Så var turen over for denne gang. Kom hjem i går ettermiddag. Det ble nesten 3000 km på denne turen. En tur som bød på fantastiske veier, to dager med MYE regn, samt mange hyggelige kvelder med gode venner. Når man er over 20 sykler og 30 personer etter 7 dager, ja da har det vært vellykket.
Den siste dagen (fredag) hvor jeg var med på turen kjørte vi fra Chiang Mai til Pai. Pai er en liten by som ligger oppe i fjellene. En by som for 20 år siden ikke hadde skikkelig vei og ingen hoteller/resorter. I dag er den overfylt av turister, det er nok av steder og overnatte, mange barer og restauranter samt høye priser.
Thailand har for tiden en liberal hasj poltikk noe som tiltrekker seg hasj turister, her i Pai var det i mine øyne alt for mange av dem. Hasjlukta lå tykk enkelte steder, og dagens hippier gikk rundt barbeinte og steine og syntes de var pokker så kule. Ikke min greie. Synd, for det er ett vakkert sted og byr på noen fantastiske mc veier.
Etter å ha tatt farvel med mine venner i Isan Riders tok jeg tidlig kvelden i Pai. Det var 1000 kilometer hjem og planen var å kjøre dette på to dager. Derfor tidlig i seng for å prøve å være på veien før 7 dagen etter. Å starte før 7 ikke aktuelt da jeg ville ha dagslys for å kjøre på disse veiene.
Lørdagens rute skulle gå til Phitsanulok, en tur på i underkant av 500 km, hvorav de første 130 km ville gå på smale svingete fjellveier hvor det ikke er mulig å kjøre fort. Google map anslo 9 timer. Jeg kom meg av gårde ved 7 tiden som planlagt og det bar rett ut på vier med hårnålssvinger og bratte bakker. Jeg fant rytmen og at'en og jeg danset av gårde. Men det var andre som også hadde stått opp tidlig bla mange minibusser som skulle hente dagens turister. Det ble mye kjøring i første og andre gir, ikke lett å komme forbi disse. Turen ned til Chiang Mai tok lenger tid enn forventet. Google hadde nå estimert min ankomst til dagens hotell til 30 minutter senere enn da jeg dro. Ja ja, ikke grunn til å stresse. Det tar den tiden det tar, tenkte jeg.
Fra Chiang May og til Phitsanulok var det fine veier, både fire felt og vanlig landevei. Farten steg og at' en fikk blåst ut litt. Ved 16 tiden parkerte jeg på hotellet i Phitsanulok. 480 km kjørt og det hadde vært nok en flott kjøredag. Jeg har vært i Phitsanulok noen ganger og middagen ble derfor inntatt på min stam restaurant som serverer veldig god indisk mat. Så med nan brød og tikka masala i magen ble det tidlig kveld. I morgen skulle det kjøres helt hjem ca 540 km kunne Google fortelle.
Etter en god hotellfrokost bar det ut på veien igjen. Klokka var 7 det var 19 grader og jeg håpet at sola snart ville bryte gjennom skyene, det var småkaldt.
Joda sola kom etter en stund og det var bare å kose seg i finværet. Veiene herifra og hjem vare en blanding av landevei og fire felts. Milene rant unna. Halveis ble det stopp for bensin og is samt vann. Viktig å få i seg vann i varmen. Neste gang jeg stoppet var det 150 km igjen av turen, mer vann og dopause.
Jammen endte ikke turen som den begynte. Det var regn de siste 40km. Siden jeg var nesten hjemme lot jeg regntøyet været i toppboksen og kjørte på. Litt våt og ganske sliten parkerte jeg ved 14:30 tiden. Over 500 km kjørt og hjemme litt tidligere enn forventet.
Nå blir det vask av sykkel, tror aldri den har vært så skitten før.
IMG_20251114_141458.jpg
IMG_20251115_071336_edit_142581949838993.jpg
IMG_20251116_085617.jpg
IMG_20251116_142103.jpg
IMG_20251116_142113.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.