Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Det er ikke noe problem for meg. Kjører bare når det er tørt. Det er bare hvis jeg blir "overfalt" av regn, at jeg kjører når veien er våt.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Nå har jeg vært ute og luftet Neil. Det ble bare en "Totenrunde" i dag. Det blåser litt her i dag, så det er ikke helt ideelt kjøre-føre. Jeg har nokså stort vindfang, så turen har gått litt mer i sikk og sakk enn normalt. Lite sykler ute i dag, forresten. :mk
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jammen er det blitt høst siden sist jeg var ute med Neil. Bare såvidt to-sifret på termometeret, selv om sola brenner fra klar himmel. Hørte at det hadde vært hvitrimet på Bilitt i dag, så det er vel grunnen. Så pass lave temperaturer som i dag krever litt mer klær enn om sommeren naturligvis. Det var ikke så mange andre ute på to hjul i dag, men jeg møtte da noen på "Totenrunden". Jeg svingte innom GMS i Hunndalen for å "peile kaffetrakteren". Der har jeg min høyst private kaffekopp. Den er importert fra Nürburgring av Per Harald. Han kjøpte den i en Ducati-butikk som var like ved banen, så det står selvsagt Ducati på den. Eneste aberet med den er at den er så liten! To kopper av den tilsvarer en vanlig kaffekopp. Får se om det blir en svingom i morgen også. Det er spådd vakkert vær, men kjølig.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

På TV i går kveld så jeg et program om Eldar Vågans 50-årsdag,en kar som har humøret
og sjarmen i orden, :thumleft
Alle medartistene var IKKE Vazelinakara,så kanskje en æra i norsk sceneunderholdning er
i ferd med å bli et minne...? :8-[ :[-X
Men VI står på til the bitter høst.... :dontknow
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag var det vær og føre for en Nebbenestur med Velte-petter. Litegrann varmere i dag enn i går, men ikke så veldig mye. Det var noen til som var ute og luftet jerna i dag. Jeg tenkte over at det var tomt for beitedyr oppe i Skrukkelia, og det er vel normalt denne tida på året. Det begynner vel noe jakt om ikke så lenge, så bøndene må vel få inn dyra i god tid til det. Og det begynner vel også å nærme seg sesongslutt for oss også.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Nå virker det som at sesongen er over på Toten. Det har vært -grader og hvitrimede plener hele uka. Og max temperatur er ikke mer enn 7-8 grader. For kaldt for meg med andre ord. Så da tok jeg fram slange og vaskesaker i ettermidag, og vasket begge syklene. Etter vasken trillet jeg dem inn i vinterlagringsgarasjen. Det skal vel noe til at jeg triller dem ut derfra på en stund. Men, det kan jo bli mildere litt lenger utpå høsten. Da går det an å trille en liten tur igjen, men ikke slik det er nå. Det er for kaldt til det.
Pogo

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Hvitrimet på jordene her også... :sk?
Og i tillegg er det skummel underkjøling på et par av veiene opp i høyden her vi bor. I dag var det faktisk is til langt utpå dagen på den vi bruker mest.
Og på grunn av hauggammal skau som skulle vært "slaktet" forlengst :ills ](*,) er også den andre veien befengt med altfor lite tilgang til sol slik at den også er utrygg når det er så kaldt om nettene som det er nå...
Hadde jeg bare bodd nede i Viggadalføret... :sorry

Så... det blir vel vinterlagring på Tiger'n de nærmeste dagene også, tenker jeg...

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det er bare å innrette seg etter det; Høsten har bitt seg godt fast på indre østland. Da er det bare et tidsspørsmål om når den går over til vinter. Får bestille en drøy kubikk med fyringsolje over helga, slik at jeg fortsatt kan holde varmen innomhus.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Løvet faller,dugg eller is på ruta om morran......Blir nok snart en tid til MChuset Nydal ja.... :ills

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Skal du unngå slikt,må du flytte lengre sør i verden. Her blir det vinter enten vi vil eller ikke.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Ja-ja..... Nå greide ikke snøen å vente lenger med å komme. Det detter ned noen filler som legger seg på gresset og grusveien forbi huset mitt. Men, jeg tror ikke dette blir liggende så lenge. Det bruker å være etpar "forsøk" på vinter før den begynner på alvor. :mk
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Jeg kjørte 5500 km i Mjøstraktene i år :mc7 hvor langt ble det på deg da Desmo ? :-k

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det vet jeg sannelig ikke. Kanskje noe rundt det du har kjørt. Har jo bare kjørt småturer rundt på Mjøsas vestside. Har ikke engang vært så langt utenlands som til Hadeland. Nei, det er ikke sant. Fra Lygna og ned til Einavoll hører til Hadeland, og der kjører jeg jo når jeg tar Hurdalsrunden. :knegg
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag kom det første "offisielle" snøfallet på Toten. Det har kommet 5 cm tørr nysnø, og det er litt tele i bakken. Det betyr at den nok blir liggende en stund. Nokså tidlig i grunn. Jeg personlig kunne ha ventet en måned til på snøen,jeg. Vinteren blir da alltids lang nok. :mk
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Snøen kan bli borte flere ganger enda,og vinteren vil komme som julekvelden på
kjerringa flere ganger enda.... :bananas
:[-X Kom vinter og snø,her skal dere motstand finne.... :eh :punch

Nil satis nisi optimum !