GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Globes Logg: Tankveske bestilt; med 12Volt kontakt ;)

Legg inn av AJ »

OleB skrev: Trenger ikke uvenner nå du har sånne venner AJ :rofl: :lol
:-k
Ja, der er du inne på no', gitt... :eh
Nei... :-| så... :confused joda, og... eh... sånn går nu dagan... :terge

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Globes Logg: Tankveske bestilt; med 12Volt kontakt ;)

Legg inn av Globe »

AJ skrev:
OleB skrev: Trenger ikke uvenner nå du har sånne venner AJ :rofl: :lol
:-k
Ja, der er du inne på no', gitt... :eh
Nei... :-| så... :confused joda, og... eh... sånn går nu dagan... :terge

KUN velmenende kameratslig små sleivspark....i ren og skjær misunnelse :redface :redface

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Globes Logg, liten tur til NAF MC Trondheim

Legg inn av AJ »

Det er nettopp slike ting som gjør den hyggelige tonen oss MC-kamerater i mellom her på MCsiden.no :thumleft
Gleder meg allerede til nye turer med Globe og mange andre her inne neste sommer :mc1

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Re: Globes Logg, liten tur til NAF MC Trondheim

Legg inn av Dexter »

AJ skrev:Det er nettopp slike ting som gjør den hyggelige tonen oss MC-kamerater i mellom her på MCsiden.no :thumleft
Gleder meg allerede til nye turer med Globe og mange andre her inne neste sommer :mc1
Skriver under på den jeg! Gleder meg allerede til neste år!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg, kløe i kjøpsfinger'n

Legg inn av Globe »

Satt i går kveld og trykket på diverse linker og leste litt her på mcsiden....med ett....kjente jeg at kjøpsfingern begynte å klø litt:

Bilde

Resultatet ble følgende:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Noe må man jo ha å fikle med i garasjen i løpet av vinterdagene, og man må jo gjøre seg klar til oppstart av sesongen 2011, den kommer jo før en aner det ;e

Så nå blir det montering av varmeholker, nytt strømopplegg til 12V-uttak i kåpa, kabling til 12V uttak til tankveske og kabling og ny kobling til GPS, alt via rele og inn mot egen sikringsboks. Kosejobb!!

Centerstand mover ble innkjøpt fra:
[img]http://img.skitch.com/20101009-pcxnyaau ... htn1e3.jpg[/img]

Det øvrige ble bestilt fra:
[img]http://img.skitch.com/20101009-fyawbe77 ... bta6se.jpg[/img]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Du verden!
Bare fornuftige kjøp, jo :thumleft
Disse tingene er jeg helt sikker på at du blir fornøyd med :prf
Varmeholkene og sikringsboksen er i hvert fall ting jeg var strålende fornøyd med. Bare pass på å plassere denne 'round rocker switch'en' på et sted hvor den ikke utsettes for direkte vannsprut med mindre du forsegler kontaktene fullstendig med krympestrømpe og/eller "innsausing" av vannavstøtende smørefett.
Jeg måtte bytte bryter én gang og tror, men vet ikke helt sikkert, at vanninntrengning i bryteren var årsaken (den kortsluttet antakelig... :-k ).

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Ble tur til lokalet til NAF MC Trondheim i dag også..masse folk :thumleft

Les og se bilder her i denne tråden!

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Globes Logg, NAF MC Trondheim på en helt vanlig lørdag!

Legg inn av Intruder »

Til felles opplysning gjorde jeg en biltur til Ghøvik lørdag,underveis møtte jeg fem sykler i fint
driv på E6... :thumleft
Blinket med lyset og hilste,en hilste tilbake mens de tre andre skkert trodde jeg var en
av mange gærne burister.... :oh
Og på GMS møtte jeg en djupt såra og vonbroten MCing som leverte Tigern til vinteropplag....
i et bur der slike sikres grunnet spenst,styrke og utholdenhet.... :janikk
Og eieren ble fraktet bort,i forholdsvis bra vigør.... :thumleft
AJ AJ er gutten sin.....
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg, VInterlagring, trist, men tid for garasjeko

Legg inn av Globe »

He he Intruder, enda bra du fikk møtt ham....han trengte sikkert noen trøstens ord og en klapp på skuldra når tigern nå er i buret sitt for vinteren. :m

RYDDING
Selv har jeg brukt helga til å rydde litt i garasjen. Dette er egentlig en hendelse som gjøres et par ganger i året...det er utrolig hva man samler på og som dermed hoper seg opp i slike lagringplasser :-k I og med at jeg nå anser garasjen for å være ferdig ryddet, ble garasjematta hentet frem, og beslutningen ble tatt! Det er tid for vinterlagring :sorry

OPPSTART OG SLUTT PÅ SESONGEN 2010
I fjor avsluttet jeg sesongen 7. november, men den siste turen husker jeg godt at jeg satt på sykkelen og angret på at jeg hadde tatt turen. Det ble en slik "Bambi on ice" følelse, den akter jeg ikke å oppleve igjen. For de som er interessert i å lese om fjorårets siste tur, hvor jeg bestemte meg for å avslutte årets sesong litt tidligere, så kan denleses om her.
Første turen sesongen 2010 ble gjennomført 4. april 2010. "jomfruturen 2010" for mitt vedkommende kan leses om her.

FJORVINTERS PMS-PERIODE......i tall!
SKal vi se....vinterlagring i fjor vinter varte altså fra 7.november 2009 til 4. april 2010...skal vi se....det skulle bli... :-k ..det skulle bli ..... :-k 148 dager...eller....3.552timer....eller...213.120 minutter... :-k i vinterdvale Håper virkelig at sesongen 2011 kan starte LITT tidligere enn 2010-sesongen :[-o<

VINTERLAGRING 2010/2011
Så, nå som garasjen stod der, ferdig ryddet, og garasjeteppet rullet ut, var det bare å finne frem byggtørka (innstilt på 16 grader), sette opp webkamera, montere alarmføleren og plassere TDM i garasjens "sweetspot".

TING Å GJØRE, TING Å FØRE
  • YAMAHA TDM 900:
    Ny tankveske med 12V kablet hurtigkobling er ankommet, venter på varmefolie til holkene, sikringsboks og releopplegg. Det skal også kables nytt til sig.tenneruttak og gps, så nå skal kåpe og tank demonteres og vask, smøring og kabling skal gjennomføres. Skal sjekke bremeklosser samt etterstramme bolter og skruer rundt om på sykkelen.
  • YAMAHA AEROX R
    Sønnens scooter skal få nytt bakdekk, nye bremeklosser og nytt eksosanlegg. Eksosanlegget ble regelrett "revet" av scooteren hans rett før helga, så her blir det utborring av en knekt festebolt inn mot toppen og litt arbeid med gjengetapp. :-k :skriver
  • HONDA SHADOW 125
    Jolly Jumper skal vinterlagre sin Honda Shadow i min garasje i vinter, og han har nok tenkt å finskru litt han også...kjenner jeg ham rett :thumleft
VÅREN ER HER......om ikke veeeldig lenge :thumleft
Tror dette skal bli en koselig vinter. Skal bruke goooood tid på dette og regner med noen kvalitetsstunder i garsjen...og VIPS...så er våren her :thumleft

Garasjen ferdig ryddet...og TDM på vinterlagring....i sweetspot :prf
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Litt vinterlagringsmusikk som i alle fall helt klart er i min gate \:D/
Melankolsk, storslått og vakkert...

Her er WRAITH OF THE ROPES med låta... "Snow Dragon"... :knegg

[video]http://www.youtube.com/watch?v=JetILJFM090[/video]

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Har SONOS lydsystem montert i garasjen, med et par B&W 602S3 høyttalere montert oppunder taket...jo så vi har lyd og musikk i massevis å velge mellom i løpet av kvalitetstiden som skal tilbringes der inne i vinter :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ja, tenkte jeg det ikke :knegg
Så må du holde oss løpende orientert om utstyrsmonteringen du skal gjøre på TDM'en.
Skulle absolutt isolert garasjen litt bedre her hjemme sånn at jeg kunne holdt på med ting & tang om vinter'n jeg også... Men det får bli senere, kanskje neste år... noe jeg har sagt i mange år allerede... :roll

I år synes jeg det er greit å vinterlagre på Gjøvik, ta service samtidig og kanskje bytte eksospotte med tilhørende re-mapping av innsprøytninga. Det vil bli flotte saker i så fall \:D/

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Ja, vinteren kan faktisk være en grei "time-out-periode" for å få fiklet litt med dem, gitt til grundig vedlikehold, utskiftinger og generell pleie....og..... jeg skriver fortsatt om MC..bare så det er sagt :knegg

Jeg blir nok å følge opp min logg med det som skjer, etterhvert, i garasjen ja. Regner med at vi får høre litt mer om din beslutningsprosedyre fra EN potte....til EN ANEN potte..ja, ja....Det finnes vel ikke 3-til-2 anlegg å få tak i :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Det finnes vel ikke 3-til-2 anlegg å få tak i :knegg
Joda, det finnes. Arrow skal visstnok har laget et 3-til-2 anlegg, men jeg finner ikke igjen bildene av det... :dontknow

Så da får vi nøye oss med 3-til-1 anlegg og lyden (ikke spesielt god, men gir likevel et greit inntrykk...) av den:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=_n6C-hMccSE[/video]

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Legg inn av Bubbu »

Vil tro TDM'en din vil øke egenvekten med noen kilo iløpet av vinteren Globe. :lol
(The Beast )

Svar