Sånn er det bare

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37950
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av AJ »

mekkern skrev:Vurderer å brenne litt bensin i morra jeg..flere? fra 17:00 eller noe i den duren... :prop:
Blir vær til det drar jeg til Jessheimn for å prøvekjøre Moto Guzzi 1200 Sport i morra \:D/
Men det skjer nok i god tid for kl. 17:00...
Men kanskje jeg kan overbevise selgeren om at jeg må prøve den et helt døgn :P
Da kan det fort bli en tur i kveldingen, serru... :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

Kommer hjem på torsdag, kjører nok tidlig herfra. Kanskje en tur på eftan eller fredag hadde vært noe. Tips anyone? Guro78 og Snill vaffel, nå kan det bli en liten tur! merce, KentR og Inazuma, mekkern, Gammelgutt, RuneMC og resten - bli med på en eventuell tur?

Kunne tenkt meg Tinnsjøen rundt :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

mekkern
Innlegg: 7611
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av mekkern »

Fredag og Søndag ser tørr ut på meldinga..kunne jo tatt en kveldstur fredag,Hadde tenkt meg en dagstur på Søndag hvis været slår til-en litt lengre tur med kaffe og matstopp etter veien?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

mekkern skrev:Fredag og Søndag ser tørr ut på meldinga..kunne jo tatt en kveldstur fredag,Hadde tenkt meg en dagstur på Søndag hvis været slår til-en litt lengre tur med kaffe og matstopp etter veien?
Hva er en dagstur for mekkern?. Hva med en tur opp Eggedal/Sigdal til Nesbyen- Tunhovd (Langedrag)- Rødberg- Numedal- Kongsberg- Drammen, kanskje litt for kort søndagstur?. :vs

Il Tempo Petit høres ut til å være litt forkjølet, hoster og nyser litt og er litt rød i øyet (FI-lampen lyser av og til). Har vaskbart luftfilter, antar at det trenger en rens og så skal jeg gå over alle elektriske koblinger med elektronikkspray. :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37950
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av AJ »

Dexter skrev:Kommer hjem på torsdag, kjører nok tidlig herfra. Kanskje en tur på eftan eller fredag hadde vært noe. Tips anyone? Guro78 og Snill vaffel, nå kan det bli en liten tur! merce, KentR og Inazuma, mekkern, Gammelgutt, RuneMC og resten - bli med på en eventuell tur?

Kunne tenkt meg Tinnsjøen rundt :thumleft
Hold meg oppdatert, kan hende jeg slenger meg med :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

Dexter skrev: Kanskje en tur på eftan eller fredag hadde vært noe, bli med på en eventuell tur?

Kunne tenkt meg Tinnsjøen rundt :thumleft
Høres fint ut, bare jeg får kurert den Lille Kjappe.:=D>
Sist redigert av Gammelgutt den 14 jul 2010, 11:12, redigert 1 gang totalt.

mekkern
Innlegg: 7611
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av mekkern »

Gammelgutt skrev:
mekkern skrev:Fredag og Søndag ser tørr ut på meldinga..kunne jo tatt en kveldstur fredag,Hadde tenkt meg en dagstur på Søndag hvis været slår til-en litt lengre tur med kaffe og matstopp etter veien?
Hva er en dagstur for mekkern?. Hva med en tur opp Eggedal/Sigdal til Nesbyen- Tunhovd (Langedrag)- Rødberg- Numedal- Kongsberg- Drammen, kanskje litt for kort søndagstur?. :vs

Il Tempo Petit høres ut til å være litt forkjølet, hoster og nyser litt og er litt rød i øyet (FI-lampen lyser av og til). Har vaskbart luftfilter, antar at det trenger en rens og så skal jeg gå over alle elektriske koblinger med elektronikkspray. :scratch
Kunne jo tatt den turen eventuellt med noen avstikkere.. :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7611
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av mekkern »

Gammelgutt skrev:
Dexter skrev: Kanskje en tur på eftan eller fredag hadde vært noe, bli med på en eventuell tur?

Kunne tenkt meg Tinnsjøen rundt :thumleft
Høres fint ut, bare jeg får kurert den Lille Kja :=D> ppe.

Tja...hørtes ikke dumt ut... :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av RuneMC »

Ettermiddagstur er absolutt mulig... dvs etter jobbtid... følger med på tråden og slenger meg evt med :jada:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

Har nå renset og oljet luftfilteret og gått over alle elkoblinger med spray, høres fin ut, skal ut og prøve henne nå. \:D/
Er alt ok er jeg klar for turer både freddan og sønndann. :mc7

Brukeravatar
KentR
Innlegg: 84
Registrert: 30 mar 2010, 03:46
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av KentR »

Dexter skrev:Kommer hjem på torsdag, kjører nok tidlig herfra. Kanskje en tur på eftan eller fredag hadde vært noe. Tips anyone? Guro78 og Snill vaffel, nå kan det bli en liten tur! merce, KentR og Inazuma, mekkern, Gammelgutt, RuneMC og resten - bli med på en eventuell tur?

Kunne tenkt meg Tinnsjøen rundt :thumleft
Er med jeg vettu med mindre no viktig skulle dukke opp :thumleft
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av RuneMC »

En tur rundt Hurumlandet og Lierbakkene idag.

På tilbaketuren passerte jeg 40-sonen i Hyggen og så to stk politisykler stå parat på sjøsiden av veien... enten var de ute på tur de også eller kanskje de ventet på noen med støyende potter skulle fare forbi i vill fart kanskje :-k Vet lokalbefolkningen der ikke er spesielt glad i MC'er med mye lyd og kan forstå det når visse høres godt en kilometer før og etter de passerer...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Rottenikken »

Kjører ofte Grimsrudveien jeg, men i kveld valgte jeg Svelvikveien, Sande, Eidsfoss, Vestfossen og himatt..


Polltifritt

Trenger å få runda dekka litt etter jobbpendling :mk
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Erling »

Rottenikken skrev:Kjører ofte Grimsrudveien jeg, men i kveld valgte jeg Svelvikveien, Sande, Eidsfoss, Vestfossen og himatt..


Polltifritt

Trenger å få runda dekka litt etter jobbpendling :mk
ops.. kjørte den samme ruta i kveld, men over Klevjerhagen.. usansylige svingmc veier, som det er nesten ikke fins maken til. .men svært farlig!.
Kom akkurat hjem. Kjører den ofte
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Rottenikken »

..svært farlig?
Veien er viktigere enn målet.

Svar