Dette ser jeg på som en veldig god nyhet!
Vekk med forrige NMCU styreleder Odd Terje Døvik som FEMA president og som var i god ferd med å kjøre NMCU i grøfta før det nye styret tok ansvaret som de voksne i rommet og tok styringen på skuta .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Dette ser jeg på som en veldig god nyhet!
Vekk med forrige NMCU styreleder Odd Terje Døvik som FEMA president og som var i god ferd med å kjøre NMCU i grøfta før det nye styret tok ansvaret som de voksne i rommet og tok styringen på skuta .
Veldig bra
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her" Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tror det kan bli veldig bra, ja .
Forrige styreleder i NMCU og nåværende styremedlem i MCTA, Odd Terje Døvik, fikk ikke fornyet tillit etter kun et år i presidentvervet og ble altså ikke gjenvalgt. Tror neppe han hadde gitt beskjed om at ikke stilte til gjenvalg...
Han tok for øvrig over ledervervet fra Anna Zee, som hadde sittet i presidentstolen siden 2015, altså gjenvalgt hele åtte ganger.
Så skal det jo bli interessant hvor lenge den nyvalgte presidenten blir sittende.
Så kan man notere seg at det nye presidentvalget ikke er omtalt på nyhetssidene til MCTA...:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jompa skrev: 09 feb 2025, 15:43
FEMA hadde altså en president som kom fra en organisasjon som ikke er medlem i FEMA ?
Rart.
Nei, det er nok ikke riktig.
Døvik var styreleder i NMCU da han ble valgt som FEMA president, men trakk seg kort tid etter sammen med resten av styret:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev: 07 feb 2025, 19:02
Dette ser jeg på som en veldig god nyhet!
Vekk med forrige NMCU styreleder Odd Terje Døvik som FEMA president og som var i god ferd med å kjøre NMCU i grøfta før det nye styret tok ansvaret som de voksne i rommet og tok styringen på skuta .
Her trengs moderator å modereres: Slik uthenging og meningssynsing er gapestokkmentalitet. Dette er langt utenfor akseptable skriving på et offentlig forum og spesielt med tanke på at du er moderator.
Til orientering så kjenner jeg ikke omtalte Hr. Døvik .
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
AJ skrev: 07 feb 2025, 19:02
Dette ser jeg på som en veldig god nyhet!
Vekk med forrige NMCU styreleder Odd Terje Døvik som FEMA president og som var i god ferd med å kjøre NMCU i grøfta før det nye styret tok ansvaret som de voksne i rommet og tok styringen på skuta .
Her trengs moderator å modereres: Slik uthenging og meningssynsing er gapestokkmentalitet. Dette er langt utenfor akseptable skriving på et offentlig forum og spesielt med tanke på at du er moderator.
Til orientering så kjenner jeg ikke omtalte Hr. Døvik .
Formulert med en viss brodd, javisst. Men likevel en beskrivelse av kalde fakta,som endelig noen tok tak i.
Såpass må en leder av en interesseorganisasjon tåle å få sitt pass påskrevet, som det heter.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev: 07 feb 2025, 19:02
Dette ser jeg på som en veldig god nyhet!
Vekk med forrige NMCU styreleder Odd Terje Døvik som FEMA president og som var i god ferd med å kjøre NMCU i grøfta før det nye styret tok ansvaret som de voksne i rommet og tok styringen på skuta .
Her trengs moderator å modereres: Slik uthenging og meningssynsing er gapestokkmentalitet. Dette er langt utenfor akseptable skriving på et offentlig forum og spesielt med tanke på at du er moderator.
Til orientering så kjenner jeg ikke omtalte Hr. Døvik .
Formulert med en viss brodd, javisst. Men likevel en beskrivelse av kalde fakta,som endelig noen tok tak i.
Såpass må en leder av en interesseorganisasjon tåle å få sitt pass påskrevet, som det heter.
Hvorfor skal alt pakkes inn eller skyves under teppe, han står fram og har ansvar uten å ha gjort en bra jobb …
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her" Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Må si meg dobbelt enig for en gangs skyld.. Det er bra forrige styreleder er borte som FEMA president, og en moderator må kunne utrykke sine meninger og diskutere så filla fyker så lenge han/hun (hen????) ikke bruker moderatorrollen til å sensurere meninger som går på tvers av sine egne.
Dét synes jeg sier mye om det alternative initiativet til NMCU, som ble opprettet etter at det forrige styret som trakk seg på forrige årsmøte.
MCTA er neppe liv laga, for å si det sånn...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Dét synes jeg sier mye om det alternative initiativet til NMCU, som ble opprettet etter at det forrige styret som trakk seg på forrige årsmøte.
MCTA er neppe liv laga, for å si det sånn...
Hva med betalende medlemstall 2025 for MCTA …
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her" Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Dét synes jeg sier mye om det alternative initiativet til NMCU, som ble opprettet etter at det forrige styret som trakk seg på forrige årsmøte.
MCTA er neppe liv laga, for å si det sånn...
Hva med betalende medlemstall 2025 for MCTA …
Tviler sterkt på at vi noengang får opplyst om dette .
Selv tror jeg ikke det er veldkig mange...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jeg har aldri vært medlem av NMCU og jeg lurer på om jeg noen gang vil bli det. Virker å være lite orden i rekkene. Tror nok heller jeg ville meldt meg inn i Amcar.