Jakt på løpsk campingvognfører

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
zak1963
Innlegg: 11
Registrert: 03 aug 2006, 14:22

Jakt på løpsk campingvognfører

Legg inn av zak1963 »

Idag kjørte jeg bil fra Lierstranda og mot spikkestad.
En svenskreg Saab med diger campingvogn svingte ut foran meg.
Den kjørte ikke spesielt fort men innhentet etterhvert to unggutter på hver sin moped.
Rett etter Kiwi på Gullaug, idet det kommer en bil i mot med en påfølgende motorsykkel velger svensken med campingvogn å kjøre forbi mopedene. Den møtende bilisten må stå på bremsene med følge at motorsyklisten bak fikk en nære døden opplevelse og fikk testet hvordan sykkelen oppfører seg med bakhjulet opp i lufta. Han slapp med skrekken, men det gikk ikke like bra med den ene mopedisten som endte i grøfta etter at campingvogna presset ham av veien. Han hadde nok en tilsvarende opplevelse som motorsyklisten, men da jeg stoppet var han rystet men ok, og sinna som ei fele.
Bil og campingvogn kjørte videre og jeg kjørte etter og fikk innhentet ham ved spikkestadbakkene. Ringte 112 og ble enige om å følge etter ham til politiet kom.
Mopedisten hadde kviknet til og lå også på hjul.
Ved inngangen til Drøbak tunnellen lå det både ambulanse, brannbil og politi med blålys bak meg og da ga jeg meg.
Håper ihvertfall de fikk tatt ham og tatt fra ham lappen lenge, det kunne lett gått mye verre for mange impliserte her, både to-hjulinger og andre.
For enkelte er det kanskje på tide med et kurs i kjøring med campingvogn før man skader andre trafikanter.

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Det virker som om det er den sterkestes rett som gjelder i trafikken, og vi tohjulinger er stadig utsatt for sløve bilister med eller uten campingvogn.
Synlighet er jo et yndet tema for bilister og forsikrings selskap. Jeg tror og det er det at vi representerer relativt liten fare for bilistene. Det er kanskje på tide at vi starter med å kjøre med en neve skruer og muttere i lomma, slike er jo lette å miste i visse tilfeller.
Spøk til side, nå har nmcu fått fokus på mye bra siste årene, nå kan det kanskje være på tide med en liten kampanje der bilistene blir gjort oppmerksom på oss tohjulinger. Med vår smidihet i trafikken, som desverre også fører oss inn på steder der de færreste bilister venter å finne oss, til vår korte stoppelengde, slik at de i allefall kan holde bedre avstand. Det kan o ikke være det at de ikke ser oss når de ligger 1 sekund bak meg.
Og til slutt, hvis de ligger så nærme, eller kjører som idioter, kjør fra dem, eller la de slippe forbi, det er alltid bedre at de treffer noen andre.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...
Den sterkestes rett....skal være sikkert. Etter krasjet i Drammen, er vi (Ego og min datter) på veien igjen. Mistet noen kjøretimer, men vi jobber for å klare lappen i år.
Under en øvelsestur forleden kom vi opp i en slik situasjon. Møtende biler, der den bakre startet med forbikjøring. Bilan forran den som skulle kjøre forbi, oppfattet faren og bremset ned. Det finnes noen der ute med vett og forstand i behold.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar