For syk for fengsel -til han ble MC klubbmedlem.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

For syk for fengsel -til han ble MC klubbmedlem.

Legg inn av Snikkeren »

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti" onclick="window.open(this.href);return false; … d=10035420

Lurer på hva han tenker på? "Stakkars meg, jeg er for syk til å sone i fengsel, derfor er det fritt frem for å utføre kriminelle handlinger. Dere kan ikke fengsle meg likevel."
](*,) ](*,) ](*,)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Mysil
Innlegg: 81
Registrert: 27 feb 2010, 18:04
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler Icon 2016

Re: For syk for fengsel -til han ble MC klubbmedlem.

Legg inn av Mysil »

Retter opp linken din eg: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10035420" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: For syk for fengsel -til han ble MC klubbmedlem.

Legg inn av Snikkeren »

Takker. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: For syk for fengsel -til han ble MC klubbmedlem.

Legg inn av mekkern »

ser ikke noe problem med de som er soningsudyktige jeg-vi lager et "soningssamfunn" på Bjørnøya som de kan ha soning med frigang og må jobbe for mat varme og husly....samme for samfunnssnyltere som er friske men ikke gidder å gjøre et bågadrag.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: For syk for fengsel -til han ble MC klubbmedlem.

Legg inn av SheDevil »

mekkern skrev:ser ikke noe problem med de som er soningsudyktige jeg-vi lager et "soningssamfunn" på Bjørnøya som de kan ha soning med frigang og må jobbe for mat varme og husly....samme for samfunnssnyltere som er friske men ikke gidder å gjøre et bågadrag.
:prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: For syk for fengsel -til han ble MC klubbmedlem.

Legg inn av jhn »

mekkern skrev:ser ikke noe problem med de som er soningsudyktige jeg-vi lager et "soningssamfunn" på Bjørnøya som de kan ha soning med frigang og må jobbe for mat varme og husly....samme for samfunnssnyltere som er friske men ikke gidder å gjøre et bågadrag.
Æ e nok ikke enig i det der forslaget,det e vel stasjonert en 8-10 stk
på Bjørnøya,meteorologer og forskere som tross alt gjør en viktig
jobb.Æ synes ikke de skal være nødt til å låse sæ inne fordi et gjeng
frosne halvtomsinger i T skjorte og skinnvest svimer rundt der oppe

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: For syk for fengsel -til han ble MC klubbmedlem.

Legg inn av Snikkeren »

Ikke for å være stygg, men det virker ikke som han er den skarpeste kniven i skuffen.
Hver gang ble han løslatt som følge av stressrelatert epilepsi, som han har hatt siden han var 12 år. Anfall, kramper, pustebesvær og bevisstløshet dokumenteres gjennom en lang rekke ambulansejournaler VG Nett har tilgang til.


Og med en så alvårlig lidelse, så burde han jo absolutt ikke blitt med i en sånn mc klubb. Han velger jo å gå inn i et miljø med mye stress. Han sier jo selv:
- Det er veldig spesielt at helsetilstanden min ble vurdert annerledes samtidig som jeg gikk inn i MC-klubben. Det har ført til mye frustrasjon, sinne og frykt. Jeg kan fungere normalt i altfra timer til uker i strekk, men å sone i en lukket fengselsavdeling kan være alvorlig for min sykdom. Jeg følte selv at jeg ikke var frisk nok for fengsel.
Greit nok at det over går på helsen hans, men det er jo en del av å være kriminell.
Har du vurdert å melde deg ut av klubben, av hensyn til helsen?

- Nei, svarer han kontant.

- I klubben opplever jeg et godt kameratskap, og et samhold med gode venner som stiller opp. Uten den støtten hadde veggene kommet nærmere, og jeg hadde vært mye alene. Det hadde bare gjort ting verre.
Kunne han ikke funnet seg en vanlig mc klubb? Det er vel plenty med lovlydige klubber.
Hvorfor er det så viktig å leve som den ene prosenten som melder seg ut av samfunnet, så lenge dere hevder klubbens virksomhet handler om motorsykkelkjøring, fester og kameratskap?

- Alle klager på at vi melder oss ut av samfunnet, men vi har ikke noe valg. Vi blir presset ut. Flere kommuner setter en stopp for hvor vi kan ferdes. Vi får ikke leie lokaler. Vi får ikke komme inn med MC-klærne på. Politiet skaper en frykt hos folk, mener han.
Har ikke noe valg? Hadde de ikke drevet med ulumskheter og faenskap, så hadde ingen hatt noe imot de.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar