BMW Connected appen …

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Re: BMW Connected appen …

Legg inn av dypen »

Her er en som kjører motsatt oppsett i forhold til meg, kobler APP’n på telefon opp mot «BMW Motorrad Connected Ride Navigator» enheten men da mister han hastighetsgrense anvisning for veien han kjører på og tidsriktig klokke på TFT skjermen med mere. Parer han intercom / hjelm med enheten vil han sikkert få telefonmuligheter med meldinger etc på navigasjon enheten.

Mitt oppsett er APP’n på iPhone og hjelm / intercom paret med TFT som varsler med lyd meldinger på telefon samt at du kan svare og ringe med telefon. Har du lagt inn kjørerute på APP’n får du også pilanvisning / navigasjon på TFT skjerm, kjørerute med alle data lagres i APP’n sammen med klokke hastighetsavhengig for veien du kjører på med mere. BMW Motorrad Connected Ride Navigator er da frittstående som viser veien du kjører på med stedsnavn hastighetsanvisning for veien med mere, velger du å legge inn kjørerute her også får du selvfølgelig vanlig kartvisning som på en vanlig GPS med info som følger med i tillegg til det jeg allerede har på TFT skjermen.

dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen

Legg inn av dypen »

Det ble en god kjøretur i kveld og første test av «BMW MOTORRAD CONNECTED RIDE CRADLE» med iPhone 11 som overrasket meg i positiv retning :thumleft Når du legger inn rute i APP’n kan du selvfølgelig velge om du vil ha raskeste rute eller huke av det du vil unngå, uansett så rekalkulerer den rute raskt hvis du velger andre veivalg. Selve APP’n er i stående modus på telefonen selv om du legger den men så fort du har telefon i «CRADLE» med aktivert navigasjon viser hele skjermen navigasjon i liggende modus.

Under kjøring har jeg aktivert intercom sammen med iPhone til TFT skjermen, telefon viser kartrute på telefon, i rundkjøringer og veikryss får jeg i tillegg pilvisning på TFT skjermen med en hyggelig dame som forteller meg hvor jeg skal kjøre på Norsk. TFT skjermen bytter automatisk mellom normal kjøre skjerm og pilanvisning, pilanvisning vises bare når du skal snu eller inn på ny vei rundkjøringer etc.

Må si jeg er veldig fornøyd med hvordan dette fungerer men jeg forsøkte å legge inn ruta til @AJ som vi skal kjøre på fredag men der sliter jeg for å få med FV1478 … Her må jeg huke vekk raskeste rute og gjøre noen endringer på oppsettet før jeg starter å legge inn rute med + tillegg for rute punkter.

Hvis det er noen som har en «dummies» guide for å importere ruter fra Google map til BMW Connected APP’n vil jeg være i mål her …

Bilde viser hvordan oppsettet er, det eneste som ikke er med er hjelmen da jeg har tatt den av. Når hjelmen er på med intercom slått på vises hjelmen som et eget ikon over telefonrøret på nederste linje på TFT skjermen for å vise at den et aktiv.
IMG_1700.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

Antar at ruta fra google er enten .kml eller .kmz format, mener å huske at du har brukt MRA Routplanner (myrouteapp.com) tidligere.
Da er det bare å gå på web-versjonen (selv gratisversjon), velge "Upload" knappen og importere fila fra Google Maps.
Så kan du klikke "save as" og lagre som .gpx 1.2 (Route, track, poi). Jeg pleier å sende fila til meg selv på email og da kan man bare klikke direkte på vedlegget (.gpx filen) i epostklienten så foreslår telefonen og åpne den i Connected appen og da er det bare å klikke import all.
Da lager den både en Route og et Track alternativ. Waypoints er viktig om du vil tvinge veivalg.
upload.png
saveas.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen

Legg inn av dypen »

@Gammelsmurfen takker :thumleft Gjorde som du beskrev i myrouteapp.com og fulgte vedlagt YouTube filmen men Google Map på PC’n lot meg ikke lagre ruta til PC’n og da var jeg like langt … Skjønner ikke hvorfor men det så ut som jeg allerede hadde lagra ruta … :scratch En kompis sendte meg denne https://mapstogpx.com/ og da løste det seg, gjorde som du beskrev sendte fila til min mail og åpna den i BMW Connect APP’n :D

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

dypen skrev: 22 aug 2024, 18:25 @Gammelsmurfen takker :thumleft Gjorde som du beskrev i myrouteapp.com og fulgte vedlagt YouTube filmen men Google Map på PC’n lot meg ikke lagre ruta til PC’n og da var jeg like langt … Skjønner ikke hvorfor men det så ut som jeg allerede hadde lagra ruta … :scratch
Joda, men du må bruke "My Maps" https://mymaps.google.com/ da kan du lagre ruter i et album.
Da kan du klikke på "opprett et nytt kart" knappen, enten velge import-knappen og importere en kml-fil om du får det av andre.
Eller du kan lagre en rute du har eller lage en ny der og lagre/eksportere til kml-fil, kjekt og bruke det der med innlogget google-konto.

Når du har et kart oppe i MyMaps, klikk på de 3 prikkene og velg "Eksporter til KML/KMZ, det funker :-)

Brukeravatar
dypen

Legg inn av dypen »

Takker! Må få det til å funke men jeg får bruke litt tid på det når det ikke er kjørevær :D

Svar