Dexters nye sykkel

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Banditmannen »

Snikkeren skrev:Ser ut som vi tenker ganske likt. :lol
Ja, kan virke slik! :knegg

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Duville »

Snikkeren skrev:
Banditmannen skrev:
Duville skrev:
AJ skrev:Hm...
er dette Dexters nye sykkel, tro?
Dextersykkel.jpg
Mye taler for det, ja... :knegg

En pen og heftig sak :thumleft

Nasseline må ha en tynn, og lett rumpe hvis hun skal trives lenge på det der------ 8)
Skal være veeeeldig forsiktig med å mene noe som helst om akterenden til annen manns hustru! :[-X
Men når det er sagt, tror jeg noen og en hver kan finne seg til rette på denne salen. :janikk

Og der var noen før meg, igjen... :redface
Ser ut som vi tenker ganske likt. :lol

Det var jo ikke en beskrivelse av akterenden men hva slags akterende som som kreves for å sitte på salen (og at den kanskje ikke er like god (salen alså) som Hondaen) (her skulle det ha vært ett smilefjes på rotur kanskje :sk? ) :knegg Tror Hondatypen er mer aktuell som kombisykkel for både tur og moro....
Sist redigert av Duville den 17 aug 2010, 20:03, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Nasseline
Innlegg: 49
Registrert: 13 feb 2010, 17:50
Motorsykkelen din: har ingen
Sted: Kongsberg

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Nasseline »

Tviler på at min bakende er av den største sorten. Døm selv; her er meg på lille grønne ;)
IMG_0314.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Duville »

hm man følger me ser jeg :-J

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Snikkeren »

Duville skrev: (og at den kanskje ikke er like god (salen alså) som Hondaen) Tror Hondatypen er mer aktuell som kombisykkel for både tur og moro....
Hvis du ser på disse to bildene, så er salbredden ganske lik.
Bilde
Bilde

Som tursykkel er kanskje CBF'en bedre grunnet vindskjermingen. Men som allround vil jeg si at Fazeren er best. Den er jo en del sprekere.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av AJ »

Duville skrev:http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=23641946

Her kanskje - dette er i hvert fall tursykkel de luxe --- og av rette type :notworthy:
Er nesten fristet til å tro at det er denne, men det aner meg at unggutten Dexter fortsatt har en god del Kawahormoner i MC-følelsene sine, derfor heller jeg fortsatt til FZS 1000 sykker'n :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Nasseline
Innlegg: 49
Registrert: 13 feb 2010, 17:50
Motorsykkelen din: har ingen
Sted: Kongsberg

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Nasseline »

Duville skrev:hm man følger me ser jeg :-J
:lol SELVFØLGELIG!!

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Duville »

Nasseline skrev:
Duville skrev:hm man følger me ser jeg :-J
:lol SELVFØLGELIG!!
Det er bra :D - hva om du hvisket litt om hvilken type sykkel han derre mannen din er av sted og henter, det hadde vært fint ser du ;e . Lover selvfølgelig å ikke fortelle det videre til noen.... :-#

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Morten »

Da er jeg hjemme etter å ha avlevert Dexter i Østfold, meget pen sykkel han har kjøpt seg (til plastikk å være).
Har et par bilder tatt med mobilen min når han sitter på nyervervelsen, og nei.....jeg legger de ikke ut her ;e
Sender de slik at han selv kan legge de ut når han kommer hjem, vil da ikke ødelegge gleden for ham :-)
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
Nasseline
Innlegg: 49
Registrert: 13 feb 2010, 17:50
Motorsykkelen din: har ingen
Sted: Kongsberg

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Nasseline »

Morten skrev:Da er jeg hjemme etter å ha avlevert Dexter i Østfold, meget pen sykkel han har kjøpt seg (til plastikk å være).
Har et par bilder tatt med mobilen min når han sitter på nyervervelsen, og nei.....jeg legger de ikke ut her ;e
Sender de slik at han selv kan legge de ut når han kommer hjem, vil da ikke ødelegge gleden for ham :-)
:thumleft Håper Dexter kommer hjem snart!

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Morten »

Han og selger var på vei inn for å skrive papirer da jeg reiste hjemover, så han var nok et stykke bak meg, men burde vel nærme seg nå, kom en solid regnskyll da jeg passerte Drøbak, han har nok fått litt dårlig vær på hjemveien (uten at jeg tror han vil bry seg om det).....
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Duville »

Velkommen hjem - det var på tide - og hva ble valget? :-)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Dexter »

Hehe, nå skal dere få svaret! Må bare få fiksa no bildegreier først
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av tagesk »

Snikkeren skrev: Fazer er vel regnet som ganske komfortabel for passasjeren også.
Bilde
Vi tror det når vi hører rapporten fra den først tusen-kilometer dagen.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Dexter »

Så, til alle dere som har vært med på denne thrilleren:

Bilde

Jeg kjøpte denne til Kr. 105.000,- med alt utstyr. Må si jeg er litt imponert av dere her på forumet. Det sto faktisk mellom Fazer og CBF til slutt. Og det lå en Fazer ute som jeg hadde kommet til å kjøpe, hadde det ikke vært for at den ble solgt foran nesa på meg. Da sto jeg igjen med den røde som dere har linket til og CBFen. Han som skulle selge den røde svarte ikke på mail på over 1 uke. Ringte og fikk at han var avslått eller utenfor dekning. Da var det jo greit da. Ville han ikke selge så ble jo det hans business.

Jeg ringte CBF eieren som viste seg å være en godt tilårskommen MC-veteran som hadde kjørt motorsykkel siden han var 16. Han hadde kjøpt CBFen ny og hadde også vurdert Fazer. Han kunne si litt om hvorfor han valgte CBF og jeg fant vel litt fornuft i en annen manns erfaringer. Jeg bestemte meg for å se på CBFen og da var det for så vidt gjort. Fikk jo prøve den også da.

NÅ først skjønner jeg det med å slippe å gire så mye... du store værden for et dreiemoment den motoren har! Jeg er søkkimponert. Det forundrer meg ikke om lille grønne ville få store problemer med å holde følge for å si det slik.

Mer om henteturen og mine første inntrykk skal jeg skrive om senere. Nå må jeg ha meg mat! :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar