Montert fattigmanns Carpe Iter tab på Stelvioen.
Kjøpte en brukt Samsung Tab Active 3 på ebay + en låsbar Brodit holder.
Trodde det var en helt vanlig Samsung Tab Active 3 jeg hadde kjøpt, men da jeg startet den opp, kom det fram en melding om at denne tab´en var administrert av firma xxxxx. Så skulle den absolutt ha meg til å logge på Office365. Faa..., tenkte jeg. Jeg har fått en låst Enterprise versjon av Samsung Tab Active 3. Jeg prøvde på nytt å sette den opp, skippet alle valg jeg fikk og tilslutt var jeg inne i det kjente Android grensesnittet. Koblet til WIFI og begynte å installere noen apper. Etter en liten stund dukket det opp en melding som igjen sa at denne enheten er administrert av firma xxxx og alt innhold vil bli slettet om 2 timer. Da ga jeg opp for dagen. Neste dag sendte jeg en e-post til firmaet og forklarte at jeg hadde kjøpt tab'en på ebay, av en forhandler av brukt IT-utstyr, la ved kopi av kvittering og ba om at enheten ble slettet fra MDM systemet deres. Hørte ingenting fra dem. Hm, kanskje jeg kan prøve å å fikse dette selv, tenkte jeg og begynte lete fram 15 år gammel kunnskap om rooting av Android mobiler pluss google søking. Jeg fant til slutt en oppskrift på youtube som visst nok skulle kunne fjerne slike dumme sikkerhetspolicier på Android enheter. Ja, ja, tenkte jeg. Her er det bare å kjøre på.
Og jammen virket oppskriften. Så nå har jeg en fullt fungerende Samsung Tab Active 3, uten å måtte roote den

Jeg har også prøvd den i solen. Virker helt ok, men når solen kommer rett bakfra og skinner rett på skjermen, må man bøye seg litt frem for å kunne se innhold. Jeg har også satt på en matt skjermbeskytter.
IMG_1560.JPEG
IMG_1558.JPEG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.