MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Triumph blir aldri galt.
Gratulere med sykkeln.
Gratulere med sykkeln.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Det er ingen tvil om at dette er en fantastiske sykler som har alt og kan brukes til altAJ skrev: 19 aug 2024, 18:12 Endelig en tur igjen med KTM'en, som har stått i ro altfor lenge...
Turen gikk til thansen på Jessheim for kjøp av et par deler til go'bilen min, den 20 år gamle Hyundai Elantra.
Ikke lange turen, men du verden for en fantastisk sykkel dette fortsatt er. Dermed har jeg gjentatt dette nok en gang...
![]()

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Kenneth 81
- Innlegg: 211
- Registrert: 31 aug 2023, 16:28
- Motorsykkelen din: Triumph Bonneville T120 (2023)
- Bosted: Skedsmokorset
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Tusen takk!

Det et en 2023-modell (overligger) Triumph Bonneville T120.

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Så nærmere på bilde så ser jeg det, helt ny sykkelKenneth 81 skrev: 19 aug 2024, 21:38Tusen takk!![]()
Det et en 2023-modell (overligger) Triumph Bonneville T120.![]()

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Kenneth 81
- Innlegg: 211
- Registrert: 31 aug 2023, 16:28
- Motorsykkelen din: Triumph Bonneville T120 (2023)
- Bosted: Skedsmokorset
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Vanvittige 34km på telleren når jeg hentet den!dypen skrev: 19 aug 2024, 21:41Så nærmere på bilde så ser jeg det, helt ny sykkelKenneth 81 skrev: 19 aug 2024, 21:38Tusen takk!![]()
Det et en 2023-modell (overligger) Triumph Bonneville T120.![]()
![]()


- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Vask av sykkel med ekstra fokus på polering av eksosanlegget etter helgas forum tur i mye regn og ymse grumsete underlag
:
Blir ikke blankere enn dette
.

Blir ikke blankere enn dette

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ser bra ut :)
Bruk WD40 på sorte motordeler etc. Det gjør underverker :)
Bruk WD40 på sorte motordeler etc. Det gjør underverker :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Eller svart FluidFilm spray

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Kjørt et par lokale turer med V7'ern, som jeg jeg trives mer og mer med
!
Veldig behagelig og overraskende kvikk og sterk tross "overvekt" og beskjeden motoreffekt.
Så langt ligger denne ultraitaliske nyretroklassikeren an til å være mitt beste motorsykkelkjøp noensinne
.
Men det var egentlig ikke dette jeg skulle skrive i denne meldingen, men om kjøredressen jeg bruker når jeg putrer rundt på Guzzi'en.
Har tenkt på det tidligere, men aldri prøvd å koble sammen bukse og jakke. Så det gjorde jeg i dag. Greit å ha gjort det om man skulle være uheldig å få en liggende asfaltseilas slik at ikke bukse og jakke skiller lag under seilasen...
.
Litt mer trælete å kle på seg en skinndress, som det nå er blitt, enn jakke og bukse hver for seg. Men det venner man seg fort til.
En åpenbar ulempe med sammenkoblet jakke og bukse er jo på varme dager hvor man kjenner behov for å hive fra seg jakken når man tar en beinstrekk.
Dog ikke så ille med disse Held skinnklærne jeg har som er TFL behandlet, som ingteressdert kan lese mer om her.

Veldig behagelig og overraskende kvikk og sterk tross "overvekt" og beskjeden motoreffekt.
Så langt ligger denne ultraitaliske nyretroklassikeren an til å være mitt beste motorsykkelkjøp noensinne

Men det var egentlig ikke dette jeg skulle skrive i denne meldingen, men om kjøredressen jeg bruker når jeg putrer rundt på Guzzi'en.
Har tenkt på det tidligere, men aldri prøvd å koble sammen bukse og jakke. Så det gjorde jeg i dag. Greit å ha gjort det om man skulle være uheldig å få en liggende asfaltseilas slik at ikke bukse og jakke skiller lag under seilasen...

Litt mer trælete å kle på seg en skinndress, som det nå er blitt, enn jakke og bukse hver for seg. Men det venner man seg fort til.
En åpenbar ulempe med sammenkoblet jakke og bukse er jo på varme dager hvor man kjenner behov for å hive fra seg jakken når man tar en beinstrekk.
Dog ikke så ille med disse Held skinnklærne jeg har som er TFL behandlet, som ingteressdert kan lese mer om her.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Har forsøkt å kjøre hjem fra Tromsø. Kom til Lyngseidet og der ville ikke vindunderet starte
Et eller annet med bensintilførselen tror jeg. Kom rett fra garantireparasjon på BMW verksted, fikk ny fremdemper, så ble en kjapp retur til verksted igjen. Ble hentet av Viking like før midnatt i går. Nå er det Fly for MC hjem til Kirkenes. Gjør et nytt henteforsøk om et par uker
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Kjedelige greier når sånne ting skjer, @Ketil, spesielt med de avstandene er har der oppe i det høye nord og når siste rest av MCsesongen skulle nytes til fulle... 

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Det har ikke vært ofte det har vært behov for kjedejustering på 1290'en etter 82K, men i dag ble det justering (strammet) noen få millimetere etter å ha sjekket kjedeslakken.
Og dette hendige justeringsverktøyet ble brukt for å på streken lik justering på hver side slik at for- og bakhjul er 100 % på linje:
Deretter snurring av hjulet med sykkelen på midtstøtta for å sjekke om hjulet rulle som det skal uten annen lyd enn velsmurt korrekt justert kjede
.
Så en tur på veien hvor jeg straks merket forbedring i giringen, som allerede var veldig bra. Merkbart bedre og smidigere kvikkveksler (
) begge veier, opp og ned, etter justering.
I tillegg også merkbart bedre ved krypkjøring.
Så ja, jeg tror det er en del å hente ved å gjøre så nøyaktige justeringer av kjede som mulig.
Og min erfaring er at Profi Laser CAT er et nyttig og effektivt verktøy for optimalt resultat
.
Og dette hendige justeringsverktøyet ble brukt for å på streken lik justering på hver side slik at for- og bakhjul er 100 % på linje:
Deretter snurring av hjulet med sykkelen på midtstøtta for å sjekke om hjulet rulle som det skal uten annen lyd enn velsmurt korrekt justert kjede

Så en tur på veien hvor jeg straks merket forbedring i giringen, som allerede var veldig bra. Merkbart bedre og smidigere kvikkveksler (

I tillegg også merkbart bedre ved krypkjøring.
Så ja, jeg tror det er en del å hente ved å gjøre så nøyaktige justeringer av kjede som mulig.
Og min erfaring er at Profi Laser CAT er et nyttig og effektivt verktøy for optimalt resultat

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Selvgjort er velgjort 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 22
- Registrert: 11 aug 2024, 20:41
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-07, 2014-modell
- Bosted: Hakadal
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Da jeg kjøpte sykkelen min i sommer, en Yamaha MT-07 2014-modell, fikk jeg vite at kjedet burde byttes fordi det hadde strekt seg. Det fulgte med kjede og bakdrev. Gikk selv til innkjøp av framdrev, da jeg tenkte det var like greit å bytte alt når man først var i gang. Et slitt drev kan jo slite ut et nytt kjede fortere.
I går, 7/9, fikk jeg hjelp av @PonchoAdventure til å bytte detta. I samme slengen skrudde jeg på en steinsprutbeskytter til radiatoren. Jeg gjorde mesteparten av skruinga sjøl, men @PonchoAdventure veiledet og tok de hardeste boltene. Han hjalp meg også med litt rengjøring der framdrevet skulle sitte. Veldig takknemlig for det! Det var lærerikt og artig.
En liten pizzapause ble det undervei også.
I går, 7/9, fikk jeg hjelp av @PonchoAdventure til å bytte detta. I samme slengen skrudde jeg på en steinsprutbeskytter til radiatoren. Jeg gjorde mesteparten av skruinga sjøl, men @PonchoAdventure veiledet og tok de hardeste boltene. Han hjalp meg også med litt rengjøring der framdrevet skulle sitte. Veldig takknemlig for det! Det var lærerikt og artig.
En liten pizzapause ble det undervei også.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.