På GPX750’n er det vakum styrt bensinkran, det eneste som kan styres manuelt er at bensinkrana har en «primer» fjærbelasta knapp som jeg kan trykke på for å få bensin ned til forgasserene når motor ikke går. Er dette en velfungerende løsning når det er gammelt, får kjøpt rep kit til krana.
Har søkt litt på nettet og da ser jeg noen som konverterer fra vakum bensinkran til manuell bensinkran, til KLR650 får du kjøpt konverterings kit som blokker vakum sida men der har du kran velger som kan styres manuelt (tror den står på pri når vakum styring er aktiv), men finner ikke noe til GPX’n. Det er veldig dårlig med plass til en litt større bensinkran oppunder tanken men hvis det er plass og mulig å få tak i bensinkran som passer hadde kanskje det vært en bra løsning …
Bensinkrana vises ikke under tanken fra siden, du må bøye deg ned for å se opp og skal du betjene knappen må du oppunder tanken med handa.
Er det noen her som har bygget om vakum bensinkran til manuell kran eller montert en ny manuell kran?
Fra vakum bensinkran til manuell …
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7073
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Fra vakum bensinkran til manuell …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- MGR1
- Innlegg: 650
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Fra vakum bensinkran til manuell …
Innfestingen mot tanken ser relativt vanlig ut; det burde finnes manuelle kraner som kan erstatte denne. Min erfaring med vakumkraner er at de feiler på et eller annet tidspunkt, og enten ikke slipper gjennom nok bensin, eller står åpne hele tiden. Det er en god ide å bygge om til manuelt.
-
- Innlegg: 129
- Registrert: 12 des 2019, 08:51
- Motorsykkelen din: For tiden uten.
- Bosted: Arendal
Re: Fra vakum bensinkran til manuell …
Ikke stort til hjelp kanskje, men jeg bygde om fra elektrisk til manuell på en sykkel i år. I den forbindelse fant jeg masse billige kraner på Aliexpress. Så det koster ikke nødvendigvis så mye å prøve om du finner noe som kanskje passer.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7073
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Fra vakum bensinkran til manuell …
Det var min tanke også, måtte holde inne knappen på vakumkrana for å få start.MGR1 skrev: 02 okt 2024, 11:51 Innfestingen mot tanken ser relativt vanlig ut; det burde finnes manuelle kraner som kan erstatte denne. Min erfaring med vakumkraner er at de feiler på et eller annet tidspunkt, og enten ikke slipper gjennom nok bensin, eller står åpne hele tiden. Det er en god ide å bygge om til manuelt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7073
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Fra vakum bensinkran til manuell …
Tok ett bildesøk og da dukka det opp masse bensinkraner manuelle på Aliexpress som hadde lik innfesting. Jeg må kjøpe manuell kran for å bytte men det er ikke mye plass der så jeg er avhengig av noe i samme størrelse.Norsense skrev: 02 okt 2024, 12:52 Ikke stort til hjelp kanskje, men jeg bygde om fra elektrisk til manuell på en sykkel i år. I den forbindelse fant jeg masse billige kraner på Aliexpress. Så det koster ikke nødvendigvis så mye å prøve om du finner noe som kanskje passer.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1