Visste ikke at Elgen kunne lese skilt!?Gammelgutt skrev:Og husk at varselsskiltene ikke er utplassert uten grunn.

neida, men der det står "ekstra stor elgfare" bør man jekke ned farta en del, så man kan nyte flere mil på veien helskinna.

Visste ikke at Elgen kunne lese skilt!?Gammelgutt skrev:Og husk at varselsskiltene ikke er utplassert uten grunn.
Fant denne http://www.deerwhistle.com/Relax skrev: Finnes det noen elg/ hjort "fløyter" / varslere å sette på ?
Mener å ha hørt om noe sånt,,,,,,,, vetta søren om det funker , men ........
Ikke bare det. men se hvilket"aktsomhetsnivå" det forventes av oss som førere-både bil og MC..Globe skrev:Tragisk sak, sterkt beskrevet i forbindelse med rettsaken!
Hendelsesforløpet er så absolutt kjent for oss, her er etterspillet!! Til ettertanke!!
Tørr kommentar: Han var ikke flink nok han heller....Pollti skrev:Er det mulig å kjøre så fort som 100 km/t ned fra Vindfjell da ? Det er ikke jeg flink nok til i hvertfall, og takk for det !
Jeg gjør meg en del tanker etter å ha lest denne artikkelen. Jeg tenker at vegvesenet var medskyldige. Og jeg skulle gjerne hatt en straffereaksjon som sier at tiltalte er skyldig, men at å ha drept noen i trafikken er så ille at det er unødig å gi tilleggsstraff i form av fengsel eller bot.jhn skrev:Man kan bli drapstiltalt etter å ha brutt vikeplikten og forårsaket
en dødsulykke MEN
"Regjeringen ønsker likevel en endring: Der nære familiemedlemmer er omkommet, skal saken kunne avgjøres med påtaleunnlatelse eller straffeutmålingsfrafall."
Du har ikke vært like uoppmerksom hvis det e familie?
Skal man håpe at hvis man e så "uheldig?" å overse vikeplikten en gang
så e det famile man treffer? Æ trur at loven kunne mykes litt opp,
men den endringen der blir helt feil i mitt hode
Veien her er jo den første (og eneste?) 0-visjonsvei for MC i Norge. Men det hjelper lite når noen insisterer på å kjøre som idiot.evike skrev:Ref. til tidligere omtale av MC-ulykke ved Vindfjell:
Ifølge øyenvitne som vi traff på Bastøyferja i går, så skyldes den ulykken ENE OG ALENE fart (i kombinasjon med dårlig håndtering). Vedkommende kom ned fra Vindfjell i over 100 km/t (etter vitnets utsagn). Det må jo gå galt!!
Kjør etter forholdene. Det er faktisk godt mulig at man må kjøre enda saktere enn fartsgrensene noen steder for å få gjennomført trygg kjøring!
Baron von Waffel skrev:"Elgen stakk fra stedet". Glimrende formulert. Skulle tro det var innrømmelse av skyld. Så nå blir vel MC-føreren frikjent. Enda et tilfelle hvor motorsyklisten er uskyldig offer i en ulykke.
Helt sant MakroMakro skrev:Vi hører ofte om de stygge ulykkene (naturlig nok); derfor er det fint å kunne lese om MC føreren fra Asker.
Makro skrev:Prøvde meg selv på elg-jaktmed MC for snart tre år siden. Endte opp nesten uten skader. Både MC og jeg ble rettet opp