God tur

PS: Østsiden av Glomma mellom Tynset og Alvdal er mye triveligere kjørevei en RV3

Takker for gode tipsgreina skrev: 09 jun 2025, 23:23 Dere har en fin tur forran dere med den kjøreruta. En anbefaling (hvis dere får tid og det passer sånn) er igjennom Einundalen, Norges lengste seterdal, 55 km) når dere kommer østfra inn mot Folldal. Den er en fin "oppladning" til Grimsdalen. DNT hytta i sistnevnte dal har forøvrig god spekemat og rømmegrøt. Og Lemonsjøen Fjellstue på RV51 har utmerket middag hvis det skulle passe sånn.
God tur
PS: Østsiden av Glomma mellom Tynset og Alvdal er mye triveligere kjørevei en RV3![]()
Tar ikke med telt denne gangen, nei...Tore L skrev: 10 jun 2025, 15:54 Har du sett på overnattings muligheter @AJ, jeg håper du ikke pakker med telt![]()
Høres bra ut @AJAJ skrev: 10 jun 2025, 16:10Tar ikke med telt denne gangen, nei...Tore L skrev: 10 jun 2025, 15:54 Har du sett på overnattings muligheter @AJ, jeg håper du ikke pakker med telt![]()
![]()
Har ikke sjekket overnattingstilbud, men regner med at vi oppdager noen på turen...
Er vel ikke fullbooket overlat så tidlig på sommern, går jeg ut fra.
Ellers har jeg god campingplassoversikt i Norge og Sverige på GPS'en og som vises på skjermen etterhvert som vi nærmer oss disse, hvis jeg har fått stilt inn Tomtom'en riktig.
-4 på det kaldeste over Valdresflye dette døgnet iflg. Yr.
Husk å kjøre gamleveien fra SgtrykenTore L skrev: 11 jun 2025, 10:24 Første stopp på Umo X i Åneby, begynte å bli litt øm i baken så da ble en liten stopp.
Alt vel så langt, og ikke langt igjen til Roa![]()
Takker for det @Audi Mannen, det er veldig bra kjørevær og vi har kjørt noen flotte veier fra Roa, Eidsvoll, Skarnes, Kongsvinger og er nå i Torsby. Skal se om vi finner et overnattings sted her, og så blir det litt mat, muligens en ølAudi Mannen skrev: 11 jun 2025, 12:18 Ønsker dere en særdeles god tur. Ut ifra de værmeldingene jeg har sett de siste dagene så kommer dere til å få noen flotte dager på tur.
Kjør pent.