Nerver før oppkjøring klasse A

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
mkako
Motorsykkelen din: Yamaha mt07

Nerver før oppkjøring klasse A

Legg inn av mkako »

Hei dere, jeg har oppkjøring på klasse A snart. Jeg har egentlig synes det har gått veldig fint på kjøretimer og øvelseskjøringen jeg har hatt privat. Nå som det nærmer seg oppkjøring merker jeg at jeg blir veldig nervøs for å styrke :sorry

Kjørelærer fortalte at jeg får to forsøk på hver øvelse på oppkjøringen, og hvis jeg ikke klarer øvelsen på minst en av de forsøkene, får jeg ikke kjøre ut i trafikken. Jeg trodde det var slik at de ga en helhetsvurdering på hele greia. Jeg føler meg veldig trygg på andre øvelser og det å kjøre i trafikken. Greia er at jeg bare overtenker øvelsene - noe som gjør at jeg ofte setter foten ned (feks i u-sving øvelsen). Krypkjøring går veldig bra - jeg gruer meg mest til u-svingen og unnamanøveren.

Noen som har noen gode tips/råd/erfaringer fra oppkjøring de kan dele? Hvor strenge er de med at man må minimum få til ene forsøket på hver øvelse? Kan man feks. faile helt på u-svingen men fortsatt få lov å kjøre ut i trafikken etterpå? Det må nevnes at kjørelærer tror dette vil gå bra - jeg er bare sykt nervøs for å stryke..

Duke944
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Nerver før oppkjøring klasse A

Legg inn av Duke944 »

Du har nerver foran prøven, - sånn er det med alle. En av sensors oppgaver er å få deg til å slappe av. Ikke tenk på sensor som en busemann… Som du sier; prøven er gjenstand for helhetsvurdering, så småfeil i kjøregården skal du ikke være redd for. Omtrent tre av fire prøver blir vurdert til bestått. Ut i fra det du sier om ferdighetene dine, regner jeg med at du er inne blant de tre

Brukeravatar
Ronning
Motorsykkelen din: KTM 950SM

Legg inn av Ronning »

Bare slapp av. De ser på helheten.
Jeg velta noen kjegler i kjøregård på no slalomkjøring først, men fikk nå likevel ut i trafikk, og fikk bestått og skryt for kjøringa der.

mkako
Motorsykkelen din: Yamaha mt07

Legg inn av mkako »

Takk for tilbakemeldinger - jeg besto! Veldig nervøs i helt i starten - gikk veldig bra når jeg fikk gjort unna første øvelsen. Vil si jeg var veldig heldig som fikk en trivelig og behagelig sensor.

Megaoctane
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 850 2024

Legg inn av Megaoctane »

Gratulerer 🥇

Brukeravatar
Sono Juventino
Motorsykkelen din: Husqvarna Vitpilen 401

Legg inn av Sono Juventino »

Gratulerer så mye! Skal til pers selv den 17. juni, så er interessert å høre litt flere detaljer om du vil dele? 🙂
Offisielt medlem av team midtlivskrise.

Svar