontakte dem. Nå er det uansett stort sett småting i Torget som jeg selger. Men den forrige motorsykkelen min solgte jeg via Finn og det funket bra.

Derimot har jeg hatt noen småproblemer med kjøpere som jeg har blitt enige med angående pris, men som pruter når dem henter den. Da setter jeg meg regelrett på bakbeina.

Han ene som skulle kjøpe en gammel iPhone 6S til 500 kroner synes prisen var bra og sa han hentet den. Når han kom spurte han om jeg godtok 300 kroner. Nei sa jeg ganske kjapt. 500 som vi ble enige om eller så må du kjøre hjem uten sa jeg. Men jeg har bare med 400 sa han. Det var jo dumt, siden vi ble enige om en pris på 500 sa jeg. Ja, sa han....

Det endte med at han kjørte hjemover, men han ringte meg etter 3 minutter og sa han fant en hundrelapp i bilen....

Da sa jeg bare at det var for sent og at den var solgt. Slike folk gidder jeg ikke å forholde meg til hvis jeg slipper...

Det er noe dritt med de forbanna Chat robotene når man virkelig trenger hjelp. Fryktelig irriterende. Noen ytterst få roboter er ganske smarte og kan faktisk hjelpe deg ut av en knipe, men de aller fleste er veldig dumme.

I det minste bør det til slutt dukke opp et telefonnummer eller muligheten for å chatte med et menneske.

Jeg har skrevet "jeg vil chatte med et menneske" i mange roboter og det setter meg faktisk over til et menneske ganske ofte...

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5325
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Erfaring med finn.no

Legg inn av dypen »

kaLARSnikov skrev: 26 apr 2024, 08:05 Har ingen erfaring med det selv da jeg bruker Finn svært lite, men ansvarsforholdet fremkommer av vilkårene for Fiks Ferdig i punkt 3.3.3 Tapt pakke:

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/arti ... iks-ferdig

Standard for henvendelser vedrørende frakt og pakker generelt (også utenfor Finn.no) er normalt at det er avsender (i dette tilfelle selger) som må kontakte transportøren dersom det er problemer eller spørsmål før pakken er ankommet mottaker.
Ansvarsforholdet står tydelig beskrevet der ja :thumleft Men det som går igjen når du tar kontakt for å få hjelp, det tar lang tid å få svar og når du først får svar er det ingen hjelp da de ikke setter seg inn i saken for å se hva som har foregått. Se på linken jeg la ved i første mail hvor håpløst det oppleves for mange selv om det er noen ikke berettiget anmeldelser der også.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5325
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Erfaring med finn.no

Legg inn av dypen »

Bjerknez skrev: 26 apr 2024, 08:52 Jeg er ikke noen voldsom aktiv bruker av Finn, men har faktisk aldri hatt problemer så har ikke hatt behov for å kontakte dem. Nå er det uansett stort sett småting i Torget som jeg selger. Men den forrige motorsykkelen min solgte jeg via Finn og det funket bra.

Derimot har jeg hatt noen småproblemer med kjøpere som jeg har blitt enige med angående pris, men som pruter når dem henter den. Da setter jeg meg regelrett på bakbeina.

Han ene som skulle kjøpe en gammel iPhone 6S til 500 kroner synes prisen var bra og sa han hentet den. Når han kom spurte han om jeg godtok 300 kroner. Nei sa jeg ganske kjapt. 500 som vi ble enige om eller så må du kjøre hjem uten sa jeg. Men jeg har bare med 400 sa han. Det var jo dumt, siden vi ble enige om en pris på 500 sa jeg. Ja, sa han....

Det endte med at han kjørte hjemover, men han ringte meg etter 3 minutter og sa han fant en hundrelapp i bilen....

Da sa jeg bare at det var for sent og at den var solgt. Slike folk gidder jeg ikke å forholde meg til hvis jeg slipper...

Det er noe dritt med de forbanna Chat robotene når man virkelig trenger hjelp. Fryktelig irriterende. Noen ytterst få roboter er ganske smarte og kan faktisk hjelpe deg ut av en knipe, men de aller fleste er veldig dumme.

I det minste bør det til slutt dukke opp et telefonnummer eller muligheten for å chatte med et menneske.

Jeg har skrevet "jeg vil chatte med et menneske" i mange roboter og det setter meg faktisk over til et menneske ganske ofte...
I veldig mange tilfeller hvor det opprettes kontakt med selger er folk frekke så jeg svarer ikke, tar konsekvent ikke kontanter bare bankoverføring i forkant eller VIPPS. Har også opplevd klager i etterkant på vare som er solgt hvor de ønsker refundert deler av kjøpesum fordi de trodde iPad’n var nyere selv om full spec var i annonse … enkelt returner vare i samme emballasje som jeg sendte i så blir kjøpesum refundert når jeg har mottatt varen. Da ble det stille.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Erik_B70
Innlegg: 189
Registrert: 27 jul 2018, 14:04
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Sted: Radøy , Vestland

Re: Erfaring med finn.no

Legg inn av Erik_B70 »

Finn.no har vel nærmest hatt "monopol" på kjøp og salg mellom private en periode. Jeg tror nok ikke dette er bra for kvaliteten på tjenesten over tid.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5325
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Erfaring med finn.no

Legg inn av dypen »

Erik_B70 skrev: 26 apr 2024, 14:10 Finn.no har vel nærmest hatt "monopol" på kjøp og salg mellom private en periode. Jeg tror nok ikke dette er bra for kvaliteten på tjenesten over tid.
De har kjøpt opp alle konkurenter så det er ingen konkuranse … blocket.se eies også av samme selskap.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22987
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Erfaring med finn.no

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det er baksiden med monopol. På den andre siden må vi kunne se de positive sidene også. Veldig beleilig og kun forholde seg til en plattform. Hadde dem bare fikset kundeservicen...

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5325
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Erfaring med finn.no

Legg inn av dypen »

Ikke uenig i det @Bjerknez :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar