Powercommander + Effektannlegg = lite å hente?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Powercommander + Effektannlegg = lite å hente?

Legg inn av Cbr »

På youtube/forum/galleri spes i utlandet virke det så alle montere på powercommander og fulleffektannlegg. Spurte på mc verksted å de ville overtale meg til å ikke gjør det siden det hva vagt mye penger å lite å hente. Hvorfor er det så mange så gjør det da? Er det så mye billigere i utlandet?

På mc jeg har nå er det et vaskbart BMC luftfilter, regne me det er et for mer effekt (tidligere eier så heiv det på). Verksted tidligere sagt på den andre mc jeg hadde at en aldri må ta på effektluftfilter uten å gjør alt (effektannlegg og powercommander), ellers får en dårlig miks å skade mc.

Mc jeg har nå er utstyrt med bare slipp-on (sbk-evo III) å dette BMC luftfilteret. Har 120 HK å regne med at effektannlegg + powercommander hadde fått ann opp til 130hk?? Er ikke maksimum topphastighet jeg er ute etter, men bedre mellomregister.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Powercommander + Effektannlegg = lite å hente?

Legg inn av Cbr »

Ein av disse så gjør alt å mener an får igjen for det.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=9yoBiJM364w[/video]

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Powercommander + Effektannlegg = lite å hente?

Legg inn av AJ »

Jeg har Powercommander i kombinasjon med Laser Duo-Tech slip-ons "effektanlegg" og vaskbart Pipercross "effekt"luftfilter på min TDM 900.

Har aldri målt effekten på sykker'n (ikke kjørt den i dynobenk) etter monteringen av disse tingene siden jeg bruker et Powercommander map fra en annen TDM 900 eier med nøyaktig samme oppsett.
Men det jeg kan si er at TDM'en har en kjappere gassrespons med disse tingene enn i originalutgaven. Eksoslyden er selvfølgelig kraftigere og disse forsinkelsene i gassresponsen på enkelte turtallsområder, som mange nye sykler er beheftet med, for å si det sli, er langt på vei borte. Dvs. at det er et jevnere drag i motoren over hele registeret.

Etter å ha kjørt slik noen år så har jeg nok begynt å helle mer og mer i retning av at disse tingene koster mer enn det smaker.
Morsomt med høy eksoslyd en stund, men etter hvert så blir man litt trøtt av det... Har kanskje noe med alderen å gjøre... :scratch
Og gevinsten av Powercommanderen forsvarer vel neppe prisen, om man skal være brutalt ærlig...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar