Men neida! Ingen argumenter og sunn fornuft bet på den sortkledde. Feier'n ristet megetsigende på hodet, gjorde blikket tomt og fjernt og nektet. Og jeg husker jeg bare måtte snu meg å gå inn og lukke døren bestemt bak meg, for å unngå å la det kjapt oppladede og på kort tid meget velfylte irritasjons- og latterligkarakteristikkvokabularet få fri, uhemmet og høylydt flyt mot denne høydeskrekkbalansehemmende feieren.
Når jeg tenker meg om så har han ikke vært her siden...

Så da låner jeg feierutstyret til naboen og dro gjennom pipa så det holdt. bar ut masse aske og spredte godt utover utenfor gjerdene her og gleder meg til at vegetasjonen blir like islandsgrønn som etter Eyjafjallajökull utbruddet på utvandrernordmennøya langt der ute i havet.
Og nå fyrer vedovnene her som aldri før og og nabotrærne som ble "hogd ned for fote" for en tid tilbake, varmer godt i det smågufne høstværet...

Ja, ja... sånn er det å bo ute i provinsen. Må gjøre alt sjøl!
Likevel betaler vi eiendomsskatt

Bor i område som er "utbygd på delvis bymessig måte". Jo takk! Feier som ikke tør gå på taket, eget vannverk og avløp, privat vei uten annen økonomisk støtte enn den vi selv gir. Men bevares! Strøm har vi

Blir vel mer skriving utover kvelden, sku' je mene.
Og har du giddet å lese helt til hit så ønsker jeg deg mer enn gjerne en
Riktig god helg!