Tore L skrev: 05 mai 2025, 09:29
Må si Moto Guzzi har klart å lage en ( gammel ) moderne sykkel, som ser ut som syklene når jeg var ung, og som har mye Sharm, ungdommelighet i en moderne utførelse. Veldig lett kjørt, nok power tross beskjeden 65 hk, 2 ventiler pr syl, luftkjølt, ikke et arsenal av sensorer og elektronikk som sier fra om alt og som kjører sykkelen for deg, her har du ABS og Traction control eller MGCT som Moto Guzzi kaller det, resten må du klare selv. Her har du ikke 5 kjøre moduser, som setter opp sykkelen for deg i alle tenkelige situasjoner, her har du en og det er deg selv som er kjøre modusen. Slik som det var på 70 og 80 tallet, du måtte kjøre sykkelen selv og tenke litt før du vride rulle helt i bonn.
Dette tar meg litt tilbake i tid da jeg kjørte Suzuki GS 650 Katana, dog var dette en luftkjølt 4 syl, rundt samme vekt som Guzzien, 73 hk ( tror jeg ), kardang, skivebremser og ellers lite elektronikk som kunne hjelpe deg, den hadde olje kjøler, noe som V7 ikke har. Men kjøreegenskapene var jo helt forferdelige i forhold til dagens moderne Guzzi, du måtte bryte den ned og opp igjen, men V7 danser av gårde og er utrolig lettkjørt. Konstruktørene har kommet et stykke på vei, men å lage lettkjørte sykler
For dere som er på jakt etter en moderne retro, prøv en V7 også, særdeles artig sykkel å kjøre. Selv om jeg bare har 800 km med erfaring på V7, kan jeg varmt anbefale den