Big blue bike (budget) ST1100

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

Blå Honda ST1100 ABS-II Pan European (CBS-ABS TCS) solgt ny fra Bike AS Arendal i slutten av mars 1999 hvor første eier kjørte rundt i Europa og UK 28000 kilometer frem til den ble solgt i slutten av mai 2002. Eier nummer to fikk kjørt under 5000 kilometer på to somrer da kona ble syk og planlagte Europaturer ble til lokale turer alene. Nytt eierskifte sent høsten 2003 hvor eier kjørte med sykkel’n frem til jeg kjøpte den 20. mai i år 26 år etter at den ble solgt ny i Arendal med kilometerstand nå på 105554.

Ved kjøp var det ettermontert Givi Maxia 52L topboks med integrert ryggestøtte, bremselys og lastegrind, EZS ZELHEM (NL) tilhengerfeste som første eier fikk montert, Daytona Hot Grip varmeholker er ettermontert, originale sidekofferter har innervesker, sykkel’n har Deflector Kit (air press på h + v side av kåpe) med Mirror Deflector Kit fra Honda, MRS Vario Vindskjerm to delt høy, Bagster tanktrekk hurtiglås for Tankveske med stor plast kartlomme, originalt verktøy kit, brukermanual og to originale nøkler.

Har snakket med alle tre tidligere eiere, fått informasjon rundt sykkel’n samt fått fullmakt for innsyn i verksted / service historikk fra alle (gjelder 4 mc verksteder) i tillegg til en bunke med kvitteringer. Har satt opp en liste med eierhistorikk (navn, adresse og telefon) og en liste med servicehistorikk (dato, hva som er utført av hvem og kilometerstand).


Er nå igang med å få full oversikt over tilstand på sykkel’n, utfører en stor service, bytter ut uorginale skruer klips etc som jeg oppdager underveis, nye dekk skal på, nytt batteri, demonterer tilhengerfeste topboks tanktrekk Throttle Lock, utfører noen oppgraderinger som er kjente svakheter i det elektriske anlegget, alt av væsker skiftes ut, har byttet bremseklosser foran og montert brukt original vindskjerm, målet er å nullstille alt samt få på plass ting som har forsvunnet eller er defekt etter mange år. Gjør alt arbeide selv og forsøker å holde deleinnkjøp på ett fornuftig nivå men Biltema batteri byttes ut med Yuasa :D
IMG_3561.jpeg
IMG_3564.jpeg
IMG_3565.jpeg
IMG_3560.jpeg
IMG_9090.jpeg
IMG_9089.jpeg
Har utført en del arbeide, venter på deler for å utføre noe av det siste som står igjen på «To do» liste :D
IMG_3566.jpeg
IMG_3567.jpeg
IMG_8946.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 07 jun 2025, 22:55, redigert 1 gang totalt.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Toalmar
Innlegg: 566
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Bosted: **

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av Toalmar »

Godt igang med gjøremål listen :thumleft
Enda en hyggelig tråd og følge med på :twothumbs:

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

Noen bilder fra garasjen :thumleft
IMG_3568.png
IMG_3581.png
IMG_3579.png
IMG_3574.png
IMG_3572.png
IMG_3577.png
IMG_3578.png
IMG_3573.png
IMG_3583.png
IMG_3576.png
IMG_9013.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

Toalmar skrev: 03 jun 2025, 20:33 Godt igang med gjøremål listen :thumleft
Enda en hyggelig tråd og følge med på :twothumbs:
Ett punkt på lista inneholder ofte veldig mye mer en selve jobben, eksempel kan være å bytte bakdekk … Der må jeg ha de 3 o-ringene sammen med «Molybdendisulfidfett MoS2» som alle motorsykler med kardang skal smøres med men ingen mc forretning har det. Har vært innom 6 forskjellige foretninger, Lillehammer, Hamar, 2 på Brandbu hvor jeg fikk kjøpt S100 Moto Wash 750ml :twothumbs: Skedsmokorset og Oslo MCO hvor en på verkstedet hadde men den fikk jeg selvfølgelig ikke :D Dekk er kommet og kommer o-ringene blir det så jeg bruker den som @Relax hadde brukt i 14 år uten problemer som må være en god anbefaling, link:
viewtopic.php?p=353407#p353407

Det dukker alltid opp noe som mangler eller må byttes når jeg er i ferd med å jobbe meg nedover på lista men jeg er heldig som har MC Partner på Skedsmokorset de graver frem det meste. Mangler jeg skruer som er feil eller klips, plastplugger ja de skaffer det meste, dekk batteri service deler med mere har jeg kjøpt der. Men originale Honda deler kjøpes i nettbutikker hvor jeg plukker rett fra Honda sin delelister.
IMG_3589.jpeg
IMG_3590.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

ErikW
Innlegg: 906
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: 2025 Triumph Tiger 900 Rally pro. Kawasaki Ninja 636
Bosted: Skien

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av ErikW »

Gratulerer med enda en MC. Gøy å følge med pø ditt arbeide :twothumbs:

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1120
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av Tore L »

Du går skikkelig til verks dypen og som alltid moro å følge med på :D
Bare så synd at rolf-arne ikke er blant oss lenger :( for denne tråden hadde han satt stor pris på :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

Takker @ErikW :thumleft Takk @Tore L :thumleft

Det var trist med @rolf-arne, han var en god bidragsyter på veldig mange områder og det var alt for tidlig.

Nye dekk i hus, Bridgestone T31 GT :D Har kjøpt en lakkboks med «gold» til balanseringsloddene :D Tok en titt i det nye vognkortet og sammenlignet med det fra forrige eier hvor det står oppført hva som er preget på innsugsgummi 72KW, nytt hos meg er at de har ført opp hva som står på eksospottene. Regner med det er mere hester i motor i noen andre land siden det står oppført 72KW på innsugsgummiene…
IMG_9095.jpeg
IMG_9096.jpeg
IMG_9097.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

DAE
Innlegg: 416
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av DAE »

Om den er frå Tyskland er den vel 100hk

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1120
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av Tore L »

@dypen har du fått kjørt den enda, og går det å sammenligne den med BMW K1600? Er jo sykler fra to forskjellige tidsaldrer og epoker, men er det mulig å sammenligne kjøreegenskapene med BMW'en?
Hvordan oppfattes tyngden på ST1100 kontra BMW'en?
St 1100 synes jeg ser litt klumpete ut, men jeg så jo hvordan @rolf-arne håndterte sin og han kjørte jo som en Gud på sin. :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

DAE skrev: 04 jun 2025, 12:16 Om den er frå Tyskland er den vel 100hk
Den er konstruert i samarbeide med Tysk Honda utviklingsteam for å konkurrere med BMW derav navnet Pan European men den er bygget i Japan så vidt jeg vet. Ser de oppgis til å være 100 hk eller 101,4 hk men i vognkortet står det «Motorytelse/effekt 72 kW (98 hk)» Momente i motor er 111 NM :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

DAE
Innlegg: 416
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av DAE »

Meinte om den er importert frå Tyskland, der er/ var det vel maks 100hk

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

DAE skrev: 04 jun 2025, 15:52 Meinte om den er importert frå Tyskland, der er/ var det vel maks 100hk
Nei denne er solgt ny i Norge :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

Tore L skrev: 04 jun 2025, 13:06 @dypen har du fått kjørt den enda, og går det å sammenligne den med BMW K1600? Er jo sykler fra to forskjellige tidsaldrer og epoker, men er det mulig å sammenligne kjøreegenskapene med BMW'en?
Hvordan oppfattes tyngden på ST1100 kontra BMW'en?
St 1100 synes jeg ser litt klumpete ut, men jeg så jo hvordan @rolf-arne håndterte sin og han kjørte jo som en Gud på sin. :D
Usikker på hva det er … men disse syklene fascinerer meg, K1600’n var fantastisk med god plass, god vær vind beskyttelse men også muligheter for lufting på de varmeste dagene. Jo mer jeg kjørte jo bedre ble det, storkoste meg og motor’n var jo et mesterverk med lyden fra rekke 6’ern, enormt moment men også turtallsvillig som bare det. En skikkelig milsluker godt utstyrt, tung ja men da bruker du sykkel’n deretter og ser ingen betenkeligheter med å kjøpe en K1600 igjen etter en hel sesong på den første.

Sammenligne ST1100 med K1600, førstnevnte ble introdusert i 1989 og K1600 i 2011 så det er noen år i mellom. Har bare kjørt totalt 250 kilometer med prøvekjøring siden jeg hentet ST1100’n på gamle dekk osv men det samme gjelder her som på K1600’n. God vindbeskyttelse bredt godt sete, romslig med fine kofferter, analog instrumentering utenom integrert digital klokke men den har gode bremser, kardang, CBS - (Combined Braking System), ABS og TCS på min men du får de uten ABS også. V4 motoren gir litt bil assosiasjoner når du starter, 111 NM og 98 eller 101 hk så rusler den lett og farten merker du i veldig liten grad. Har ikke kjørt like sportslig med denne enda som K1600’n, tung ja men bensintanken ligger veldig lavt og det merkes. Nå har jeg skrudd en del på denne og den er velbygd godt skrudd sammen med solide løsninger. Leser du om disse så går de veldig langt, ja flere hundre tusen kilometer er ikke uvanlig med veldig lite problemer. Eneste recall jeg har lest om var bankesensor på de to første årgangene. Tror nesten ikke jeg har vært borti en sykkel hvor det er mere informasjon og hjelp på nettet men foreløbig så er det litt tregere med deler sammenlignet med gamle Kawasaki Z1.

Gleder meg til jeg kan rulle ut av garasjen etter full gjennomgang av sykkel’n nypolert på nye dekk :twothumbs:

Tyngden er veldig lik på disse to men som jeg skriver har ingen betenkeligheter med vekten, mye likt men motoren i K1600 er i en klasse for seg selv. Du får en ST1100 nyere toppmodell for 1/6 del av hva du må betale for en bra K1600 men vær forberedt på å bruke noen kroner før du er fornøyd hvis det ikke allerede er gjort men da vil selger fort ha 10 - 15k mer. Ser det er noen som forsøker å få nærmere 50k for en godt brukt uten å dokumentere noe, da sliter du men de som er påkosta har vært oppe i 45k med nye dekk osv :D
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

Blant forebyggende inngrep på «To do» lista var å by-passe strømførsel kabel på start-relé da veldig mange har hatt problem med dette etter å ha montert diverse ekstrautstyr som krever strøm.

Men så fant jeg kontaktpluggen i verktøyposen med varmeskader og ved nærmere sjekk ser det ikke bra ut etter en tidligere reparasjon heller. Så det må ryddes opp i, deler er bestilt og der måtte jeg ty til eBay :D

Har i lengre tid studert «ST1100 - Basics / Buying Guide» på forumet st-owners.com med linker og vedlegg samt gravd og spurt masse.

ST1100 - Basics / Buying Guide:
https://www.st-owners.com/forums/thread ... de.172788/

SOLENOID STARTER RELAY CONNECTOR PLUG:
https://www.ebay.com/itm/134175635570

Starter RELAY SOLENOID:
https://www.ebay.com/itm/174168697657
IMG_3634.png
IMG_3629.png
IMG_3628.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

Litt garasjetid igjen og rask måling av lading inne i garasjen etter montering av nytt batteri på ST1100’n 14,38V på rask tomgang med choke uten lys, med lys 14,02V da måtte jeg skru av … klarer nesten ikke å puste i eksosluft :D

Ellers litt spa behandling av felgene, fjerne lodd, vaske bort møkk og limrester, en runde med Autoglym Polish også var tanken å prøve en Autoglym Wax som har ligget i garasjen i flere år … den skal vel ikke være så hard, ser ut som den har krympa i boksen. Ta også en titt på de to røde påføringspaddene som var med Wax’n, de var stein harde … hva er det :scratch

Uansett ble resultatet mye bedre en det var :thumleft Lakkerte balanseringslodd til nye dekk og ventiler skal på felgene, venter på o-ringer jeg må ha til montering av hjula. Ja venter på flere deler til denne.
IMG_9111.jpeg
IMG_9116.jpeg
IMG_9112.jpeg
IMG_9119.jpeg
IMG_9121.jpeg
IMG_9115.jpeg
IMG_9113.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

Tilfeldigheter kan du si da jeg ser på det meste vedrørende ST1100 … oppdaget en liten mangel i bremsevæskereservoaret, se på bilde mitt med papir rundt og bilde fra nettet med rød pil. Den lille blanke tynne platebiten i bunnen av reservoaret er der for å hindre at bremsevæske spruter oppover når du lufter bremser. Er den ikke der mens du lufter vil det sprute bremsevæske utover sykkel’n.
IMG_3673.png
IMG_3671.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5091
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av FredrikE24 »

På BMW legger man en mynt i bunnen av reservoaret hvert år

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 06 jun 2025, 23:49 På BMW legger man en mynt i bunnen av reservoaret hvert år
Godt tips for de som ikke har den lille skvettlappen :D
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 40000
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 07 jun 2025, 08:41
FredrikE24 skrev: 06 jun 2025, 23:49 På BMW legger man en mynt i bunnen av reservoaret hvert år
Godt tips for de som ikke har den lille skvettlappen :D
Spennende å følge med på dette Build Back Better Big Blue Bike Budget - bygg tilbake bedre prosjektet :crazy: .
:thumleft
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 07 jun 2025, 11:02
dypen skrev: 07 jun 2025, 08:41
FredrikE24 skrev: 06 jun 2025, 23:49 På BMW legger man en mynt i bunnen av reservoaret hvert år
Godt tips for de som ikke har den lille skvettlappen :D
Spennende å følge med på dette Build Back Better Big Blue Bike Budget - bygg tilbake bedre prosjektet :crazy: .
:thumleft
Det var hyggelig @AJ :thumleft

Litt ST1100 omtale …
viewtopic.php?p=449905#p449905
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

Kunne du vurdert en Honda Pan European ? «Men and Motors» med Richard Hammond

Gammel film og gammel sykkel hvor Richard Hammond setter Honda Pan-European på prøve, og veier dens enestående funksjoner opp mot dens mindre spennende estetikk. Selv om det kanskje ikke er en spennende maskin, tilbyr denne motorsykkelen gjennomgående pålitelighet og uovertruffen komfort, noe som gjør hver reise til et problemfritt eventyr.

dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

Det er moro å se hva andre gjør med sine ST1100 og støtdempere er originale på min, en eier fra Canada har kjøpt støtdemper deler fra Nederland til oppgradering. Ser veldig bra ut …

Suspension-Store:
https://suspension-store.com/product-ca ... c26-96-02/
IMG_3699.jpeg
IMG_3700.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7284
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av dypen »

Delkevic Limited i England har alt av eksos i rustfritt til ST1100, originale bakre eksospotter passer på Delkevic sin fremre eksos del da disse er utsatt for rust eller omvendt gammel original fremre del med Delkevic sine eksospotter som selges i hele 10 forskjellige varianter inklusiv avbildet variant som koster komplett for hele anlegget uten Engelsk tax £483.33 pluss frakt og Norsk mva. Ett godt alternativ hvis det originale er sluttkjørt eller du ønsker litt annet lydbilde :D
IMG_3710.jpeg
IMG_3708.jpeg
IMG_3709.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1235
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800, 2006 Moto Guzzi Breva 750
Bosted: Troms

Re: Big blue bike (budget) ST1100

Legg inn av Domino »

FredrikE24 skrev: 06 jun 2025, 23:49 På BMW legger man en mynt i bunnen av reservoaret hvert år
Ikke rart det er dyrt å være BMW-eier.

Svar