
Z1A 900 og KZ900 logg
- Tore L
- Innlegg: 1077
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Må se å få meg en 70 talls klassikker igjen jeg også - jeg solgt min 75 mod Z 900 for 26000,- tror det var våren 91 - mye dumt man har gjort 

Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Eller en moderne klassikerTore L skrev: 27 mai 2024, 22:35 Må se å få meg en 70 talls klassikker igjen jeg også - jeg solgt min 75 mod Z 900 for 26000,- tror det var våren 91 - mye dumt man har gjort![]()




Denne fortsatt til salgs...

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=351365701

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Her har man en noget overpriset V7. Det var vertfall det jeg trodde, helt til jeg så hvor mange hester den hadde. Må vel være de røde detaljene som gir den effekten tror jeg :)
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=345276921
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=345276921
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Bjerknez skrev: 28 mai 2024, 08:27 Her har man en noget overpriset V7. Det var vertfall det jeg trodde, helt til jeg så hvor mange hester den hadde. Må vel være de røde detaljene som gir den effekten tror jeg :)
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=345276921

Ja, her har det nok gått en drøy smule for tastaturfort i svingene...

Men fin sykkel. I hvert i mine øyne

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Jeg har så absolutt ikke noe i mot utseendet på denne sykkelen. En av de peneste klassiske syklene som faktisk er mer eller mindre klassisk rent teknisk også. Men jeg synes dem er ganske dyre skal sies...AJ skrev: 28 mai 2024, 08:36Bjerknez skrev: 28 mai 2024, 08:27 Her har man en noget overpriset V7. Det var vertfall det jeg trodde, helt til jeg så hvor mange hester den hadde. Må vel være de røde detaljene som gir den effekten tror jeg :)
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=345276921![]()
Ja, her har det nok gått en drøy smule for tastaturfort i svingene...![]()
Men fin sykkel. I hvert i mine øyne.
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
To sambygdinger kjører dragrace med gamle Kawasaki’er … Link:
https://www.gd.no/denne-sporten-ma-ein- ... 18-2065971
https://www.gd.no/denne-sporten-ma-ein- ... 18-2065971
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Mange gode tips med verktøy valg for å restaurere speedometer og turteller til eldre motorsykler her

Sist redigert av dypen den 27 nov 2024, 00:22, redigert 1 gang totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Z-Resto ved Bob Harrington som har restaurert speedometer og turtellere til Kawasaki siden 2001 har bestemt seg for å gå av med pensjon i april 2025
http://zresto.com/
Fra hans FB side:
En kompis av meg med en veldig sjelden -74 Z2 750 har klokker som må restaureres og jeg har hatt ett sett med klokker liggende som trenger det samme så da fikk vi det travelt med å sende 4 klokker til USA i dag. Blir spennende å se hvor lang tid det går før de er tilbake nå når vi er inne i julestria.
http://zresto.com/
Fra hans FB side:
We will be selling restored gauges on E-Bay before my retirement next year. My customers need to know the cost of each gauge depends on two things....rarity and faceplates. OEM UN restored mint face plates are very rare. We don't have that many left, so when they are gone....they are gone. The 72 Z1 OEM face plates are the rarest of all....so if you see a "made in 72" Z1 restored gauge for sale.......don't pass them up. Next rarest would be restored 72 face plates. And after that the 72-73 and 74 replica face plate gauges. Any replica Speedo face plate with bevel cutouts for the mileage and trip wheels cost more than the Tach faceplates. The least expensive restored gauge we sell is about $287.00 USD and most expensive restored gauge we sell is $550.00. No trade in required on selling our restored gauges.
As always....restoring the customers gauge is the cheapest way to have like new gauges again. If the customers gauges work and don't require any parts....it's still $149.00 USD each to restore. Remember that Z-Resto polishes the brass screws and the brand new connector ring which no one else does. We also supply a brand new top black cover...new glass...and a new glass rubber seal,.. on every gauge resto we do...which no one else does either. That is all included in the $149.00 each gauge resto price.
I'll be retiring around April of 2025. It's been a pleasure restoring gauges since 2001....but it's time to pass this on to someone else.
En kompis av meg med en veldig sjelden -74 Z2 750 har klokker som må restaureres og jeg har hatt ett sett med klokker liggende som trenger det samme så da fikk vi det travelt med å sende 4 klokker til USA i dag. Blir spennende å se hvor lang tid det går før de er tilbake nå når vi er inne i julestria.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
R.I.P. Bob Harrington bak Z-Resto som overhalte speedometer og turtellere avvikles i følge hans kone Barbara og sønnen Robert. Han forlot oss etter kortere sykehusopphold i jula.
http://zresto.com
Da kommer en sending i retur fra USA.
http://zresto.com
Da kommer en sending i retur fra USA.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Trist nyhet, selvfølgelig.dypen skrev: 09 jan 2025, 15:16 R.I.P. Bob Harrington bak Z-Resto som overhalte speedometer og turtellere avvikles i følge hans kone Barbara og sønnen Robert. Han forlot oss etter kortere sykehusopphold i jula.
http://zresto.com
Da kommer en sending i retur fra USA.
En av den gamle skolen som er gått bort og virksomheten med ham...
Sending i retur, ja... Urestaurert da, regner jeg med?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
La først nå merke til at denne tråden ligger i "Bikers Logg" forumet.
Passer vel strengt tatt bedre i "Forum for veteransykler", så jeg flytter den likesågodt dit.
Flyttingen gjør for øvrig ingen forskjell eller endringer i selve tråden.
Passer vel strengt tatt bedre i "Forum for veteransykler", så jeg flytter den likesågodt dit.
Flyttingen gjør for øvrig ingen forskjell eller endringer i selve tråden.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Urestaurert ja men vi fikk tilbud om å få klokkene tilbake allerede før jul hvor de betalte frakt. Det ble estimerte å ta ta opptil to måneder før Bob fikk utført jobben hvor vi bekreftet vi kunne vente men slik ble det ikke. Han skulle gå av med pensjon april 2025.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Klokkene er kommet til Norge igjen etter dødsfallet til Bob og ligger på Toll, har en dialog på gang med Toll for å slippe å betale 25 % mva på forsikringsverdi på pakke.
Har ett topplokk liggende etter Z1A’n med knekt kjøleribbe og noen defekte gjenger som jeg har startet på, tenker å sveise knekt kjøleribbe, reparere gjenger, bytte ventilstyringer med full overhaling av topplokket. For utseende sin del blir det vannblåst eller kulepolert, vi får se.
Har ett topplokk liggende etter Z1A’n med knekt kjøleribbe og noen defekte gjenger som jeg har startet på, tenker å sveise knekt kjøleribbe, reparere gjenger, bytte ventilstyringer med full overhaling av topplokket. For utseende sin del blir det vannblåst eller kulepolert, vi får se.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Bytta ut pappkartong med 2 skikkelige «förvaringslådor» som svenskene kaller det

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Stilig og ryddig.dypen skrev: 25 jan 2025, 16:33 Bytta ut pappkartong med 2 skikkelige «förvaringslådor» som svenskene kaller det![]()
IMG_8086.jpeg
Da jeg overhalte toppen på GPz,en gikk jeg for gjenbruksvarianten med en eggekartong.
Stakk ventilene fast i lokket, fjærer lås shims i hver sitt rom inni kartongen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Kjempesmart løsningJompa skrev: 26 jan 2025, 10:01Stilig og ryddig.dypen skrev: 25 jan 2025, 16:33 Bytta ut pappkartong med 2 skikkelige «förvaringslådor» som svenskene kaller det![]()
IMG_8086.jpeg
Da jeg overhalte toppen på GPz,en gikk jeg for gjenbruksvarianten med en eggekartong.
Stakk ventilene fast i lokket, fjærer lås shims i hver sitt rom inni kartongen.


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Ny (brukt) service del i hus, Z1 900 sylinderblokk med boring 66 mm som er standard boring. Tillstand er bra uten mange kosmetiske feil som påvirker bruk, tre merker øverste på sylinder kant for sylinder nummer 2 som ikke påvirker bruk som stempelringer eller pakningsflater. Alle gjenger er bra og blokka er kontrollert med rettholdt.
Utbedringer blir å vannpolere sylinderblokka for å få av lakk med møkk irr etc samt å få frem opprinnelig aluminium farge. Deretter blir det å bore sylinderblokka på grunn av slitasje og rust i sylinderløp, håper det holder med 0,5 overdim men har mulighet for å gå opp til 1,0 mm overdim og da blir det stempel kit etter hvilke boring som kreves. Krysser fingrene
Utbedringer blir å vannpolere sylinderblokka for å få av lakk med møkk irr etc samt å få frem opprinnelig aluminium farge. Deretter blir det å bore sylinderblokka på grunn av slitasje og rust i sylinderløp, håper det holder med 0,5 overdim men har mulighet for å gå opp til 1,0 mm overdim og da blir det stempel kit etter hvilke boring som kreves. Krysser fingrene

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Ferdig vannpolert topplokk, fantastisk resultat

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 250
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Imponerende arbeid du gjør med disse syklene. Det ser ut til å være høy kvalitet.
Men siste bildet er vel ikke av en topp?
Men siste bildet er vel ikke av en topp?
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
De to eller tre siste bildene er sylinderblokk som skal shines og bores med nye stempler, da vil jeg etterhvert ha topplokk komplett og sylinderblokk komplett. Bare å løfte på 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Takker og bukkerBrigg skrev: 14 mar 2025, 00:05 Imponerende arbeid du gjør med disse syklene. Det ser ut til å være høy kvalitet.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Brukt sylinderblokk, vannpolering da blir blokka som ny utvendig, da gjenstår boring og honing av sylinderløp men først må stempler være på plass eller stempel kit som inneholder 4 stempler med krysspinner låsefjærer stempelfjærer. Her er det vanlig å velge mellom smidde stempel som ofte blir brukt på motorer som trimmes, vanlig støpte stempler er det som vanligvis monteres fra fabrikk i standard sykler. Har sjekket priser på stempel kit med støpte stempel og der er det store forskjeller i pris, fra de dyreste til de billigste som er 1/4 av prisen av de dyreste. De billigste er fra Japan, har vært solgt gjennom mange år med positive tilbakemeldinger ved søk på nettet på diverse mc forum.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Tenker jeg ville gått for stempel sett som er mest likt original type. Denne sykkelen blir ikke yngre, men eldre og mer interresant og holde original synes jeg.
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Ja jeg kjøper eksakt samme type stempel som sykkel’n er levert med fra fabrikk, støpt stempel med samme kompresjonsforhold men oversize for ny boringToalmar skrev: 18 mar 2025, 17:19 Tenker jeg ville gått for stempel sett som er mest likt original type. Denne sykkelen blir ikke yngre, men eldre og mer interresant og holde original synes jeg.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Z1A 900 og KZ900 logg
Imponerende leveranse fra Japan, komplett stempel kit med to delt toppakning bestilt mandag kveld og bekreftet på tirsdag. Levert i dag kl 14:30 med DHL 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1