En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av RuneMC »

Jepp, http://maps.google.com er genialt for å unngå misforståelser. Finn plassen du skal til - og hvis Google-bilen har fotografert veien og omgivelsene er det bare å dra "gubben" til veien (får blått omriss på veier de har fotografert) og kopiere koblingen. Velg teksten trykk URL og deretter legg inn "=" rett etter URL og lim inn koblingen.

Forresten et nytt Spiseri i Hyggen - uten at jeg har prøvd det ennå.
Etter at du har kjørt igjennom Hyggen (som ellers kjennetegnes ved en fartsdump) oppheves 40-sonen og det er direkte over til 80 og noen av favorittsvingene mine - litt rufsete asfalt, men meget godt grep.

God tur! (Husmaling på programmet her... :( )
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av Guro78 »

RuneMC skrev:Jepp, http://maps.google.com er genialt for å unngå misforståelser. Finn plassen du skal til - og hvis Google-bilen har fotografert veien og omgivelsene er det bare å dra "gubben" til veien (får blått omriss på veier de har fotografert) og kopiere koblingen. Velg teksten trykk URL og deretter legg inn "=" rett etter URL og lim inn koblingen.

Forresten et nytt Spiseri i Hyggen - uten at jeg har prøvd det ennå.
Etter at du har kjørt igjennom Hyggen (som ellers kjennetegnes ved en fartsdump) oppheves 40-sonen og det er direkte over til 80 og noen av favorittsvingene mine - litt rufsete asfalt, men meget godt grep.

God tur! (Husmaling på programmet her... :( )
Smart de derre Google-greiene ;-);) Hva husmaling angår...kremt..egentlig det som skal gjøres her også, men med så fint vær og fått tilbake sykkelen igjen etter over 3 uker uten (holder på å legge i nye bilder i galleriet)...vel...valget var ikke vanskelig :redface

Gammelgutt

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av Gammelgutt »

Det er rette bensinstasjonen, jeg er der fra kl 1700. Reiser straks hjemmefra så jeg får ikke lest flere meldinger.

Ang. det nye spisestedet, Hyggen spiseri, har vært innom i sommer. Men ble skuffet, vanskelig å få mat som passer min matintoleranse. Og dette var midt i sesongen for norske grønnsaker men det hadde de ikke. Da var det enklere å ta en baconburger med salat på bensinstasjonen på Klokkarstua.

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av Guro78 »

Gammelgutt skrev:Det er rette bensinstasjonen, jeg er der fra kl 1700. Reiser straks hjemmefra så jeg får ikke lest flere meldinger.

Ang. det nye spisestedet, Hyggen spiseri, har vært innom i sommer. Men ble skuffet, vanskelig å få mat som passer min matintoleranse. Og dette var midt i sesongen for norske grønnsaker men det hadde de ikke. Da var det enklere å ta en baconburger med salat på bensinstasjonen på Klokkarstua.
Ses der klokka 17!! :thumleft

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av Guro78 »

Dexter skrev:Jeg skulle mer enn gjerne vært med, men det passer dessverre ikke. Blir jeg borte mer nå så er jeg redd for at min bedre bedre halvdel pakker lekene og forlater meg... Men dere må ha en fin tur!
Ikke alltid det kan passe for alle, og hvertfall ikke på kort frist! Får ha det til gode :-)

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av mekkern »

skulle tatt turen jeg også men må fixe litt hjemme.....så jeg kan ta turen til lørdag...forumtreffet..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Gammelgutt

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av Gammelgutt »

Har hatt en hyggelig tur med Guro78, Drammen-Klokkarstua-Sætre-nesten til Drøbak-Hvitsten-Vestby-tilbake til Klokkarstua-Verket der vi hadde tenkt og ta ferge til Svelvik. Men det var 45 min å vente så vi snudde, Klokkarstua-Hyggen-Gullaug der vi sa farvel og tok veien hjem. :=D>

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av Mekhi »

Vestby?! Fikk ingen besøk jeg. -Ja ja da sparte jeg de kakene og kaffen til turen :-J
Hehe...

Gammelgutt

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av Gammelgutt »

Vi kjørte fra Hvitsten og til motorveien ved Vestby og motorveien til RV23.

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av Mekhi »

Vet hvor det er . Dere skulle ha tatt hvitsen over drøbak isteden. Mye bedre. Svinger og mye oversiktlig vei å kjøre. Men men dere var ikke langt unna meg dere da. Bor 3 min unna kirken

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av Guro78 »

Mekhi skrev:Vestby?! Fikk ingen besøk jeg. -Ja ja da sparte jeg de kakene og kaffen til turen :-J
Hehe...
Så du ikke vi vinka? :vs Men sorry, jeg burde jo ha skjønt at med "Bosted: Jorden" betyr Vestby :terge

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av Mekhi »

hehe. *mas

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av Guro78 »

Gammelgutt skrev:Har hatt en hyggelig tur med Guro78
Var veldig hyggelig! :D Takk for turen! Ikke minst artig å bli introdusert for nye veier:-) :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av AJ »

Så bra!
Alltid hyggelig å være med Gammelgutt på tur, selv om det kan være utfordrende... :8-[
Den mannen er ikke alltid like lett å følge der svingene kommer kjapt... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Gammelgutt

Re: En liten dagstur, anyone? 2.sept.fra Drammensområdet?

Legg inn av Gammelgutt »

Mekhi skrev:Vet hvor det er . Dere skulle ha tatt hvitsen over drøbak isteden. Mye bedre. Svinger og mye oversiktlig vei å kjøre. Men men dere var ikke langt unna meg dere da. Bor 3 min unna kirken
Vi kom jo bakveien fra Drøbak.
Sist redigert av Gammelgutt den 03 sep 2010, 08:56, redigert 1 gang totalt.

Svar