ErikW skrev: 23 okt 2024, 23:16
BMW lokal-TV-er leverer som bare de de. Samme er det på Bilua i Tønsberg som jeg bruker
Å kjøre Audi eller VW produkter med den lokale forhandler, så blir det nei takk. Heller aldri noe med Møller gruppen å gjøre etter alt for my trøbbel med arbidsbiler opp igjennom.
BMW har jeg kjørt og kjøpt sykt mange nye av siden 1997. Aldri hatt noen grove feil og heller ingen diskusjoner
Diskusjon blir det med Møller gruppen, har opplevd det privat bare en gang på en jobb til 70k med lykkelig utfall som sikkert preget utfallet i positiv retning da jeg allerede hadde bestilt ny bil.
Har ingen erfaring med at Bavaria Lillestrøm er noe bedre eller smidigere vs Møller gruppen ved reklamasjon, tungrodd system som en gang resulterte i å levere bilen hele fire ganger før en enkel sak ble løst hvor første besøk ble dokumentert med bilder og medbrakt bil som enkelt kunne inspiseres der og da.
Hele jobben i effektiv arbeidstid maks 1,5 timer hvor fruen måtte levere bilen hele fire ganger for å komme i mål, første besøk resulterte i bare en ny time for å inspisere om det var en reklamasjon selv om vi insisterte på at feilen måtte utbedres uavhengig av hvem som måtte betale for jobben, andre time resulterte i godkjenning av reklamasjon og bestilling av deler, tredje time resulterte i å bestille tilstøtende del da de ikke hadde fått med seg at begge deler måtte byttes ved andre besøk, jobben ble fullført ved fjerde besøk.
Det har skjedd veldig mye med bilbransjen i løpet av de siste 8 - 10 årene, første linje har liten eller ingen teknisk forståelse, ingen forståelse for å være løsningsorientert ved første henvendelse ved personlig fremmøte med bil, kundens tid ofres ikke en tanke ved å måtte levere bil mange ganger etter hverandre på morningen og hente på ettermiddagen ved en og samme jobb, kjente gjentagende feil som går igjen på bilmodell håndteres som om det var første gang verkstedet opplever en slik feil.
Her kunne jeg kommet med mange både positive opplevelser men også tilsvarende negative fra andre i bilbransjen som du forventer mer fra. Har du forsøkt å få kontakt med ett NAF verksted for timebestilling i etterkant av ett personlig besøk hvor du står med pristilbud i hånda …
Ser du på Oslo og omegn er ofte kunden som hår i suppa hvor personlig kontakt og service ikke skal opprettes hvor du blir henvist til en henteboks for henting av bilnøkkel og betaling skjer via en link eller app i åpningstida hvor ansatte sitter der og på toppen har prisnivået blitt minst firedoblet siden pandemien på de enkleste jobbene.
Er det bare vi som reagerer på hvordan vi som kunde blir tatt i mot og behandlet …