Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Flattop
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Flattop »

Jepp

Bilde

Bilde

Men da forsvinner jo de bakre høyttalerene så du har bare de 4 fremme. Ikke for det, de holder de altså....
Bilde

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Så ble det tur til Vindfjelltunet i går. Der ble det kjøttkaker å mc-prat. Vi hadde oppmøte på Shell Skollenborg som vanlig. Denne gangen ble det KentR, merce og meg. LaE skulle egentlig møtt oss i Hvittingfoss, men hun måtte plutselig bort så da kjørte vi bare rett forbi Hvittingfoss. Været vær strålende! På Vindfjelltunet var det først ikke en eneste forumist! Ikke en gang Gammelgutt...! Ser at det er en stund siden han har vært inne her, så jeg begynner å bli litt bekymra. Tror jeg må ringe litt utpå dagen å høre hvor han er og om alt er bra. Vel vel, nok om det. Etter å hatt en kikke og prate-runde på tunet gikk vi inn og tok oss en bikers-meny. Avslutta med kaffe ute. Mens vi sitter ute kommer rogg kjørende, og plutselig står det enda en fremmed mann der med MCsiden t-skjorte. Da har vi endelig fått hilse på Banditmannen! Det var hyggelig! Å gjett hva da folkens... :mk Jeg var den eneste UTEN MCsiden t-skjorte! :[-X Lurer dere på hvorfor? :-k Joda, konemor har ikke vaska dem! Brukte begge på langturen i helga så det lukta jo hest å troll av dem. Da jeg skulle kle på meg bunaden før turen oppdager jeg jo at hun ikke har oppfylt alle sine ekteskapelige huslige plikter :knegg Da måtte jeg dra uten. enkelt og greit.

Hjemturen tok vi videre over Siljan, ned til Skien og 130 grader til høyre mot Notodden. Etter litt småjustering av veivalg havna vi omsider på riktige veier. Da vi nærma oss Notodden ble det vått på veien men regnet var over. Stoppa på Shell i bakkene i Notodden og tok en kaffe. Mens vi står å prater ser vi at merce er nede på korden bak =; Hjemturen gikk veeeeeldi sakte, hva skal en ellers gjøre? :dontknow

Som vanlig: fin tur, hyggelige mennesker.
Km: 180
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg har vært litt opptatt.

Har kjøpt sidevesker til 10000, men så fikk jeg med en Larsen spesial på kjøpet. :lol

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

OleB skrev: Er det mulig å ta av akterkabinen tro?? Ble litt mye hekk synes nå jeg :scratch
Problemet med denne er at du må ha en for hver vei du skal kjøre - som du ser av signaturen til Flattop

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Dexter skrev: Da jeg skulle kle på meg bunaden før turen oppdager jeg jo at hun ikke har oppfylt alle sine ekteskapelige huslige plikter :knegg Da måtte jeg dra uten. enkelt og greit.
Hun har vel vært opptatt med andre ekteskapelige plikter etter at gubben kom hjem fra tre dagers guttetur i helgen. :scratch

Brukeravatar
Flattop
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003

Legg inn av Flattop »

Jepp.

Sant det Deuville, men har du først knust sparegrisen for å skaffe deg en LT, kan du likegjerne ta to i det samme rennet. :prop:
Bilde

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Flattop skrev:Jepp.

Sant det Deuville, men har du først knust sparegrisen for å skaffe deg en LT, kan du likegjerne ta to i det samme rennet. :prop:

Fin sykkel da - kan gjerne ha 2 av den, :roll

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

I dag har det vært en dag med blanda følelser. Hvilket minner meg om en definisjon på blanda følelse som jeg kom over for noen år siden, den går noe som dette her: En blanda følelse er det du får når svigermor kjører utfor med din splitter nye mercedes... :-J

Nuvel, nok om det. Hva har så skjedd i dag? Jo, jeg våkna tidlig og satte meg godt til rette på nett - som vanlig. I en kort gjennomgang av nett og til sist min nest siste annonse på finn.no avslørte 667 treff på campingvogna vår. Jeg hadde vært i kontakt med en mulig kjøper bl.a. i går som lovte å ringe meg i dag for å svare på mitt siste tilbud. Han ringte faktisk nokså tidlig og bekreftet at han kjøper vogna! HURRA! Da er det en bekymring mindre i mitt liv.

Konsekvensen av at campingvogna er solg er som følger: da må "lille grønne" legges ut for salg. Så nå er det også gjort. Men først var jeg en tur på Smia. Det jeg ikke tenkte på da var at dette er jo faktisk min siste tur på "lille grønne". Det er en rar følelse... nå skal den pusses og gnikkes til ny eier dukker opp. Det er litt trist. Vi har opplevd litt ilag, og det er tross alt min første motorsykkel... Letingen etter ny sykkel er i gang, men det er jammen ikke lett å finne ut hva det skal bli. Nå er jeg naturligvis spent på om "lille grønne" er attraktiv i markedet, samtidig som nok sesongen er på hell. Jaja, den som lever får se er det noe som heter.

I dag fikk jeg forresten med meg konemor på Smia. Hun har jo kjøpte seg t-skjorte å greier. Men siden vi har mini-nasseline så ble det til at dem kjørte bil og jeg kjørte "lille grønne". Det var koselig. Det ble spist vaffler og drukket cola og været var helt strålende!

Mine siste kilometer på lille grønne: 173

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Nå er jeg sliten...fryktelig sliten. Det har vært en utmattende og strabasiøs uke. 2 dager med sykt barn. 2 dager med vanvittig hodepine. Til dels voldsomt kjør på jobben fordi vi dette er siste uka før militært VM i orientering går av stabelen - arrangert av oss. Midt oppi dette skulle jeg prøve å selge campingvogna og etter det motorsykkelen. Åsså skulle jeg vel allerhelst også klart å slappe litt av? De siste 2 ukene har vært slitsomme for å få ting på plass til VM. Sånt noe kan liksom ikke gå galt. Innsatsen må være dæretter. Å bare for å toppe det hele - i forrige uke hadde lillegutt spysjuka.

I dag kom Campingvogn-kjøperen fra Bergen. Trivelige folk! - Ting tar tid. Det tok 2 timer å gå gjennom vogn og alt før kjøpet ble avgjort. Konemor var dratt på husmorferie og barna skulle vært i seng 30 minutter etter at kjøperen kom innom. Så det gikk jo i vasken. Hva klarer en 2 åring og en 4 åring med litt tilfeldig tilsyn? Før kjøperen kom var det å få laga middag og vaska vogna utvendig og ellers gjøre alt klart før salg. - Uten konemor til å hjelpe til med å se etter de små. For all del, konemor har bidratt. Hun har tatt seg av innvendig vask og rydding. Vel vel. Nå sitter jeg her og kjenner at det er tomt... konemor kommer hjem på søndag og kl. 10 på søndag skal jeg på jobb igjen. Resten av neste uke går det i ett med VM og arbeidstid og værnegrenser tåler neppe VG-testen...

Bare et sukk fra en sliten Dexter. Sånn er det bare av og til. Nå skal jeg bare sitte i ro her og puste litt i dempet belysning.

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Åhhhhh.....

Du har vissst hatt det tungt i den siste tiden ja, men, du får tenke på at det verste er nå unnagjort og snart kan du tenke på å glede deg over tur med en sykkel (Honda).

På slike kvelder, er det som du sier, bare å sette seg ned og nyte stillheten (så lenge det varer) som er noe av det beste man kan gjøre når man er utslitt i både kropp og hode.

Ta deg en øl, taste litt på maskina, sett på litt musikk som du liker og ro ned tempoet, nå er det helg :janikk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Les her ja...cbrdama vet hva det er å kose seg hun :thumleft

Kan ikke annet enn å si meg enig...chill Dexter...chill!! :thumleft

Lurer på:
Militært VM....er det 100 meter jegermarsj, 300 meter hekkeløp med innlagte skuddsalver over vanngrava og breddehopp med GRU? :lol

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Globe skrev:Les her ja...cbrdama vet hva det er å kose seg hun :thumleft

Kan ikke annet enn å si meg enig...chill Dexter...chill!! :thumleft

Lurer på:
Militært VM....er det 100 meter jegermarsj, 300 meter hekkeløp med innlagte skuddsalver over vanngrava og breddehopp med GRU? :lol
Det høres ut som om vi må få en video på dette arrangementet, det må du sørge for Dexter, om du da ikke ligger på snørra nede i "gørra" sjøl....
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Tør ikke å love noe, men skal se hva jeg klarer å få til. Øvelsene er nok standard orientering i dame- og herreklasse med forskjellige distanser og stafett og no greier. Jeg er ikke med i den sportslige delen. Jeg er med på mitt "fagområde" og sørger for at samband, kommunikasjon og data fungerer som det skal underveis. Søndag skal jeg bl.a. sette opp enda en repeater-mast for radiokommunikasjon i det aktuelle løpsområde.

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Hmmmm det er nesten dårlig gjort av det norske forsvar :punch

Synes de kunne laget en egen gren for dere.

Eksempel:

:rop Da er det klart for neste gren her i Militært VM...vi ber deltagerne i " sette - opp - enda - en - repeater-mast - for - radiokommunikasjon" gjøre seg KLARE!!

:lol

LilleMann
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Legg inn av LilleMann »

Knallgod idé! :lol

Svar