NMCU gjør mye bra...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24076
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

Her i Fredrikstad har vi et slikt tungbil felt oger Fredrikstad broa. Helt idiotisk. Kan telle på to hender hvor mange ganger jeg har sett tungtransport i det feltet. Grunnen er at dem vil heller ligge i midtre felt for å få bedre slingringsmonn med hengeren når det svinger. Det skulle vært kollektivfelt der eller evt. bare to felt for å få trafikken fortere ut av byen.

Mulig disse feltene har noe for seg andre steder, men ikke her i Fredrikstad vertfall, slik jeg ser det.

Brukeravatar
TallMan
Innlegg: 36
Registrert: 02 jun 2020, 18:32
Motorsykkelen din: KTM 1190 Adventure 2015

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av TallMan »

Jeg har ikke orka å sette meg inn i alt som har foregått i styret til NMCU skal jeg være ærlig, og denne avtalen med Bikelife har jeg heller ikke satt meg så veldig inn i. Det virker hvertfall som om Bikelife når ut til flere og er litt mer «aktuelle» enn NMCU, hvis man skal dømme utifra aktiviteten på Facebook-gruppene! NMCU er jo litt gubbete, det er jo ikke til å stikke under en stol. Men det har blitt mye mer aktivitet i det siste, de er mer på banen, hvertfall her i Møre og Romsdal.
Jeg har ikke hatt førerkort på MC så lenge, men jeg meldte meg inn i NMCU samtidig som jeg meldte meg på grunnkurs MC (mai 2020), for meg så er det viktig at det finns en sånn organisasjon. Og alt det de har fått til tidligere er verdt 460kr i året for meg!

Svar