Eberg Motor A/S Ikke lengre offisiell Ducati forhandler?
Re: Eberg Motor A/S Ikke lengre offisiell Ducati forhandler?
Er det noen av dere der oppe i Trondheim som har sett om det har vært noe aktivitet hos Eberg Motor frem til nå ?
Telefonnummer dem oppgir for kontakt er ikke lengre i bruk.
Telefonnummer dem oppgir for kontakt er ikke lengre i bruk.
Ducati Hypermotard 950 SP
Ducati MTS Pikes Peak 1200 DVT
Da kom kistespikeren for Torgeir Magnussen og Eberg Motor A/S
Ved TRØNDELAG TINGRETT er det åpnet konkurs i boet den 22.12.2025
https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en ... &spraak=nb
Ved TRØNDELAG TINGRETT er det åpnet konkurs i boet den 22.12.2025
https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en ... &spraak=nb
Hvem er han, Torgeir Magnussen ?
Legger ved link til tidligere publisert reportasje i MN24 med bilde av han.
https://www.mn24.no/nyheter/i/abnglE/mi ... -har-snudd
Legger ved link til tidligere publisert reportasje i MN24 med bilde av han.
https://www.mn24.no/nyheter/i/abnglE/mi ... -har-snudd
Avisen Nidaros.no hadde en artikkel om Eberg Motor A/S den 22.12.2025
Mente at Skatteetaten krevde for høye summer – ble slått konkurs
https://www.nidaros.no/mente-at-skattee ... 113-799168
Mente at Skatteetaten krevde for høye summer – ble slått konkurs
https://www.nidaros.no/mente-at-skattee ... 113-799168
Journalist har nå vist interesse for denne saken, og ønsker å skrive om den.
Det er veldig bra, og så håper jeg at berørte parter samt dem som evt. sitter på info, ønsker å ta kontakt med denne journalisten.
Nærmere info om hvilken avis, og hvilken journalist kommer jeg tilbake til.
Fortsatt God Jul
Det er veldig bra, og så håper jeg at berørte parter samt dem som evt. sitter på info, ønsker å ta kontakt med denne journalisten.
Nærmere info om hvilken avis, og hvilken journalist kommer jeg tilbake til.
Fortsatt God Jul
Godt Nytt år
Her er en oppdatering i saken.
Journalist i Nidaros, Astrid Midtun, graver litt i saken om Torgeir Magnussens selskaper Eberg Motor og Autosport Verksted AS,
som begge gikk konkurs i 2025. Dersom du har informasjon, eller erfaring med Magnussen og hans bedrifter, ønsker hun å komme i kontakt.
Hun kan kontaktes uforpliktende på mail eller på telefon: astrid.midtun@nidaros.no / 41227876
Når det etter hvert kommer en sak fra Astrid Midtun i avisen Nidaros, så legger jeg ut link på siden
Her er en oppdatering i saken.
Journalist i Nidaros, Astrid Midtun, graver litt i saken om Torgeir Magnussens selskaper Eberg Motor og Autosport Verksted AS,
som begge gikk konkurs i 2025. Dersom du har informasjon, eller erfaring med Magnussen og hans bedrifter, ønsker hun å komme i kontakt.
Hun kan kontaktes uforpliktende på mail eller på telefon: astrid.midtun@nidaros.no / 41227876
Når det etter hvert kommer en sak fra Astrid Midtun i avisen Nidaros, så legger jeg ut link på siden
Kort oppdatering om Eberg Motor og Torgeir Magnussen
Politiet jobber fortsatt med å utarbeide en tiltale i saken.
Saken har et vist omfang, og med stor sannsynlighet vil den også resultere i flere reportasjer.
Jeg er kjent med at flere journalister jobber med saken.
Det kan opplyses at det er flere som har henvendt seg til journalist Astrid Midtun av berørte parter.
Er det nye opplysninger, eventuelt reportasje, så kommer det fortløpende info om det.
Politiet jobber fortsatt med å utarbeide en tiltale i saken.
Saken har et vist omfang, og med stor sannsynlighet vil den også resultere i flere reportasjer.
Jeg er kjent med at flere journalister jobber med saken.
Det kan opplyses at det er flere som har henvendt seg til journalist Astrid Midtun av berørte parter.
Er det nye opplysninger, eventuelt reportasje, så kommer det fortløpende info om det.
-
anonym2025
- Motorsykkelen din: Suzuki Vstrom 2008
Bra du legger ut info fortløpende, blir spennende å se hva som skjer. Har ikke opplevd Torgeir som uærlig så dette var et lite sjokk. Tallene lyger vel ikke.
Da er første avis reportasjen på trykk, og ting ser faktisk enda styggere ut en fryktet !
" Mandag ble det også kjent at et annet av Magnussens selskaper, Autosport AS, gikk konkurs med et samlet underskudd på 32,5 millioner kroner de siste syv årene. "
"Politiet venter at tiltalen kommer i januar 2026.
– Politiet mener det er totalt 17 fornærmede i saken som vi er kjent med. Beløpet, som politiet mener er grunnlaget for underslag, er på til sammen litt over fem millioner kroner, sier politijurist Kjetil B. Sørensen i Trøndelag politidistrikt."
For en mann !
https://www.nidaros.no/tommy-fikk-en-da ... 113-805717
" Mandag ble det også kjent at et annet av Magnussens selskaper, Autosport AS, gikk konkurs med et samlet underskudd på 32,5 millioner kroner de siste syv årene. "
"Politiet venter at tiltalen kommer i januar 2026.
– Politiet mener det er totalt 17 fornærmede i saken som vi er kjent med. Beløpet, som politiet mener er grunnlaget for underslag, er på til sammen litt over fem millioner kroner, sier politijurist Kjetil B. Sørensen i Trøndelag politidistrikt."
For en mann !
https://www.nidaros.no/tommy-fikk-en-da ... 113-805717
Nok en sak hvor Torgeir Magnussen, og hans tidligere firma Autosport A/S, er involvert
Må jo være en fin sak for Espen Lee og sønnen Robert dette her ?
De er flinke til å finne bortgjemte saker
Litt oppdatering vedrørende Autosport A/S, og Lamborghini som er forsvunnet
https://www.nidaros.no/leter-etter-lamb ... 113-806964
Dessverre bak betalingsmurfolbjo skrev: 28 jan 2026, 18:31 Litt oppdatering vedrørende Autosport A/S, og Lamborghini som er forsvunnet
-
Lakselv2026
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada 2022
Jeg synes bare hele saken er tragisk. Dette gjelder både de som har mistet penger og sykler og det samme med Torgeir M. Torgeir er en meget kunnskapsrik og flott kar som dessverre har mistet fotfeste. Han er kommet ut i en gjørme og sitter dessverre i det helt til over halsen. Jeg synes bare hele greia er veldig trasig. Torgeir er jo også et menneske som oss andre. Vi har nok alle potensiale til å havne ut i samme dritten som Torgeir bare vi blir presset langt nok. Jeg forsvarer han ikke, men prøver bare å speile det litt fra flere vinkler. Jeg har selv handlet med Torgeir med bare positive erfaringer, men det er en stund siden.
Huff huff og atter huff. Føler med dere som har mistet penger og sykkel.
Huff huff og atter huff. Føler med dere som har mistet penger og sykkel.
Takk for innspill Lakselv2026
Jeg skal innrømme en ting, mcsiden er en plattform for mc interesse generelt. Sånn sett skulle man tro at denne saken her, som omhandler "mc ofre", hadde hatt en større interesse blant mcsidens brukere ? Det har vært veldig liten interesse for å diskutere denne saken her på forumet, og så kan man jo spørre seg "hvorfor det" ? Vi snakker om en etablert merkeforhandler i Norge!
Jeg kjenner ikke Torgeir Magnussen personlig, men jeg kan fortelle dette. Jeg kontaktet selskapet tidligere med forespørsel om å bytte inn mine to Ducatier, til en verdi av ca. 500.000 kr, i en ny Ducati. Takk og lov for at det ikke ble noe av denne avtalen!
Ja, saken er utrolig tragisk Lakselv2026. "Mistet penger og sykler" Her har vi å gjøre med en person, i dette tilfelle Torgeir Magnussen, som bevist tar i mot mc og biler hvor objekter blir videresolgt, og penger ikke blir videreformidlet til rettmessige eiere.
Når du gjør dette helt bevist, og med overlegg, hva skal man kalle det ? Dette er tyveri av andres verdier!
Nå kommer jo politiets vurdering av saken om ikke lenge!
Jeg skal innrømme en ting, mcsiden er en plattform for mc interesse generelt. Sånn sett skulle man tro at denne saken her, som omhandler "mc ofre", hadde hatt en større interesse blant mcsidens brukere ? Det har vært veldig liten interesse for å diskutere denne saken her på forumet, og så kan man jo spørre seg "hvorfor det" ? Vi snakker om en etablert merkeforhandler i Norge!
Jeg kjenner ikke Torgeir Magnussen personlig, men jeg kan fortelle dette. Jeg kontaktet selskapet tidligere med forespørsel om å bytte inn mine to Ducatier, til en verdi av ca. 500.000 kr, i en ny Ducati. Takk og lov for at det ikke ble noe av denne avtalen!
Ja, saken er utrolig tragisk Lakselv2026. "Mistet penger og sykler" Her har vi å gjøre med en person, i dette tilfelle Torgeir Magnussen, som bevist tar i mot mc og biler hvor objekter blir videresolgt, og penger ikke blir videreformidlet til rettmessige eiere.
Når du gjør dette helt bevist, og med overlegg, hva skal man kalle det ? Dette er tyveri av andres verdier!
Nå kommer jo politiets vurdering av saken om ikke lenge!
Sist redigert av folbjo den 29 jan 2026, 11:18, redigert 1 gang totalt.
-
kaLARSnikov
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Jeg kan ikke snakke for noen andre, men jeg ser ikke helt hva det er å diskutere her. Folk blir svindlet daglig. Firmaer går konkurs daglig. Tror ikke det er stort mer av informasjon å hente per tid enn hva som allerede er delt i denne tråden, alt utover det blir rene spekulasjoner som i seg selv generelt pleier å ha lite iboende verdi i mine øyne.Det har vært veldig liten interesse for å diskutere denne saken her på forumet, og så kan man jo spørre seg "hvorfor det" ?
Hva sharia av alle ting har med saken å gjøre er for meg et enda større mysterium.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Godt poengtertkaLARSnikov skrev: 29 jan 2026, 08:00Jeg kan ikke snakke for noen andre, men jeg ser ikke helt hva det er å diskutere her. Folk blir svindlet daglig. Firmaer går konkurs daglig. Tror ikke det er stort mer av informasjon å hente per tid enn hva som allerede er delt i denne tråden, alt utover det blir rene spekulasjoner som i seg selv generelt pleier å ha lite iboende verdi i mine øyne.Det har vært veldig liten interesse for å diskutere denne saken her på forumet, og så kan man jo spørre seg "hvorfor det" ?
Hva sharia av alle ting har med saken å gjøre er for meg et enda større mysterium.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Audi Mannen
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
Stiller meg bak denne. Jeg setter pris på at slike saker blir opplyst og informert om, men jeg har ikke noen stor interesse i å holde en lang debatt rundt emnet, for som sagt.... saken er under etterforskning hos politiet.kaLARSnikov skrev: 29 jan 2026, 08:00Jeg kan ikke snakke for noen andre, men jeg ser ikke helt hva det er å diskutere her. Folk blir svindlet daglig. Firmaer går konkurs daglig. Tror ikke det er stort mer av informasjon å hente per tid enn hva som allerede er delt i denne tråden, alt utover det blir rene spekulasjoner som i seg selv generelt pleier å ha lite iboende verdi i mine øyne.Det har vært veldig liten interesse for å diskutere denne saken her på forumet, og så kan man jo spørre seg "hvorfor det" ?
Kjøpte min Ducati av Torgeir og fikk utrolig god service og oppfølgning av han personlig den gangen og de gangene jeg var der på service i etterkant og har derfor ikke noe negativt å bidra med.
I tillegg har jeg en kjenning som er berørt av denne saken og synes det er for jævlig hele greia og jeg skjønner godt frustrasjonen som mange kan ha da det er mye penger det er snakk om.
Det som kanskje kunne vært diskutert er jo hvordan slike saker kan pågå over lang tid uten at det har blitt tatt tak i av noen på et tidligere tidspunkt. Slik jeg har forstått det av reportasjer i diverse aviser så har jo dette vært noe som må ha pågått over en lengre periode. Er det systemsvikt? Er det for vanskelig eller kostbart for enkeltpersoner å ta tak i slike situasjoner for å kjøre en sak gjennom det offentlige?
Yamaha XJR 1300
Jeg er en av de som har meldt inn anmeldelse mot Eberg Motor. Kan skrive under på at det er vanskelig for enkeltpersoner å gjøre noe som helst her ja, jeg har blitt sjokkert over det offentlige etter det her. Kjøpte motorsykkel hos Eberg og betalte hele beløpet. Blir deretter kontaktet av tidligere eier av sykkelen som sier heftelse ikke er slettet. I kontrakten står det heftelse skal slettes og selger også bekreftet det samme. Så ble det en runddans hvor Torgeir skulle ordne opp men ingenting skjedde. Så endte det i forliksrådet hvor de fikk fraværsdom mot seg. Jeg kontakter namsfogden for å innkreve pengene og får da til svar at de finner 0 verdier. Dette var ifjor mens butikken var full av sykler og ansatte. Så det syns jeg var VELDIG merkelig hvis ikke verdier har blitt flyttet mellom selskaper (Noe som ikke er lov).Audi Mannen skrev: 29 jan 2026, 11:49 Det som kanskje kunne vært diskutert er jo hvordan slike saker kan pågå over lang tid uten at det har blitt tatt tak i av noen på et tidligere tidspunkt. Slik jeg har forstått det av reportasjer i diverse aviser så har jo dette vært noe som må ha pågått over en lengre periode. Er det systemsvikt? Er det for vanskelig eller kostbart for enkeltpersoner å ta tak i slike situasjoner for å kjøre en sak gjennom det offentlige?
Deretter klager Eberg på fraværsdommen med at de har hatt for mye å gjøre og de får medhold fra Forliksrådet. Flere måneder går og vi havner i forliksrådet hvor jeg egentlig vil bare heve kjøpet men Torgeir lovet å skulle gjøre opp for seg innen 2-3 uker. Det skjer jo selvsagt ikke og igjen går jeg til Namsfogden som da sier at dommen fra forliksrådet er ugyldig! Dommerne har ikke spesifisert beløpet på motorsykkelen i dommen og jeg må da igjen starte enda en ny sak mot forliksrådet. Flere måneder går og enda en fraværsdom og ingen verdier å hente igjen. I mellom alt dette har jeg vært gjennom 2 advokater og politianmeldelse hvor Politiet ikke har etterspurt noe som helst informasjon enda.
Hele greia har vært et mareritt. Jeg har i det minste sykkelen men kan jo ikke selge den og jeg risikerer også å miste den hvis tidligere eier ikke opprettholder lånet. Så her sitter jeg og må vedlikeholde sykkelen med servicer og jeg kan miste den når som helst ...
-
BjørnSover
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Det jeg har lært av dette, er at hvis jeg noen gang kjøper en verdigjenstand med heftelse vil jeg bare betale mellomlegget mellom heftelse og salgspris - og selv betale for å slette heftelse. Vil selger ikke gjøre det, er det ikke selger jeg vil gjøre handel med.
Helt enig, alle kjøp jeg har gjort gjennom livet har jeg fulgt ditt rådBjørnSover skrev: 08 feb 2026, 14:16 Det jeg har lært av dette, er at hvis jeg noen gang kjøper en verdigjenstand med heftelse vil jeg bare betale mellomlegget mellom heftelse og salgspris - og selv betale for å slette heftelse. Vil selger ikke gjøre det, er det ikke selger jeg vil gjøre handel med.
dypen
"Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
TORGEIR MAGNUSSEN HOLDING AS, 920396216 – Oppløst
https://forvalt.no/Konkurs/Firmadetalje ... 216/657259
https://forvalt.no/Konkurs/Firmadetalje ... 216/657259
Litt nytt i saken.
Med tanke på at politiet tidligere antok at det ville komme en tiltale mot Torgeir Magnussen i løpet av januar, så kan det tyde på at sakens omfang faktisk har vært mye større en det politiet først antok ?
En annen ting er at politiet nå har kommet med konkrete forespørsler, grunnet påstått fremsatte trusler mot Torgeir Magnussen.
Det vil i så fall absolutt ikke overraske meg, om det nå skulle vise seg å være substans i disse truslene?
Med tanke på at politiet tidligere antok at det ville komme en tiltale mot Torgeir Magnussen i løpet av januar, så kan det tyde på at sakens omfang faktisk har vært mye større en det politiet først antok ?
En annen ting er at politiet nå har kommet med konkrete forespørsler, grunnet påstått fremsatte trusler mot Torgeir Magnussen.
Det vil i så fall absolutt ikke overraske meg, om det nå skulle vise seg å være substans i disse truslene?
Det ble fortalt meg i dag at Torgeir Magnussen vist nok skulle ha vært innlagt på sykehus og fått operert benet !
Det verserer nå opplysninger om at Torgeir Magnussen ikke har operert alene vedrørende det som har foregått i hans firmaer !
Saken får i så fall et helt annet alvor over seg om det skulle vise seg at det er flere involverte her ?
Saken får i så fall et helt annet alvor over seg om det skulle vise seg at det er flere involverte her ?