Nettopp! Å si uten å gjøre = ingen virkningDomino skrev: 25 des 2020, 16:00
Sjøl sier jeg aldri "bank i bordet" uten å også faktisk banke i bordet...

Nettopp! Å si uten å gjøre = ingen virkningDomino skrev: 25 des 2020, 16:00
Sjøl sier jeg aldri "bank i bordet" uten å også faktisk banke i bordet...
Selvfølgelig. Sånn er det med oss alle.Bjerknez skrev: 25 des 2020, 16:12 Det er ingen gremlins, amulett, mynt etc. som bestemmer hvordan min skjebne blir. Det er kun egne vurderinger, erfaringer, flaks, samt ytre omstendigheter som utgjør min skjebne.
Samme her.dypen skrev: 25 des 2020, 16:44 Min bjelle er også i hus, hvem av mine tre babyer det blir? Tenker 1290’n får bjella :)
1290
Det var bare alvene som ville gi deg en lærepenge fordi du har vært negativ til lykkebjeller.Bjerknez skrev:Jeg skule hatt en slik bjelle rundt halsen i går. Gikk rett på ræva så crocks'a fløy en meter opp i lufta. Ingen brudd og kun forslått og ryggen fikk seg en trøkk den ikke burde fått, men ikke noe krise tror jeg. Med en slik bjelle kunne dette nok muligens dette vært ungått? Eller kanskje andre sko kunne gjort samme nytten?
Behøver ikke gjøre noe nummer ut av det men å ha trua er viktigoivindg skrev: 26 des 2020, 13:08Det var bare alvene som ville gi deg en lærepenge fordi du har vært negativ til lykkebjeller.Bjerknez skrev:Jeg skule hatt en slik bjelle rundt halsen i går. Gikk rett på ræva så crocks'a fløy en meter opp i lufta. Ingen brudd og kun forslått og ryggen fikk seg en trøkk den ikke burde fått, men ikke noe krise tror jeg. Med en slik bjelle kunne dette nok muligens dette vært ungått? Eller kanskje andre sko kunne gjort samme nytten?![]()
Nettopp! Trua på at det er mer mellom himmel og jord enn det vi evner å forstå.dypen skrev: 26 des 2020, 20:09Behøver ikke gjøre noe nummer ut av det men å ha trua er viktigoivindg skrev: 26 des 2020, 13:08Det var bare alvene som ville gi deg en lærepenge fordi du har vært negativ til lykkebjeller.Bjerknez skrev:Jeg skule hatt en slik bjelle rundt halsen i går. Gikk rett på ræva så crocks'a fløy en meter opp i lufta. Ingen brudd og kun forslått og ryggen fikk seg en trøkk den ikke burde fått, men ikke noe krise tror jeg. Med en slik bjelle kunne dette nok muligens dette vært ungått? Eller kanskje andre sko kunne gjort samme nytten?![]()
![]()
Jeg har så absolutt tro på at det finnes mer mellom himmel og jord enn hva man tror. Men jeg VET ikke. Røverhistorier fra Bibelen og lykkeamuletter og annet hekseri er dog noe jeg jeg synes blir for platt å tro på.AJ skrev: 26 des 2020, 20:41Nettopp! Trua på at det er mer mellom himmel og jord enn det vi evner å forstå.dypen skrev: 26 des 2020, 20:09Behøver ikke gjøre noe nummer ut av det men å ha trua er viktigoivindg skrev: 26 des 2020, 13:08Det var bare alvene som ville gi deg en lærepenge fordi du har vært negativ til lykkebjeller.Bjerknez skrev:Jeg skule hatt en slik bjelle rundt halsen i går. Gikk rett på ræva så crocks'a fløy en meter opp i lufta. Ingen brudd og kun forslått og ryggen fikk seg en trøkk den ikke burde fått, men ikke noe krise tror jeg. Med en slik bjelle kunne dette nok muligens dette vært ungått? Eller kanskje andre sko kunne gjort samme nytten?![]()
![]()
Likevel er man selvfølgelig sin egen lykkes smed, som det heter.
Greit å ha i bakhodet når man skal vurdere hvilke risker man bør og ønsker å ta her i livet...
Ohhh, the irony!!
Øy... ikke kødd med tannfeen! DEN vet jeg finnes! Har opplevd flere ganger at denne har gjort meg noen kroner rikere. Har spurt mine foreldre og dem sier at dem aldri har lagt noe i glasset og dette er mennesker jeg stoler på fullt ut.
Ommforladels!!Bjerknez skrev: 31 mar 2021, 10:42
Øy... ikke kødd med tannfeen! DEN vet jeg finnes! Har opplevd flere ganger at denne har gjort meg noen kroner rikere. Har spurt mine foreldre og dem sier at dem aldri har lagt noe i glasset og dette er mennesker jeg stoler på fullt ut.![]()
Hadde en slik på KTM’n min men glemte å ta den av før salg, kanskje den henger fortsatt under motor’nHeddaB skrev: 30 apr 2025, 16:39 Fikk denne i bursdagsgave av @AJ . Har ikke fått festa den enda. Men skal på tur både i morra og på lørdag, så bør vel få festa den før da![]()
Tusen takk, pappa :)AJ skrev: 01 mai 2025, 19:58 Dette ser bra ut @HeddaB!
Hell og lykke på alle turer, korte som lange![]()