Valget er tatt! Forumtreffet legges til Gjøra Camping 15. - 17. august!
- Audi Mannen
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
Re: Valget er tatt! Forumtreffet legges til Gjøra Camping 15. - 17. august!
La på litt for kjentfolk på den laderen, det er kun 22 og 50kw, så ikke lynlader akkurat. Men livet på "landsbygda" går i et roligere tempo så da er det vel lynlading nok for de som bor der 

Yamaha XJR 1300
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Egentlig er ikke en 50kw. lader så VELDIG mye treigere enn en 400kw. lader.Audi Mannen skrev: 27 mar 2025, 10:48 La på litt for kjentfolk på den laderen, det er kun 22 og 50kw, så ikke lynlader akkurat. Men livet på "landsbygda" går i et roligere tempo så da er det vel lynlading nok for de som bor der![]()
For selv om bilen kan ta i mot maks 200kw. så lader den ikke med 200kw. over lang tid.
Så ut fra mine beregninger så tar det ca. 1.5 timer o lade min bil fra 0-100 med en 50kw. lader og ca. 1 time med en 400kw. lader. Siden ikke bilen uansett kan ta i mot raskere lading enn 200kw.
Så med en 50kw. lader får jeg lett toppet opp batteriet mens jeg tar meg en kaffe og en wienerbrød :)
- Domino
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Det er mulig jeg tar turen i år hvis jeg får det til. Det er litt lettere når det ikke kolliderer 100% med skolestart. Men i så fall har jeg med telt, så slipper jeg å tenke på hyttebooking.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Velkommen skal du i så fall være, alltid hyggelig med nye treffdeltakereDomino skrev: 27 mar 2025, 13:29 Det er mulig jeg tar turen i år hvis jeg får det til. Det er litt lettere når det ikke kolliderer 100% med skolestart. Men i så fall har jeg med telt, så slipper jeg å tenke på hyttebooking.

Ser for øvrig ut til at det er fine teltforhold på Gjøra Camping.
Vurderte dette alternativet selv, men feiget ut og valgte hytte...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Kontakt:
Kanskje jeg skal blåse støvet av det nye campingutstyret mitt ja....
Brukte det en gang i fjor, men da sa ryggen takk for seg, men det var forsi jeg ikke hadde med skikkelig stol. Dessuten har jeg bilen som backup. Telt, tarp og en godstol samt pils og en pakke pølser og en primus er alt jeg trenger :)
Brukte det en gang i fjor, men da sa ryggen takk for seg, men det var forsi jeg ikke hadde med skikkelig stol. Dessuten har jeg bilen som backup. Telt, tarp og en godstol samt pils og en pakke pølser og en primus er alt jeg trenger :)
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Det er jo en genial plan. Nå får du vel med deg en skikkelig stol også siden du slipper å pakke den på en sykkel.Bjerknez skrev: 27 mar 2025, 19:18 Kanskje jeg skal blåse støvet av det nye campingutstyret mitt ja....
Vi legger ikke opp et så rigid regelverk som jeg husker det var på Amcartreffet "Grand National" på Hunderfossen i -86. De som kom med en ikke-amerikansk bil fikk et 20 minutters pass i porten. Da måtte de inn og pakke ut, evt sette av campingvogna og komme seg ut av porten igjen med bilen. Vi kommer ikke til å nekte deg inn med bilen. Hvis du lover å ikke snorke verre enn meg så kan du få sette opp teltet i nærheten av hengekøya mi

- Bjerknez
- Kontakt:
Så generøstkjellv skrev: 27 mar 2025, 22:35Det er jo en genial plan. Nå får du vel med deg en skikkelig stol også siden du slipper å pakke den på en sykkel.Bjerknez skrev: 27 mar 2025, 19:18 Kanskje jeg skal blåse støvet av det nye campingutstyret mitt ja....
Vi legger ikke opp et så rigid regelverk som jeg husker det var på Amcartreffet "Grand National" på Hunderfossen i -86. De som kom med en ikke-amerikansk bil fikk et 20 minutters pass i porten. Da måtte de inn og pakke ut, evt sette av campingvogna og komme seg ut av porten igjen med bilen. Vi kommer ikke til å nekte deg inn med bilen. Hvis du lover å ikke snorke verre enn meg så kan du få sette opp teltet i nærheten av hengekøya mi![]()

Men ingenting er bestemt her enda. Ja, i år handler alt om komfort for min del. Været spiller liten trille. Ingen større planlegging er nødvendig. :)
- Audi Mannen
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
[/quote]
Så med en 50kw. lader får jeg lett toppet opp batteriet mens jeg tar meg en kaffe og en wienerbrød :)
[/quote]
Der sa du det. Både jeg og min bedre halvdel merka dette på vår første skikkelige langtur til lofoten med el-bil. Det som vi først så på som en negativ side med lading og ventetid ble faktisk til en slags avslappende turopplevelse når man måtte ta seg litt bedre tid på stoppene. Man lærer seg å finne de positive sidene med det meste.
Men hva med taktelt hvis du skal på treffet? Går an å leie et for en helg og ja... jeg vet det er litt "prakk" dersom man skal ut å kjøre en tur, men dog.
[/quote]
Der sa du det. Både jeg og min bedre halvdel merka dette på vår første skikkelige langtur til lofoten med el-bil. Det som vi først så på som en negativ side med lading og ventetid ble faktisk til en slags avslappende turopplevelse når man måtte ta seg litt bedre tid på stoppene. Man lærer seg å finne de positive sidene med det meste.
Men hva med taktelt hvis du skal på treffet? Går an å leie et for en helg og ja... jeg vet det er litt "prakk" dersom man skal ut å kjøre en tur, men dog.
Yamaha XJR 1300
- Bjerknez
- Kontakt:
Det med lading er absolutt null stress for min del. Man tar det som en tur. Det er sommerferie og man har god tid. jeg lader batteriet en gang på vei til teffet og tar meg en kaffe og et wienerbrød så er batteriet fullt igjen.Audi Mannen skrev: 28 mar 2025, 08:50Der sa du det. Både jeg og min bedre halvdel merka dette på vår første skikkelige langtur til lofoten med el-bil. Det som vi først så på som en negativ side med lading og ventetid ble faktisk til en slags avslappende turopplevelse når man måtte ta seg litt bedre tid på stoppene. Man lærer seg å finne de positive sidene med det meste.
Så lader jeg 20 minutter før jeg kjører fra treffet igjen å da kommer jeg nesten helt hjem. (er jo nedoverbakke nesten hele veien).
Det med ladehysteri er som oftest laget av folk som ikke har elbil tror jeg. Å spesielt når man kjører i norge langs hovedveiene. Der ligger jo laderne nesten like tett som bensinstasjonene.
Å skulle man i absolutt worst case scenario gå tom for strøm, så er det jo ikke noe mer dramatikk det enn å gå tom for bensin. På sommeren er det godt og varmt også.
Så det med lading tenker jeg ikke på i det hele tatt. Vertfall ikke i Norge.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Gode tilbakemeldinger fra gjester:
Så dette tegner til å bli bra
!
Så dette tegner til å bli bra

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Kontakt:
Riktignok kun basert på 16 personers mening.... :)
Trolig er noen av dem venner og kjente etc også.
Men dette blir nok bra uansett tenker jeg. Antall poeng spiller liten trille :)
Trolig er noen av dem venner og kjente etc også.
Men dette blir nok bra uansett tenker jeg. Antall poeng spiller liten trille :)
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Mer info om campingplassen:
https://www.nafcamp.no/campingplasser/3 ... ra-Camping
Fullserviceperioden 15. juni - 15. august...
Hva innebærer dette? Noen som vet?
https://www.nafcamp.no/campingplasser/3 ... ra-Camping
Fullserviceperioden 15. juni - 15. august...
Hva innebærer dette? Noen som vet?

Da vil våre tilbakemeldinger veie veldig tungt i den vurdering statistikken 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Kontakt:
Det blir ikke billig! Gi meg gratis hytte ellers får'u en ener!dypen skrev: 28 mar 2025, 18:43 Da vil våre tilbakemeldinger veie veldig tungt i den vurdering statistikken![]()

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Satser uansett på at det blir bedre på Gjøra enn på Örnäs i Sverige hvor flere ting ikke fungerte som det skulle i hytta jeg leide.
Nå endte Örnäs booking med at jeg fikk refundert hele beløpet (med positiv kronekurs for min del
) så den overnatting kostet meg dermed ingenting.
Nå endte Örnäs booking med at jeg fikk refundert hele beløpet (med positiv kronekurs for min del