RM 250 cross
RM 250 cross
Hei, jeg har ett lite problem med cross sykkelen min
er ikke så erfarn me å feilsøke feil så må spørre om hjelp.
En Suzuki RM 250 1989 modell.
Sykkeln starte og går på lavt turtall, men når æ gir litt mer gass så dør den nesten ut, han vil liksom ikke opp i turtall..
Har sjekket sylinder, stempel, forgasser, luftfilter/luftboksen. Men så fant æ ut at det va dårlig isolasjon på tennpluggledningen.
så hvis det e noen her som kan hjelpe mæ med å finne feilen så e det supert!
er ikke så erfarn me å feilsøke feil så må spørre om hjelp.
En Suzuki RM 250 1989 modell.
Sykkeln starte og går på lavt turtall, men når æ gir litt mer gass så dør den nesten ut, han vil liksom ikke opp i turtall..
Har sjekket sylinder, stempel, forgasser, luftfilter/luftboksen. Men så fant æ ut at det va dårlig isolasjon på tennpluggledningen.
så hvis det e noen her som kan hjelpe mæ med å finne feilen så e det supert!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39766
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: RM 250 cross
Er andre her på MCsiden som har mer peil enn meg, men det første jeg tenker er... tett luftfilter. Men det har du jo allerede sjekket...rm250 skrev:Hei, jeg har ett lite problem med cross sykkelen min
er ikke så erfarn me å feilsøke feil så må spørre om hjelp.
En Suzuki RM 250 1989 modell.
Sykkeln starte og går på lavt turtall, men når æ gir litt mer gass så dør den nesten ut, han vil liksom ikke opp i turtall..
Har sjekket sylinder, stempel, forgasser, luftfilter/luftboksen. Men så fant æ ut at det va dårlig isolasjon på tennpluggledningen.
så hvis det e noen her som kan hjelpe mæ med å finne feilen så e det supert!
Kanskje det er et spjeld et eller annet sted som ikke åpner slik at sykker'n ikke får luft nok, dvs. at den kveles... Eller en 'gasserdyse som er tett.
Og forresten... Velkommen hit til MCsiden.no

De med crossere skal selvfølgelig føle seg hjemme her de også

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: RM 250 cross
Det er normalt to dyser, den ene er en tomgangsdyse. Om den andre er tett så går den gjerne på tomgang men får ikke bensin nok når du gir på. På bilforgassere var det gjerne en aksereasjonspumpe på forgasseren men det vet jeg ikke om er på motorsykkelgassere, om den pumpen ikke virket så gikk jo bilen men det var dårlig aks.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: RM 250 cross
Hvis motoren ikke "hakker og fusker" men bare begynnerå "raute" uten at det øker noe effekt er det nok mangel på bensin-forgasser/bensinfilter/kran.
Sjekket du reedventilen så den er 100% og ikke sprukket/bøyd-stopperplaten er bøyd/fjernet?
Har denne fungert riktig tidligere mens du har eid den? sjekk også lyddemper for sot/blokkering.
Sjekket du reedventilen så den er 100% og ikke sprukket/bøyd-stopperplaten er bøyd/fjernet?
Har denne fungert riktig tidligere mens du har eid den? sjekk også lyddemper for sot/blokkering.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: RM 250 cross
Jeg hadde en moped en gang. God gammel Tempo, med ettermontert justerbar dyse og greier. Den gikk egentlig bra til moped å være, og dysa kunne justeres mens jeg kjørte så blandinga var "perfekt". Plutselig begynte den å gå dårligere og dårligere, den laga rar lyd og uansett hva jeg gjorde så ble den bare dårligere. Til slutt kløvde jeg motoren og byttet alt som var å bytte... veivlager å stempel å ringer å alt som var.
Full av forventning ble den nok en gang starta opp. Ny lyd i motoren ja, men gikk den bedre? Neida! Til slutt fant jeg "feilen"... inni potta på tempoen er det en liten lyd-dings. Den hadde jeg tatt ut... men der den "stopper" sitter det et gitter... det var tett gitt... Fikk staka opp dritten og putta i kaustisk soda å "kokt" og greier. DA gikk den bra da! Og gjett om det var irriterende! Tenk så mye arbeid bare for et tett gitter i potta... Jaja, lærte litt om den indre anatomien i en Sachs motor da om ikke annet...
"Moralen er" - Der det er inntekter er det utgifter...
Sjekk ikke bare om "ting" kommer inn, men også om det har noen vei ut 
Full av forventning ble den nok en gang starta opp. Ny lyd i motoren ja, men gikk den bedre? Neida! Til slutt fant jeg "feilen"... inni potta på tempoen er det en liten lyd-dings. Den hadde jeg tatt ut... men der den "stopper" sitter det et gitter... det var tett gitt... Fikk staka opp dritten og putta i kaustisk soda å "kokt" og greier. DA gikk den bra da! Og gjett om det var irriterende! Tenk så mye arbeid bare for et tett gitter i potta... Jaja, lærte litt om den indre anatomien i en Sachs motor da om ikke annet...

"Moralen er" - Der det er inntekter er det utgifter...


Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: RM 250 cross
rm250 skrev:Hei, jeg har ett lite problem med cross sykkelen min
er ikke så erfarn me å feilsøke feil så må spørre om hjelp.
En Suzuki RM 250 1989 modell.
Sykkeln starte og går på lavt turtall, men når æ gir litt mer gass så dør den nesten ut, han vil liksom ikke opp i turtall..
Har sjekket sylinder, stempel, forgasser, luftfilter/luftboksen. Men så fant æ ut at det va dårlig isolasjon på tennpluggledningen.
så hvis det e noen her som kan hjelpe mæ med å finne feilen så e det supert!
Hei rm250

Ser du har fått endel tips her, vil tro du skulle kunne finne feilen, og få rettet den opp

Du får holde oss oppdatert med hva du prøver og hvordan det går!
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: RM 250 cross
Hei, skjekk lufting av tanken. sykkelen har vel en form for eksosventil(sjøl om det er 2-takter)kanskje denne er problemet. http://www.cmsnl.com/suzuki-rm250-1989- ... partslist/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: RM 250 cross
Åh, her va det mye tips :)
Eksospotta e det lite hull i og sluttpotta kan man nesten ta av
men har ikke tenkt på at det e det som e probleme, 2 takt må jo ha tett potte for og få full effekt? :)
Har rensa forgasseren og dysa.. luftfilteret er helt nytt, kan det være at den får for mye falsk luft?
på reedventilene så er de platene helt fine, ikke noe bøy, sprekk eller løs. Skal den sitte godt fast?
Takk for rask svar
Må vell ut og prøve det!
Eksospotta e det lite hull i og sluttpotta kan man nesten ta av

Har rensa forgasseren og dysa.. luftfilteret er helt nytt, kan det være at den får for mye falsk luft?
på reedventilene så er de platene helt fine, ikke noe bøy, sprekk eller løs. Skal den sitte godt fast?
Takk for rask svar

Må vell ut og prøve det!

-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: RM 250 cross
falsk luft kan påvises ved å spraye startgass/wd 40 e.l på innsuget (mellom sylinder og forgasser) mens motoren går, viss turtallet øker drar motoren falsk luft.
Re: RM 250 cross
Okei, må teste det da :)
Re: RM 250 cross
Men en 2takt har en lei tendens til å gro igjen i potten pga. oljeblandingen i bensinen.rm250 skrev:Åh, her va det mye tips :)
Eksospotta e det lite hull i og sluttpotta kan man nesten ta avmen har ikke tenkt på at det e det som e probleme, 2 takt må jo ha tett potte for og få full effekt? :)
Har rensa forgasseren og dysa.. luftfilteret er helt nytt, kan det være at den får for mye falsk luft?
på reedventilene så er de platene helt fine, ikke noe bøy, sprekk eller løs. Skal den sitte godt fast?
Takk for rask svar![]()
Må vell ut og prøve det!
Re: RM 250 cross
Høres ut som om babyen din trenger en forgasser rengjøring og justering. Ta og rengjør eksosventilen i samme slengen hvis den har det. Jeg kjenner ikke RM 250 men eksosventiler har en tendens til å kokse seg fast. Og når det skjer så går de som regel veldig dårlig. Ihvertfall er italienske 2T sånn.
Re: RM 250 cross
Har rengjort så å si alt :) har ikke prøvd å starte den enda, må ha ny coil og sluttpotte.. coil har æ bestilt så den får jeg i neste uke
Men e det nån som vet kor æ får kjøpt potte? ny eller brukt, så lenge den fungere :)
Men e det nån som vet kor æ får kjøpt potte? ny eller brukt, så lenge den fungere :)
Re: RM 250 cross
Luringen ! Så lett er det ikke ! Du kan risikere å måtte dyse om gasseren så undersøk nøye om hva du kan montere på den.
Lagt til: Motocross-shop.de har lyddempere fra Eur 115 til 150 avhengig av årsmodell. Din sykkel har eksos ekpansjonskammer slik som italienerene bruker. Pass på korekkt dysing av gasser. Den går nok en stund om du ikke dyser om men det beste er jo at den går lengre enn en stund
Lagt til: Motocross-shop.de har lyddempere fra Eur 115 til 150 avhengig av årsmodell. Din sykkel har eksos ekpansjonskammer slik som italienerene bruker. Pass på korekkt dysing av gasser. Den går nok en stund om du ikke dyser om men det beste er jo at den går lengre enn en stund

Re: RM 250 cross
Vell, Får bare teste å fikse sluttpotta.. sia det koste 2700 kr førr en ny en.
Coilen har æ fått idag å ska vell ut å montere sykkelen å prøve den.. :)
Coilen har æ fått idag å ska vell ut å montere sykkelen å prøve den.. :)
Re: RM 250 cross
Da var crossen fiksa :)
tenkte meg at det var coilen som var dårlig..
Men enda litt småjustering på forgasseren som må fikses.. men tar det en annen gang, har ikke tid nå :)
Takk førr tips & råd folkens!
tenkte meg at det var coilen som var dårlig..
Men enda litt småjustering på forgasseren som må fikses.. men tar det en annen gang, har ikke tid nå :)
Takk førr tips & råd folkens!