Interessant lesning, dette.
Selv har jeg vært på go'fot for det aller meste med mine to "hvaltosser", først den hvite fra april 2015 i godt og vel 50K og nå den oransje-sorte fra samme måned i 2015 og snart 92K.
Fantastiske sykler som etter kort i 2015 gjorde at jeg helt sluttet å interesse meg for andre merker i samme segment. Og slik er faktisk fortsatt
Leser det du skriver om knevinkel og lurer på om du har satt fotpinnene i nedre stilling?
Regner med at du vet at dette kan gjøres?
Jeg har gjort dette på min 2018 modell og synes knevinkelen passer meg veldig bra.
Jeg har også montert styrehevere på 2 cm, som også trekker styret et par, kanskje tre mm. bakover og gir meg en opplevelse av å sitter mer i sykkelen enn på den, noe jeg foretrekker
I det store og hele er jeg veldig fornøyd med 1290'en hvor jeg også har svært god lastekapasiitet med de første firkantede originalsideneveskene og GIVI Trekker 58 liter toppboks.
Sykkelen er svært lett å få opp på midtstøtta, den lettest i så måte av syklene jeg har hatt .
Det jeg ikke liker er sidestøttas plassering som, etter min mening, er festet for langt framme. Hadde denne hatt samme festepunkt som midtstøtta og vært litt lenger ville sidestøtta fungert bedre, ikke minst når sykkelen er turrigget.
Slik den er nå kan faktisk sykkelen i verste fall risikere å tippe hvis man sidestøtteparkerer litt forkjært med henblikk på hvor baktung sykkelen er med last.
Har også opplevd at sykkelen i noen tilfeller er tung å få opp fra sidestøtta, spesielt med oppakning.
Men utover dette, en strålende sykkele som fortsatt ikke bruker olje og som pr. nå har et forbruk på 0,44