
Bubbu's Logg: PMS pakke
Re: Bubbus Logg: Da er jeg i gang
Det er nå et minimum timeantall som skal gjennomføres. For A1 er det et 8 timers veikurs hvorav 6 timer på vei. For A skal en også ha et 4 timers kurs på bane, hvorav 3 timer kjøring.jhn skrev:Da forstår æ det sånn at ikke no spesielt timeantall men et pensum
en må igjennom,det høres jo fornuftig ut
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Takker Det skulle være overkommelig mtp lommeboka
- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Bosted: Trondheim
Re: Bubbus Logg: Da er jeg i gang
Den eneste A må gjøre ekstra er banekjøringen.Gammelgutt skrev:Det er nå et minimum timeantall som skal gjennomføres. For A1 er det et 8 timers veikurs hvorav 6 timer på vei. For A skal en også ha et 4 timers kurs på bane, hvorav 3 timer kjøring.jhn skrev:Da forstår æ det sånn at ikke no spesielt timeantall men et pensum
en må igjennom,det høres jo fornuftig ut
(The Beast )
Re: Bubbus Logg: Da er jeg i gang
Bubbu skrev:Den eneste A må gjøre ekstra er banekjøringen.Gammelgutt skrev:Det er nå et minimum timeantall som skal gjennomføres. For A1 er det et 8 timers veikurs hvorav 6 timer på vei. For A skal en også ha et 4 timers kurs på bane, hvorav 3 timer kjøring.jhn skrev:Da forstår æ det sånn at ikke no spesielt timeantall men et pensum
en må igjennom,det høres jo fornuftig ut
Banekjøring ....... er det det man gjorde i skolegården før? Dvs slalom, bremsing osv.?
"Do the right thing"
- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Bosted: Trondheim
Re: Bubbus Logg: Da er jeg i gang
Banekjøring ....... er det det man gjorde i skolegården før? Dvs slalom, bremsing osv.?[/quote]
Ja tror det. Men under mere sikre forhold og større fart. Så får du kjøre på gocartbanen
Og det kan jeg tenke meg er dirtgøy.
Men det er noe som også heter skolegård kjøring også. Spørs om det er det samme men lavere fart.
Ja tror det. Men under mere sikre forhold og større fart. Så får du kjøre på gocartbanen

Men det er noe som også heter skolegård kjøring også. Spørs om det er det samme men lavere fart.
(The Beast )
Re: Bubbus Logg: Da er jeg i gang
Ja tror det. Men under mere sikre forhold og større fart. Så får du kjøre på gocartbanenBubbu skrev:Banekjøring ....... er det det man gjorde i skolegården før? Dvs slalom, bremsing osv.?

Men det er noe som også heter skolegård kjøring også. Spørs om det er det samme men lavere fart.[/quote]
Høres morsomt ut!!!
Jeg har skjønt langt mer av dette med å bruke blikket senere enn hva jeg skjønte den gang da ....
Utrolig hvilken forskjell det gjør både ved lav fart, men også høyere fart i svinger, ved bremsing osv at man bruker blikket riktig.
Kanskje det viktigste av alt?
"Do the right thing"
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Helt enig,blikket e nok det viktigste av alt.Æ tar alle kjøreturer som trening på en måte,full fokus på blikk og
sporvalg.Det gjør jo en ellers litt "kjedelig" og kjent veistrekning litt mere interressant og givende
sporvalg.Det gjør jo en ellers litt "kjedelig" og kjent veistrekning litt mere interressant og givende
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Jeg var på Lyngåsbanen i Lier på kurs. Vi kjørte bla. i åttetall på jordbakke med dype spor. Da gikk det ikke å se ned for da klarte en ikke og holde sporet, og så skulle vi vike for de som kom fra høyre. Ellers så trente vi på bremsing, både i sving og på rettstrekk.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Æ må jo si at æ e litt missunnelig på alle som har mulighet til å delta på
kjørekurs,når man bor litt avsides som æ gjør(å det sir æ uten å overdrive)så e det
ikke så lett å få tatt noen kurs så det blir egentrening med den kunnskapen
man måtte ha.
kjørekurs,når man bor litt avsides som æ gjør(å det sir æ uten å overdrive)så e det
ikke så lett å få tatt noen kurs så det blir egentrening med den kunnskapen
man måtte ha.
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Bosted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Jeg tok banekurset i fjor, på drag-banen på gardemoen. Og der handlet det meste om å lære seg og bremse uten å låse fordekket (sykler med ABS, fikk skrudd av ABS'n før kjøring), deretter var det kontrasvinging gjennom kjedeler som var satt opp over en strekke på ca 20 meter (tror jeg
) Deretter var det vanlig kontrastyring gjennom tre sving faser. Og til slutt så ble det satt opp en løype, med bremsing, kontrastying gjennom tre svingfaser, brems i sving (bare for å kjenne på følelsen), 3 relative krappe svinger (om man er nybegynner, selv syntes jeg de var litt slakke med tanke på at jeg banekjøring erfaring).
Og helt til slutt, en lite løp mellom meg og kjørelæreren
Men dette er jeg ganske sikekr i min sak om når jeg sier at dette ikke er vanlig.
Et ganke nyttig kurs etter min mening, og absolutt det morsomste gjennom opplæringen.
Når det kommer til antall timer, som jeg ser at folk har skrevet om, så mener jeg at det er idiotisk at det er satt opp ett minimum for antall timer man må ha. For folk med erfaring, bør ikke lide pengemessig for at andre trenger lenger tid enn andre, og at staten da setter opp en minimums grense for antall kjøretimer påkrevd!
Kan man kjøre, så kan man kjøre. Enkelt og greit..
Og når det gjelder skolegård kjøring, så er det som Globe nevnte, handler kun om balanse øvelser. Det pleide å være kjøring i åtte tall, men dette ble fjernet (hvertfall ved Lillestrøm Trafikkstasjon). Nå i dag, så må man gjøre en bremse øvelse med en maks fart på 40-50 km/t, tre kontrastyring svinger etterfulgt av en liten sving (her er det sporvalget som gjelder), så er det "krabbe" øvelse, som pleide å være åtte tallskjøring, som nå er at man skal kjøre i maks 3 km/t gjennom en liten løype, men en stopp og start midt i løypen - Som faktisk er ganske vanskelig når man er stresset og nervøs på oppkjøringsdagen.
Og til info, beklager rotete innlegg, men ser ikke noe annet enn Balanse ark og finanse regneoppgaver etter aaaaaltfor mye lesing den siste uken...

Og helt til slutt, en lite løp mellom meg og kjørelæreren

Et ganke nyttig kurs etter min mening, og absolutt det morsomste gjennom opplæringen.
Når det kommer til antall timer, som jeg ser at folk har skrevet om, så mener jeg at det er idiotisk at det er satt opp ett minimum for antall timer man må ha. For folk med erfaring, bør ikke lide pengemessig for at andre trenger lenger tid enn andre, og at staten da setter opp en minimums grense for antall kjøretimer påkrevd!
](./images/smilies/grrr.gif)
Og når det gjelder skolegård kjøring, så er det som Globe nevnte, handler kun om balanse øvelser. Det pleide å være kjøring i åtte tall, men dette ble fjernet (hvertfall ved Lillestrøm Trafikkstasjon). Nå i dag, så må man gjøre en bremse øvelse med en maks fart på 40-50 km/t, tre kontrastyring svinger etterfulgt av en liten sving (her er det sporvalget som gjelder), så er det "krabbe" øvelse, som pleide å være åtte tallskjøring, som nå er at man skal kjøre i maks 3 km/t gjennom en liten løype, men en stopp og start midt i løypen - Som faktisk er ganske vanskelig når man er stresset og nervøs på oppkjøringsdagen.
Og til info, beklager rotete innlegg, men ser ikke noe annet enn Balanse ark og finanse regneoppgaver etter aaaaaltfor mye lesing den siste uken...
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Bosted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Forresten, Grattis Bubbu 

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Bosted: Trondheim
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Tusen takk. Håper jeg får begynne å kjøre snart.d.strand skrev:Forresten, Grattis Bubbu

Sist redigert av Bubbu den 12 mai 2010, 21:45, redigert 1 gang totalt.
(The Beast )
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Bosted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Jeg og, men blir ikke noe før 2-3 juni 

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Bosted: Trondheim
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Går nå å venter på at kjøreskolen skal ringe meg ang kjøretimer. Håper det ikke tar for lang tid. Venter å venter.
(The Beast )
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Du er sikkert under kontinuerlig risikovurdering..Bubbu skrev:Går nå å venter på at kjøreskolen skal ringe meg ang kjøretimer. Håper det ikke tar for lang tid. Venter å venter.


Neida,tuller-------Lykke til med snarlig MC-førerkort
--





Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Bosted: Trondheim
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Intruder skrev:Du er sikkert under kontinuerlig risikovurdering..Bubbu skrev:Går nå å venter på at kjøreskolen skal ringe meg ang kjøretimer. Håper det ikke tar for lang tid. Venter å venter.![]()
![]()
Neida,tuller-------Lykke til med snarlig MC-førerkort
--![]()
![]()
![]()
![]()





Håper de ringer meg 18 mai

(The Beast )
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Håper de ringer meg 18 mai
[/quote]
Tror ikke jeg hadde gått og ventet på at de "kanskje" skal ringe. Ta nå en telefon og sjekk opp når de kan få gang på dette her -du risikerer jo å bli gående hele sommeren og vente på en telefon som ikke kommer. På høy tid å ta grep her.....
- Du må jo tenke på at vi er mange som venter på at noe skal skje her - det er ikke bare deg dette gjelder lenger


Tror ikke jeg hadde gått og ventet på at de "kanskje" skal ringe. Ta nå en telefon og sjekk opp når de kan få gang på dette her -du risikerer jo å bli gående hele sommeren og vente på en telefon som ikke kommer. På høy tid å ta grep her.....
- Du må jo tenke på at vi er mange som venter på at noe skal skje her - det er ikke bare deg dette gjelder lenger




- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Bosted: Trondheim
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Duville skrev
- Du må jo tenke på at vi er mange som venter på at noe skal skje her - det er ikke bare deg dette gjelder lenger

OBS
Det tenkte jeg ikke på
Men jeg håper de ringer snart. Ellers 
- Du må jo tenke på at vi er mange som venter på at noe skal skje her - det er ikke bare deg dette gjelder lenger




OBS



(The Beast )
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Få telefonnummeret deres,så skal de få vite hvor David kjøpte ølet !!
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Bosted: Trondheim
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Tror faktisk jeg heller skal gi dem linken til denne logge isteden.Intruder skrev:Få telefonnummeret deres,så skal de få vite hvor David kjøpte ølet !!

(The Beast )
- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Bosted: Trondheim
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
Jeg skulle faktisk å se på en Intruder i dag. Globe kom å hentet meg på jobben å vi skulle kjøre ut til han som skulle selge sykkelen. 15 minutter før jeg sluttet fikk jeg meldig at han som skulle selge sykkelen ikke kunne være hjemme.
Så da ble det ikke noe titting på sykkel. Tror ikke han vil selge sykkelen alikevell. 


(The Beast )
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Bubbus Logg: Teorien i boks :-)
At han ikke vil selge den tyder på at han liker den og ergo har passet den godt...Bubbu skrev:Jeg skulle faktisk å se på en Intruder i dag. Globe kom å hentet meg på jobben å vi skulle kjøre ut til han som skulle selge sykkelen. 15 minutter før jeg sluttet fikk jeg meldig at han som skulle selge sykkelen ikke kunne være hjemme.Så da ble det ikke noe titting på sykkel. Tror ikke han vil selge sykkelen alikevell.

Så var jeg deg ville jeg vært på frierføtter ei stund til ...


Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Bosted: Trondheim
Re: Bubbus Logg: Venter på å få kjøretimer.
Tror ikke jeg bryr meg om den sykkelen. tror den var også litt overpriset. han skulle ha 20 k formye.



(The Beast )
Re: Bubbus Logg: Venter på å få kjøretimer.
Noen tror visst at de kan få hva som helst for en bruktsykkel idag. Gammlesykkelen min ligger på Finn.no nå. Nåværende eier gav 20000 kr. for sykkelen med fullt koffertsett for et år siden. Han har tatt av koffertene og stativene og forlangte kr. 24000. Etter at jeg snakket med ham har han satt ned prisen til 22000.