Ser dere diskuterer Royal Enfield Himalayan på forumet, Mandeep i denne tråden har nå masse erfaring etter turen (har det vært noen uttalelser etter turen) og spesielt moro å se spec på gammel vs ny som har fått en boost effektmessig +++ Gammel vs ny se link:
https://www.advpulse.com/adv-news/royal ... 452-specs/
Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield
-
Onlinedypen
- Innlegg: 6024
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure
- MGR1
- Innlegg: 518
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Norge
Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield
Ser at han er på vei til Iran nå.
-
- Innlegg: 421
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield
Har selv vært på tanken om å ta dette eventyret, men da India - Norge. Fly til India, kjøpe Himalayan og kjøre hjem. Foreløpig ikke konkrete planer, mer en tanke og drøm.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 6024
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield
Spennende Har du sjekket hva sykkel’n koster i India … Tipper den er dyrereBjørnSover skrev: ↑04 nov 2023, 18:48 Har selv vært på tanken om å ta dette eventyret, men da India - Norge. Fly til India, kjøpe Himalayan og kjøre hjem. Foreløpig ikke konkrete planer, mer en tanke og drøm.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure
-
- Innlegg: 421
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield
Vet ikke hvor mye den koster ferdig registrert, men det er ikke det som vil velte lasset. Jeg er mer bekymret for matforgiftning og sikkerhetssituasjon.dypen skrev: ↑04 nov 2023, 19:39Spennende Har du sjekket hva sykkel’n koster i India … Tipper den er dyrereBjørnSover skrev: ↑04 nov 2023, 18:48 Har selv vært på tanken om å ta dette eventyret, men da India - Norge. Fly til India, kjøpe Himalayan og kjøre hjem. Foreløpig ikke konkrete planer, mer en tanke og drøm.
- MGR1
- Innlegg: 518
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Norge
Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield
Har fundert på dette selv, men leste et sted at det ikke er lov for utlendinger å registrere kjøretøy i Inda, så det er en liten utfordring der. Mulig man må få en tredjepart til å registrere sykkelen på seg.BjørnSover skrev: ↑04 nov 2023, 18:48 Har selv vært på tanken om å ta dette eventyret, men da India - Norge. Fly til India, kjøpe Himalayan og kjøre hjem. Foreløpig ikke konkrete planer, mer en tanke og drøm.
- Domino
- Innlegg: 1111
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield
Hvis man ikke kan få en slags turistvognlisens/eksportskilter? Kan jo være verdt å sjekke. Forutsatt at sykkelen er samme versjon som er typegodkjent i Europa.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 6024
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield
Ta en titt her …
https://www.royalenfield.com/in/en/lega ... rt-policy/
https://www.royalenfield.com/in/en/lega ... rt-policy/
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure
-
- Innlegg: 421
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield
Dessverre dyster lesing for min del. Alt av sjarmen med i kjøpe RE i India og kjøre den hjem blir borte. Selv å kjøpe i Norge og shipe den tilbake (!?) for å kjøre den hjem blir ikke det samme.dypen skrev: ↑05 nov 2023, 16:56 Ta en titt her …
https://www.royalenfield.com/in/en/lega ... rt-policy/
Men siden RE tydeligvis er klar over dette kan en håpe at de på et tidspunkt kan selge EU versjoner for export fra India.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 6024
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield
Det tror jeg du bare kan glemme så lenge det er importør / forhandlere. Det måtte i tilfelle arrangeres sammen med en forhandler her du kjøper av og du henter i IndiaBjørnSover skrev: ↑07 nov 2023, 20:10Dessverre dyster lesing for min del. Alt av sjarmen med i kjøpe RE i India og kjøre den hjem blir borte. Selv å kjøpe i Norge og shipe den tilbake (!?) for å kjøre den hjem blir ikke det samme.dypen skrev: ↑05 nov 2023, 16:56 Ta en titt her …
https://www.royalenfield.com/in/en/lega ... rt-policy/
Men siden RE tydeligvis er klar over dette kan en håpe at de på et tidspunkt kan selge EU versjoner for export fra India.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38711
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield
Her en annen Royald Himalayan 411 motorsyklist i India med ny km.rekord etter strenge Guinnesregler for å kunne bli godtatt som ny rekord i den populære rekordboka. Rekorden gjelder lengst kjørte distanse innen for et lands grenser:
https://www.advrider.com/guinness-recor ... is-broken/
https://www.advrider.com/guinness-recor ... is-broken/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering