Koster å være kar.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koster å være kar.

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev: Silkesvarten er ferdig finansiert etter 5 år.. ;e og det med mine utgifter til røyk. Klarer jeg og holde meg borte fra røyken så lenge så kan jeg praktisk talt si jeg har fått meg min drømmesykkel Honda VTX 1800 helt gratis...
... og røykestoppen funker fortsatt... :8-[
Er de to-tre første ukene som er de vanskeligste, mener jeg å huske. I hvert fall var det det for meg da jeg sluttet å bruke snus for noen år siden...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Koster å være kar.

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:
Godtvoksen skrev: Silkesvarten er ferdig finansiert etter 5 år.. ;e og det med mine utgifter til røyk. Klarer jeg og holde meg borte fra røyken så lenge så kan jeg praktisk talt si jeg har fått meg min drømmesykkel Honda VTX 1800 helt gratis...
... og røykestoppen funker fortsatt... :8-[
Er de to-tre første ukene som er de vanskeligste, mener jeg å huske. I hvert fall var det det for meg da jeg sluttet å bruke snus for noen år siden...
Jepp, jeg har ikke tatt en eneste røyk siden jeg satte meg på Silkesvarten lørdag 28. august.... :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koster å være kar.

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev: Jepp, jeg har ikke tatt en eneste røyk siden jeg satte meg på Silkesvarten lørdag 28. august.... :thumleft
:=D>
Da tyder alt på at du er over det verste. Dette går rette veien :thumleft
Et lite råd; føler du trang til røyk så drikk et par glass vann på styrten. Vann rensker opp i systemet og fjerner avfallsstoffer i kroppen og dermed også rester av det vi gjerne kan kalle kroppens nikotinhukommelse.

Som så mye annet er også dette forslaget og den påståtte effekten omstridt, men verd et forsøk likevel... ;-);)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Gammelgutt

Re: Koster å være kar.

Legg inn av Gammelgutt »

AJ skrev: Er de to-tre første ukene som er de vanskeligste, mener jeg å huske. I hvert fall var det det for meg da jeg sluttet å bruke snus for noen år siden...
Jeg sluttet med snus 9 juli 2001 etter over 30 år, med snusbruk døgnet rundt . Det gikk over to år før suget gav seg.

Godtvoksen

Re: Koster å være kar.

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Et lite råd; føler du trang til røyk så drikk et par glass vann på styrten. Vann rensker opp i systemet og fjerner avfallsstoffer i kroppen og dermed også rester av det vi gjerne kan kalle kroppens nikotinhukommelse.

Som så mye annet er også dette forslaget og den påståtte effekten omstridt, men verd et forsøk likevel... ;-);)
Takker for alle gode råd.... :thumleft Jeg var noe sugen på røyk tidligere i dag. Jeg tok meg en pastill og gikk ut og vasket Silkesvarten, og betraktet da skjønnheten og spurte meg selv, hva vil du ha:


Bilde

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Koster å være kar.

Legg inn av Onsløv »

Dersom du får røyksug, så gå ut og ta deg en kjøretur, for man kan vel ikke røyke og kjøre MC samtidig vel?
(Ja, der finnes sikkert noen.) :dontknow

Gammelgutt

Re: Koster å være kar.

Legg inn av Gammelgutt »

Onsløv skrev:Dersom du får røyksug, så gå ut og ta deg en kjøretur, for man kan vel ikke røyke og kjøre MC samtidig vel?
(Ja, der finnes sikkert noen.) :dontknow
Joda, hadde en sjef som gjorde det. :lol

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koster å være kar.

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:Jeg var noe sugen på røyk tidligere i dag. Jeg tok meg en pastill og gikk ut og vasket Silkesvarten, og betraktet da skjønnheten og spurte meg selv, hva vil du ha:

=; Hmmmm...la oss se....du nevner en ny vane her.. :-k ..pastill.....det ser ut som at du fortsatt går i pluss.....likevell :thumleft

Bilde

Godtvoksen

Re: Koster å være kar.

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:
=; Hmmmm...la oss se....du nevner en ny vane her.. :-k ..pastill.....det ser ut som at du fortsatt går i pluss.....likevell :thumleft
:D - det viktigste for meg er jo nå å kunne si at røyking har jeg for tiden ikke inne på budsjettet - i stedet for å si at budsjettet ikke tillater innkjøp av drømmesykkelen Honda VTX 1800.... ;e

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Koster å være kar.

Legg inn av Geir »

Onsløv skrev:
Geir skrev:
Onsløv skrev:Tror kanskje jeg skal selge sykkelen og begynne med røyking.
Hva koster en 20 pack om dagen? 80kr?
80 kr x 365dager * 3,5år = 102200kr

Jeje, tror eg kan ha mer glede av sykkelen enn røyking.
Fytterakker'n... Jeg som både røyker OG har sykkel..... :scratch At man har mer glede av sykkelen enn av røyking er hevet over enhver tvil. Selv hadde jeg kuttet ut røykingen på dagen hvis valget stod mellom røyk - sykkel. Å slutte med røykingen og bruke sedlene på sykkel & tilhørende saker og ting virker som en særdeles god plan når man regner litt på hva man betaler for å kvalifisere seg for en fremtid slepende på en oksygenflaske. Noen gode røykeslutt hypnotisører her?
Har du lest boka "Endelig - Ikke røyker" av Allen Carr?

Jeg har lest den, og har ikke begynt å røyke ennå.
Kjøpte den opprinnelig til sambizen, og hun sluttet ihvertfall, og har ikke tatt seg et trekk siden, (6 år) AFAIK.
"Jeg har lest den, og har ikke begynt å røyke ennå." :lol Godt at det funker den veien da! Begynte på den en gang i verden men ettersom den ikke kunne konkurrere med noe skrevet av Stieg Larsson, Chris Tvedt, Henning Mankell eller Gunnar Staalesen ble den roooolig lagt til side... :redface Har en kollega som skal teste ut hypnose - funker det på han er det avgårde til hypnotisøren med unge lovende også. Hjelper ikke det får jeg vel teste ut boken igjen...
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Koster å være kar.

Legg inn av Onsløv »

Geir skrev:"Jeg har lest den, og har ikke begynt å røyke ennå." :lol Godt at det funker den veien da! Begynte på den en gang i verden men ettersom den ikke kunne konkurrere med noe skrevet av Stieg Larsson, Chris Tvedt, Henning Mankell eller Gunnar Staalesen ble den roooolig lagt til side... :redface Har en kollega som skal teste ut hypnose - funker det på han er det avgårde til hypnotisøren med unge lovende også. Hjelper ikke det får jeg vel teste ut boken igjen...
Bøkene til Gunnar Staalesen har jeg kun sett på film (Varg Veum)
Stieg Larsson er har jeg lest triologien, venter nå for å se om det kommer en DVD-samleboks.
Ellers har jeg lest de fire bøkene til Dan Brown.

De andre forfatterne du nevner har jeg ikke sett på....

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Koster å være kar.

Legg inn av Relax »

Geir skrev:
Onsløv skrev:
Geir skrev:
Onsløv skrev:Tror kanskje jeg skal selge sykkelen og begynne med røyking.
Hva koster en 20 pack om dagen? 80kr?
80 kr x 365dager * 3,5år = 102200kr

Jeje, tror eg kan ha mer glede av sykkelen enn røyking.
Fytterakker'n... Jeg som både røyker OG har sykkel..... :scratch At man har mer glede av sykkelen enn av røyking er hevet over enhver tvil. Selv hadde jeg kuttet ut røykingen på dagen hvis valget stod mellom røyk - sykkel. Å slutte med røykingen og bruke sedlene på sykkel & tilhørende saker og ting virker som en særdeles god plan når man regner litt på hva man betaler for å kvalifisere seg for en fremtid slepende på en oksygenflaske. Noen gode røykeslutt hypnotisører her?


Har du lest boka "Endelig - Ikke røyker" av Allen Carr?

Jeg har lest den, og har ikke begynt å røyke ennå.
Kjøpte den opprinnelig til sambizen, og hun sluttet ihvertfall, og har ikke tatt seg et trekk siden, (6 år) AFAIK.
"Jeg har lest den, og har ikke begynt å røyke ennå." :lol Godt at det funker den veien da! Begynte på den en gang i verden men ettersom den ikke kunne konkurrere med noe skrevet av Stieg Larsson, Chris Tvedt, Henning Mankell eller Gunnar Staalesen ble den roooolig lagt til side... :redface Har en kollega som skal teste ut hypnose - funker det på han er det avgårde til hypnotisøren med unge lovende også. Hjelper ikke det får jeg vel teste ut boken igjen...

Chris Tvedt var ny for meg..den må jeg sjekke ut!
Takk for tips!
:)
"Do the right thing"

Svar