MC-Messen i Lillestrøm - Norges største vårmønstring, 10.-11. mai

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: MC-Messen i Lillestrøm - Norges største vårmønstring, 10.-11. mai

Legg inn av AJ »

Megaoctane skrev: I går, 08:20 Hvilke sykler og merker var det åpent for prøvekjøring?
Av de mer sjeldne var portugisiske AJP på plass. Samme med Can-Am og Zero, som jeg så flere var interessert i å prøve.

Og igjen, skuffende å se at italienske Moto Guzzi, Aprilia og MV Agusta glimret med sitt fravær.
BSA så jeg heller ikke noe til, men det er nok ikke så rart med kun en modell på markedet. Fin sykkel, for spesielt interessert og BSA entusiaster og nostalgikere... ;)

Brukeravatar
Sono Juventino
Motorsykkelen din: Husqvarna Vitpilen 401

Legg inn av Sono Juventino »

Can-AM var stilig med to elsykler og en ny(!) 1970-modell. Dette var et eksemplar som har stått lagret i en container siden produksjon. Kul historie!

El-syklelen hadde oppgitt rekkevidde på 140km, men selger sa det nok var mer 90km med aktiv kjøring. Selv ville jeg tenkt det ble litt vel kort, men dersom man bare pendler kort til jobb er det vel akseptabelt.
Offisielt medlem av team midtlivskrise.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Da ble det en tur i strålende væ til Lillestrøm i dag også for å gjøre det jeg glemte i går, nemlig for å prøvekj-øre en av 650 modellen e til Rolyal Enfield.
Og de første jeg møtte på messeplassen var samboerne til @greina og @Nineball, som rullet inn på BMW standen med hver sine demosykkel mens vi pratet.
Kort, men, som alltid, hyggelig møte med trivelige forummedlemmer, før jeg gikk tilbake til RE sttanden, hvor endelig en av 650'en var på plass og klar for ny tur.
Ikke den modellen jeg håpet på, nemlig 650 Bear (Scrambler), som jeg fikk bekrefet ikke hade ankommet butikken enda, men ventes inn om lenge. Også som demomodell, ble jeg fortalt.

Så da er det bare å bestille prøvekjringstime.
For det var mye jeg likte med sykkelen jeg prøvde i dag. Overbevisende motor, myk og smidig girkasse og godt totalinntrykk.
Så er spent på Bear modellen :crazy:

Her bilder av den jeg kjørte i dag, Continental GT 650:
re650 1.jpg
re650 2.jpg
re650 3.jpg
re650 4.jpg
re650 5.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Har litt sansen for den @AJ :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

dypen skrev: I går, 17:56 Har litt sansen for den @AJ :thumleft
Artig sak den jeg prøvekjørte i dag. Med god byggkvalitet og finish, etter hva jeg kunne bedømme.

Men spent på "Bear", som jeg altså vil få mulighet til å teste allerede på forsommeren forhåpentligvis.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kom plutselig på at jeg ikke la merke til noen Triumph stand på messområdet... :eh
Ser ikke ut til at de heller ikke var til stede denne gangen.
Nok en overraskelse, må jeg vel kunne si... :confused

Med forbehold om at jeg tar feil.

Svar