Jeg bare spør...
Må må bare erkjenne at jeg generelt er mer enn en smule skeptisk til all overvåkningen vi utsettes for. Dermed ikke sagt at jeg gjør så mye ulovlig og at jeg er skeptisk av den grunn. Det er mer et prinsipp.
Hva synes MC-folket om dette scenarioet, som faktisk er i ferd med å bli en realitet?
Sjekk her...:
http://www.nettavisen.no/motor/article2887706.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Fartskontroller i overvåkningssamfunnet - en god utvikling?
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Fartskontroller i overvåkningssamfunnet - en god utvikling?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Re: Fartskontroller i overvåkningssamfunnet - en god utvikli
Må nok si jeg mener at mye av kontrollen kan være overdrevet,
men hva fartsgrenser angår synes jeg det er OK,men hvilke
hastigheter som skal være tillatt er kanskje en annen sak..
Annerledes tenkende mennesker,kommunister o.a.,ble i årevis overvåket av myndighetene.Mange fikk store deler av livet ødelagt grunnet sladder,reduserte jobbmuligheter.Dette viser hvor langt norske APemyndigheter kan tenkes gå...
men hva fartsgrenser angår synes jeg det er OK,men hvilke
hastigheter som skal være tillatt er kanskje en annen sak..

Annerledes tenkende mennesker,kommunister o.a.,ble i årevis overvåket av myndighetene.Mange fikk store deler av livet ødelagt grunnet sladder,reduserte jobbmuligheter.Dette viser hvor langt norske APemyndigheter kan tenkes gå...

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
og ennå værre blir det.hele norges befolkning skal overvåkes 24/7 av prevantive hensyn og dette skal lagres i 2 år i TILFELLE de har lyst til å grafse litt i privatlivet... PST vil også fjærne lovteksten som sier at det må være sjelig grunn til mistanke også...hvis vi skal overvåkes/sjekkes opp uten mistanke om straffbare forhold så er jeg intressert i grunnen til dette.
Når Tyskland sier nei så hvorfor kan ikke vi si det samme? er det mere kriminelle her i landet?
De kriminelle/pedo/terrorister vet jo om avlytting/overvåkning og tar sine forhåndsregler og vil da ikke bli rammet og da er det bare vi lovlydige tilbake som blir overvåket og på hvilket grunnlag skal vi da rammes?
Når Tyskland sier nei så hvorfor kan ikke vi si det samme? er det mere kriminelle her i landet?
De kriminelle/pedo/terrorister vet jo om avlytting/overvåkning og tar sine forhåndsregler og vil da ikke bli rammet og da er det bare vi lovlydige tilbake som blir overvåket og på hvilket grunnlag skal vi da rammes?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Jeg er prinsippilet i mot all slik overvåking, men kan akseptere kamera på spesielt utsatte ulykkessteder, ved barne skoler og enkelte andre spesielle områder ...men generelt synes jeg det frihetsberøvende på en måte, noe jeg misliker STERKT!
Jeg så at i Holland vurderer de GPS overvåking av biler for dermed å kunne fakturere bilavgift pr km
Da kan de jo " i praktiken" antagelig også overvåke hastigheten
...æsj, æsj og dobbelt æsj...
Det er vel noe av det samme lastebiler sliter med , med sin "rapport skive? "
Man går til krig for å få sin frihet eller hjelpe andre til sin frihet,,og så vips, med noen små regler og lover forsvinner friheten ... om betavis.... snart DDR igjen
Jeg så at i Holland vurderer de GPS overvåking av biler for dermed å kunne fakturere bilavgift pr km

Da kan de jo " i praktiken" antagelig også overvåke hastigheten

Det er vel noe av det samme lastebiler sliter med , med sin "rapport skive? "
Man går til krig for å få sin frihet eller hjelpe andre til sin frihet,,og så vips, med noen små regler og lover forsvinner friheten ... om betavis.... snart DDR igjen

"Do the right thing"
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Man kan også overvåkes på andre måter. Vi i Smia MC setter spørsmålstegn ved Up sitt nærvær sist søndag. Det kan være en tilfeldighet at de er her kl. 12 når vi åpner på klubbhuset og drar inn masse mc'er.
Men vi tror at de snapper opp opplysninger fra nettet, forum og FB. Vi har gått ut i lokalavisen også, så de har gode muligheter å fange opp vår søndagsaktivitet.
Hadde vært mere hyggelig om de tok kontakt med oss, i steden for å luske rundt på R319. Vi har god plass, og ønsker de velkommen inn til oss. Her kan de stå hele dagen, og drive med holdningsskapende arbeid for trafikk og trafikkmiljø.
Toppen hadde vært om de kunne sendt et par patruljer fra MC.politiet.
Men vi tror at de snapper opp opplysninger fra nettet, forum og FB. Vi har gått ut i lokalavisen også, så de har gode muligheter å fange opp vår søndagsaktivitet.
Hadde vært mere hyggelig om de tok kontakt med oss, i steden for å luske rundt på R319. Vi har god plass, og ønsker de velkommen inn til oss. Her kan de stå hele dagen, og drive med holdningsskapende arbeid for trafikk og trafikkmiljø.
Toppen hadde vært om de kunne sendt et par patruljer fra MC.politiet.
-
Njaaaa...så vel en mulighet til litt inntekter..er jo snart ikke noe annet de driver med..
Vel kan en jo si at det er bare å holde fartsgrensene men det er jo steder hvor det er lett for å kunne trille litt fort ned en bakke eller lignende de ynder å stå..eller gjemme seg i lyngen over dovrefjell...

Vel kan en jo si at det er bare å holde fartsgrensene men det er jo steder hvor det er lett for å kunne trille litt fort ned en bakke eller lignende de ynder å stå..eller gjemme seg i lyngen over dovrefjell...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
nok en runde på overvåkningsskruen.....
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7154139
http://www.abcnyheter.no/norge/100602/v ... -satellitt
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7154139
http://www.abcnyheter.no/norge/100602/v ... -satellitt
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Forsåvidt greit om det brukes kun til formålet det er annonsert til.
Dog skeptisk til datalagringsdirektiv og generell GPS overvåkning som gir myndighetene et altfor godt verktøy - med det mener jeg at det ligger en grunntanke i all overvåkning/kontroll om at myndighetene vil alle borgeres beste - og det er slett ikke umulig at dette litt i framtiden kan misbrukes også i Norge. Det er heller ikke betryggende nok sikkerhet i forhold til utro tjenere i det offentlige som på oppdrag av kriminelle da kan få utmerkede verktøy til f.eks. utpressing, ID tyveri og lignende.
Vi ser allerede tendensen i mange land til at maktmidler/overvåkning sammen med en stempling av politiske motstandere som terrorister bidrar til at de som sitter ved makten bruker dette til å befeste sin posisjon. Man trenger ikke engang å gå så langt - med miljøfartsgrensene i Oslo om vinteren er det lett å se at 90% teknisk sett er lovbrytere. Dermed har man i prinsippet et alibi til å straffeforfølge akkurat den man vil - kanskje fristende for AP-vennlige å slå ned på alle fartsovertredere i H og FrP f.eks.? Et demokratisk system som i Norge er på ingen måte en selvfølge.
Dog skeptisk til datalagringsdirektiv og generell GPS overvåkning som gir myndighetene et altfor godt verktøy - med det mener jeg at det ligger en grunntanke i all overvåkning/kontroll om at myndighetene vil alle borgeres beste - og det er slett ikke umulig at dette litt i framtiden kan misbrukes også i Norge. Det er heller ikke betryggende nok sikkerhet i forhold til utro tjenere i det offentlige som på oppdrag av kriminelle da kan få utmerkede verktøy til f.eks. utpressing, ID tyveri og lignende.
Vi ser allerede tendensen i mange land til at maktmidler/overvåkning sammen med en stempling av politiske motstandere som terrorister bidrar til at de som sitter ved makten bruker dette til å befeste sin posisjon. Man trenger ikke engang å gå så langt - med miljøfartsgrensene i Oslo om vinteren er det lett å se at 90% teknisk sett er lovbrytere. Dermed har man i prinsippet et alibi til å straffeforfølge akkurat den man vil - kanskje fristende for AP-vennlige å slå ned på alle fartsovertredere i H og FrP f.eks.? Et demokratisk system som i Norge er på ingen måte en selvfølge.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
Ja tenkte jeg det ikke... kjeltringene har allerede funnet løsningen på nummerkameraene.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 683594.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 683594.ece
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Æ synes jo at en del overreagere en smule.Hvis det va veldig viktig for myndighetene
å overvåke hver enkelt av oss så finnes det utallige muligheter til det,kameraer som
allerede e plassert rundt omkring,kredittkort.GPS,tlfavlytting og sporing av mobtlf. o.s.v
Kameraer som gjennkjenner skiltnummer brukes vel i England blandt annet og der
finner de igjen stjålne kjøretøy i hopetall.
Det værste med det her e vel at man må være mere forsiktig med gassen men
det e jo ikke bare negativt
å overvåke hver enkelt av oss så finnes det utallige muligheter til det,kameraer som
allerede e plassert rundt omkring,kredittkort.GPS,tlfavlytting og sporing av mobtlf. o.s.v
Kameraer som gjennkjenner skiltnummer brukes vel i England blandt annet og der
finner de igjen stjålne kjøretøy i hopetall.
Det værste med det her e vel at man må være mere forsiktig med gassen men
det e jo ikke bare negativt
-
En må jo ha alle systemer på plass før en skal ta det i bruk....
Problemet for min egen del er ikke i DAG men hva med vår fremtid og de muligheter dette gir?
om jeg har noe å skjule?-JA! masse bla mitt privatliv og min mulighet til å kunne sitte å slappe av hjemme UTEN å bli overvåket/beglodd av kameraer til enhver tid-dessuten hva har andre med hvem jeg besøker eller snakker med?
greit nok med Krekar og andre tullinger som er i samme løypa,men når en skal kunne etterforskes og sjekkes UTEN at det foreligger mistanke om straffbare forhold som pst/kripos ønsker, da synes jeg vi må kunne si stopp!!!!
At jeg blir stoppet av politiet med en lasepistol aksepterer jeg,men automatiske overvåkningssystemer som passer på deg 24/7-NEI!!
Problemet for min egen del er ikke i DAG men hva med vår fremtid og de muligheter dette gir?
om jeg har noe å skjule?-JA! masse bla mitt privatliv og min mulighet til å kunne sitte å slappe av hjemme UTEN å bli overvåket/beglodd av kameraer til enhver tid-dessuten hva har andre med hvem jeg besøker eller snakker med?
greit nok med Krekar og andre tullinger som er i samme løypa,men når en skal kunne etterforskes og sjekkes UTEN at det foreligger mistanke om straffbare forhold som pst/kripos ønsker, da synes jeg vi må kunne si stopp!!!!
At jeg blir stoppet av politiet med en lasepistol aksepterer jeg,men automatiske overvåkningssystemer som passer på deg 24/7-NEI!!
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Støtter mekkern fullt ut!mekkern skrev:
Synes det er en smule naivt å tro at bred overvåkning er av det gode fordi de fleste av oss ikke har noe å skjule.
Ingenting å skjule? Neivel, men likevel ønske og behov for å bevege oss fritt og være i kontakt med hvem vi vil uten å måtte ha et kamera og nysgjerrige blikk hengende over skuldrene til enhver tid.
Noen må overvåke overvåkerne og påse at overvåkingen er målrettet og spesifikk og ikke lettvint generell, slik det ser ut til at det legges opp til.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.