Tore L, sin MC Logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1077
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Skal ta en test tur etterpå, for og se om de kommer for nære eksosen. Har ikke prøvd kryss festing av strikken, men tester det ut senere.
Da ble det slik:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1077
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Tore L skrev: I går, 15:24 Skal ta en test tur etterpå, for og se om de kommer for nære eksosen. Har ikke prøvd kryss festing av strikken, men tester det ut senere.
Da ble det slik:
Dette ble egentlig feil vei :scratch
Da får vi prøve en gang til :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: I går, 15:31
Tore L skrev: I går, 15:24 Skal ta en test tur etterpå, for og se om de kommer for nære eksosen. Har ikke prøvd kryss festing av strikken, men tester det ut senere.
Da ble det slik:
Dette ble egentlig feil vei :scratch
Da får vi prøve en gang til :D
Ikke nødvendigvis feil vei, mer som en alternativ løsning... ;)
Men det ser bra ut - bakfra... :P
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1077
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Da ble det slik, når jeg snudde de.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1077
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Har bedre kontroll med de slik de er montert nå, slik at veskene ikke kommer for nær eksosen.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: I går, 15:55 Har bedre kontroll med de slik de er montert nå, slik at veskene ikke kommer for nær eksosen.
Se her, ja!

Dette ser jo riktig så bra ut :prf !
Men har du strammet nok til slik at veskene sitter tett inntil sal og demperfjærene? Synes kanskje jeg ser en litt for stor avstand mellom toppen på veskene og salen... :-k
Men dette finner du ut av om du tar en testtur med noe last i veskene.

Og da er det bare å gyve løs på med "toppboksen" :crazy: .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 257
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Atrox »

Kan du skrive noen ord om forskjellene på BSA'en vs Guzzi'en nå som du har fått kjørt den siste en del? Disse syklene er jo på papiret ikke så forskjellige vil jeg tro :)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Atrox skrev: I dag, 17:56 Kan du skrive noen ord om forskjellene på BSA'en vs Guzzi'en nå som du har fått kjørt den siste en del? Disse syklene er jo på papiret ikke så forskjellige vil jeg tro :)
@Tore L vil nok helt sikkert dele sine erfaringer.
Men jeg må få arrestere deg litt @Atrox siden ihvertfall jeg oppfatter at disse syklene har klare forskjeller.
Den største forskjellen er 200 kubikks forskjellen på motorene, som også er ganske så ulike, ensylndret i BSA og V2 på Guzzi'en. Forskjellen i motorstørrelse virker naturlig nok inne på ytelsen, BSAs 44 eller 45, husker ikke i farten, og Moto Guzzis 65 HK.
Væskekjølt motor på BSA, luftkjølt uten oljekjøler på Moto Guzzi'en.

Felles for syklene er dog den gode tilnærmingen til en riktig god retrostil.
Det som etter min mening bryter den gode stilen på BSA er radiatoren, som produsenten burde greid å integrere designmessig på en langt bedre måte.
Det beste hadde, igjen etter min mening, vært å lagt seg i selen og anstrengt selg litt ekstra for å konstruere en ekte luftavskjølt motor, om nødvendig med en oljekjøler.
Slik Royal Enfield har gjort på sine 650 modeller hvor man finner en modell som det er mer naturlig å sammenligne BSA 650 med, begge med 650 motorer...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7117
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av dypen »

Største forskjellen motormessig på @Tore L sin BSA og Guzzi'en vil være momentet i 850’n :D
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar