Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
-
OnlineFredrikE24
- Innlegg: 5030
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Byttet nylig fra Roadtec01SE til Roadtec02. Hittil føles Roadtec02 som det beste dekket jeg har kjørt på. Virkelig bra.
Jeg har kjørt opp mange sett Roadtec01, totalt tre sett Roadtec01SE. Det siste Roadtec01SE settet fikk jeg 18 000km ut av. Da med maaaange mil på Autobahn, alpekjøring og jobbpendling.
Jeg har ikke hatt et eneste slipp på Metzeler Roadtec Z8 Interact, Roadtec01 og Roadtec01SE. Det irriterende med Roadtec01 og Roadtec01SE er en resonans i sykkelen når dekka begynner å bli slitt mellom 60-70km/h. Dette er ganske kjent.
Som et budsjettdekk synes jeg Z8 er bra. Har kjørt opp to sett med Z8. Men varer ikke like lenge.
Roadtec02 skal ha noen banebrytende egenskaper. Vi får se hvordan det holder mål.
Jeg har kjørt opp mange sett Roadtec01, totalt tre sett Roadtec01SE. Det siste Roadtec01SE settet fikk jeg 18 000km ut av. Da med maaaange mil på Autobahn, alpekjøring og jobbpendling.
Jeg har ikke hatt et eneste slipp på Metzeler Roadtec Z8 Interact, Roadtec01 og Roadtec01SE. Det irriterende med Roadtec01 og Roadtec01SE er en resonans i sykkelen når dekka begynner å bli slitt mellom 60-70km/h. Dette er ganske kjent.
Som et budsjettdekk synes jeg Z8 er bra. Har kjørt opp to sett med Z8. Men varer ikke like lenge.
Roadtec02 skal ha noen banebrytende egenskaper. Vi får se hvordan det holder mål.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Har i dag Michelin Anakee Adventure på GSA’n, Dunlop Trailmax Mission blir dekk i samme kategori men ser ut som bakdekket har større gummiflate som kanskje funker bedre på asfalt. Metzeler Roadtec 02 blir mye likt de jeg har tenkt å sette på som er Michelin Road 6 hvor Metzeler Roadtec 02 har mere gummiflate.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 877
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Trailmax mission ville ikke jeg hatt på en GSA ihvertfall. Der min kompis slenger ut av sving på dugget asfalt, så kommer jeg med mine Continental TKC og kan vri rulla som jeg vil. Skummelt å se på rett å slett. Han byttet de til Trailmax Raid og det funker fjell. Legger på Raid om 1 mnd. selv.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Metzeler Roadtec 02 …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Abel
- Innlegg: 14
- Registrert: 10 jan 2025, 00:28
- Motorsykkelen din: BMW 1250 GSA & BMW R nineT Scrambler
- Bosted: Larvik
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Hmm...merkelig. Hørt dette før, men personlig er jeg meget fornøyd med Trailmax mission på GSAen min. :) Nå kjører jeg ikke roadracing med den, men antar at jeg kjører normalt.ErikW skrev: 05 mai 2025, 23:20 Trailmax mission ville ikke jeg hatt på en GSA ihvertfall. Der min kompis slenger ut av sving på dugget asfalt, så kommer jeg med mine Continental TKC og kan vri rulla som jeg vil. Skummelt å se på rett å slett. Han byttet de til Trailmax Raid og det funker fjell. Legger på Raid om 1 mnd. selv.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg kan skrive under på det han kompisen sier, jeg har TRX Raid på min og de sitter som et skudd på både tørr og våt grus og asfalt (selv med mye regn). De synger litt i et hastighetsområde, men det er ikke til å unngå med sånt mønster.Abel skrev: 06 mai 2025, 15:36Hmm...merkelig. Hørt dette før, men personlig er jeg meget fornøyd med Trailmax mission på GSAen min. :) Nå kjører jeg ikke roadracing med den, men antar at jeg kjører normalt.ErikW skrev: 05 mai 2025, 23:20 Trailmax mission ville ikke jeg hatt på en GSA ihvertfall. Der min kompis slenger ut av sving på dugget asfalt, så kommer jeg med mine Continental TKC og kan vri rulla som jeg vil. Skummelt å se på rett å slett. Han byttet de til Trailmax Raid og det funker fjell. Legger på Raid om 1 mnd. selv.
Dunlop skriver selv at det er 50/50.
Før det har jeg kjørt flere sett med TKC 70 på to forskjellige sykler, veldig gode dekk det også men er litt mindre "offroad" og på de noe mer krevende grus/gjørme veiene følte jeg meg ikke like bekvem som med TRX Raid.
Men for all del TKC 70 er også veldig gode dekk og støyer mindre enn TRX raid siden de er litt mer asfalt-orientert.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
I testen i Bike bladet er Michelin Anakee Adventure dekket med lengst levetid i kilometer sammenlignet med dekk i samme kategori ..,
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 164
- Registrert: 12 jun 2021, 20:40
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
- Bosted: Ullensaker
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Det passer bra med min erfaring, det holder nok et par tusen km lenger en Continental TKC70 som jeg har sammenlignet med. Bakdelen med Anakee er at de har mye hjulstøy/"uling" de første 3-4000 km før det gradvis avtar, så jeg kommer nok til å bytte tilbake til TKC70 ved neste dekkskift. I forhold til veigrep har jeg ikke merket noe forskjell på de, så begge er gode valg hvis man har en stor ADV sykkel og vil ha noe annet en rene gatedekk.dypen skrev: 06 mai 2025, 17:23 I testen i Bike bladet er Michelin Anakee Adventure dekket med lengst levetid i kilometer sammenlignet med dekk i samme kategori ..,
-
- Innlegg: 877
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Har straks 12.000 km på mine TKC 70 med TKC 70 Rocks bak. Kjører 1 mnd til på de før Raid blir montert og turen mot Nord startergreina skrev: 06 mai 2025, 19:39Det passer bra med min erfaring, det holder nok et par tusen km lenger en Continental TKC70 som jeg har sammenlignet med. Bakdelen med Anakee er at de har mye hjulstøy/"uling" de første 3-4000 km før det gradvis avtar, så jeg kommer nok til å bytte tilbake til TKC70 ved neste dekkskift. I forhold til veigrep har jeg ikke merket noe forskjell på de, så begge er gode valg hvis man har en stor ADV sykkel og vil ha noe annet en rene gatedekk.dypen skrev: 06 mai 2025, 17:23 I testen i Bike bladet er Michelin Anakee Adventure dekket med lengst levetid i kilometer sammenlignet med dekk i samme kategori ..,
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Det er flere her på forumet som kjører en god del grus på offroad-dekk eller adventure-dekk, hadde mitt bruk vært tilsvarende ville jeg kjøpt GS og ikke GSA med tilsvarende dekk. Kjører bare asfalt 99% og da blir det montert gate-dekk 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- BC45
- Innlegg: 617
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Har et spørsmål i forbindelse med dekktrykk og last av sykkelen. I brukermanualen er det oppgitt at trykket skal være 2,3 bar foran og 2,5 bar bak. Det står ingenting om at man bør øke trykket hvis man laster opp sykkelen med bagasje og eventuelt passasjer. På noen av mine tidligere sykler har det vært spesifisert hva trykket bør være med maks last. Noen tanker? Føler det blir litt feil å løfte pekefingeren i været og øke dekktrykket på magefølelsen.
-
- Innlegg: 369
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Samme med min så jeg kjører bare samme dekktrykk uavhengig av last. Disse syklene har i tillegg TPMS så om du havner for langt utenfor oppgitt trykk så vil du bare få advarsler i skjermen.BC45 skrev: 07 mai 2025, 12:36 Har et spørsmål i forbindelse med dekktrykk og last av sykkelen. I brukermanualen er det oppgitt at trykket skal være 2,3 bar foran og 2,5 bar bak. Det står ingenting om at man bør øke trykket hvis man laster opp sykkelen med bagasje og eventuelt passasjer. På noen av mine tidligere sykler har det vært spesifisert hva trykket bør være med maks last. Noen tanker? Føler det blir litt feil å løfte pekefingeren i været og øke dekktrykket på magefølelsen.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Oppgitt dekktrykk i min manual er 2,5 og 2,9 bar med kalde dekk, ikke noen annen info men dekktrykksensor som vies på TFT kompenserer for temperatur står det i manualen.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 877
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Bruker 2;8 og 3,2 på min når jeg kjører tur med fullastet MC