Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Snerken
Motorsykkelen din: Tilsammen 1700ccm

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Snerken »

Godtvoksen skrev:Har hatt en herlig tur ( ca 50 km) med Blåmann i kraftig regn og flotte høstfarger, og fått prøvd ut kjøreklær.

Min billig hjelm fra Biltema holder vann ute og dugger ikke, så jeg holdt meg tør og fin på hodet. :thumleft

Det samlet seg vann i skrittet på setet/salen og jeg var våt til skinnet (pungen) nedentil. Så buksene jeg har holder ikke en times kjøring i striregn. :redface

Overkroppen var tør og fin, så jakka holdt mål... :thumleft

MC-støvlene kjøpt etter anbefaling fra AJ var helt tørre, slik at jeg var tør og fin på beina... :thumleft

Ellers så likte jeg å kjøre i regnvær - så dette blir definitivt ikke siste gang. Ikke syntes jeg det var kaldt heller. Det betyr at det er lenge til vinterlagring ennå. Neste gang får jeg ta på meg regnbukse, for dette var gøy.... ;e
Du har en nydelig innstilling! :=D>
Det finnes ikke dårlig vær, og det ser jeg at du veit! Herlig! Spre ryktet!

Snerken.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev: MC-støvlene kjøpt etter anbefaling fra AJ var helt tørre, slik at jeg var tør og fin på beina... :thumleft

Ellers så likte jeg å kjøre i regnvær - så dette blir definitivt ikke siste gang. Ikke syntes jeg det var kaldt heller. Det betyr at det er lenge til vinterlagring ennå. Neste gang får jeg ta på meg regnbukse, for dette var gøy.... ;e
Bra at støvlene holdt vannet ute :thumleft
Mine gjorde nok ikke det... :-| Vet ikke helt hvorfor, men det kan kanskje være at den type sykkel jeg kjørte (TDM'en...) førte til mer vannsprut på støvlene... :dontknow Kan også være at jeg ikke har fått tettet til godt nok ved glidelåsen/borrelåsingen...
Falco støvlene som jeg kjøpte litt senere, er derimot vanntette. Veldig fornøyd med disse :prf

Liker å kjøre i regn jeg også! Skjønner egentlig ikke at folk styrer unna slik kjøring... Er egen helt egen MC-opplevelse å kjøre i regnvær, synes jeg, da...Været kommer tett innpå, kan man si... Men temperaturen bør være sommerlig, for å si det slik...

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Men temperaturen bør være sommerlig, for å si det slik...
10 grader +/- i regnvær er vanligvis god nordnorsk sommervær... \:D/

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Snerken skrev: Du har en nydelig innstilling! :=D>
Hei Snerken, velkommen til mcsiden.no
Jeg ser på din profil at du har 1700 ccm MC til sammen.. :knegg Nå ble jeg nysgjerrig... :scratch

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Jeg har som hovedregel styr unna ragnvær. Jeg synes vel at oppholdvær er det beste. Men så har jeg jo vært så heldig å fått regnvær ETTER at jeg har forlatt hjemmets luner, og det er sant som det sies. Det er en helt annen opplevelse å kjøre i regn. Har sittet å sett ut på regnet i hele dag og lurt på om det kunne vært en forfriskning å dra på en aldri så liten tur likevel. Nå har konemor vært borte siden i går og kom nettop hjem så jeg har jo ikke hatt anledning heller. Kanskje seinere. Skulle jo helst hatt noen å dra sammen med eller til for en varmende kaffekopp eller noe. Kanskje AJ har lyst på ettermiddagsbesøk? :-k

Jeg har enda turen ned Trollstigen friskt i minne. Jeg og Globe stoppa på toppen og lensa potetbingen. Hadde det vært klårvær så hadde vi nok kunnet bli inntaua for både blotting og tissing på offentlig sted, men tåka berga oss. Det var så utrolig friskt og deilig! 15 meters sikt. Det var så vått i lufta at vi ble våte av å kjøre der, men det var ikke nedbør... Jeg tror jeg jubla høyt en gang da vi stoppa på toppen. DET var en tur som virkelig festa seg på minne :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Dexter skrev:Kanskje AJ har lyst på ettermiddagsbesøk? :-k
Er alltid trivelig å få besøk av deg og andre MCister som stikker innom.
Men akkurat i dag har jeg en del forberedelser jeg må gjøre til i morgen, som gjør at jeg neppe hadde kommet til å bli særlig selskapelig i ettermiddag og kveld... :-k
Har også kikket på været utenfor vinduet her og fikk nesten uimotståelig lyst til å ta en tur i regnværet, men pga. av andre ting som bare gjøres å får jeg la det være denne gangen...

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Det var synd, men slik er det bare.

Tro hvem andre som kan være innenfor min besøksradius da? :scratch

Noen som har lyst på besøk? Eller tur for den del?

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

kom å få kaffe du..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

mekkern skrev:kom å få kaffe du..
Her skrevet PM. Må få en adresse så jeg finner frem :thumleft

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Dexter skrev:Det var synd, men slik er det bare.

Tro hvem andre som kan være innenfor min besøksradius da? :scratch

Noen som har lyst på besøk? Eller tur for den del?
Litt sent på dag kanskje, men bare å ta deg en tur.... :D
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Snerken

Legg inn av Snerken »

Godtvoksen skrev:
Snerken skrev: Du har en nydelig innstilling! :=D>
Hei Snerken, velkommen til mcsiden.no
Jeg ser på din profil at du har 1700 ccm MC til sammen.. :knegg Nå ble jeg nysgjerrig... :scratch
Det er da ikke noe mysterium! ;-);)
Det er 1700ccm motorvolum og 112 hestekrefter fordelt på to-tre sykler, litt avhengig av hva du definerer som sykkel. Mye av maskinparken er fra BMW, litt fra Italia, og det mest synlige fra Norge.
Også virker det, da! Det er vel litt av poenget, at en kan bruke det man har med hjul under?

8) Snerken.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Snerken skrev: Det er 1700ccm motorvolum og 112 hestekrefter fordelt på to-tre sykler, litt avhengig av hva du definerer som sykkel.
Nå er dette min første sesong på stor MC, så jeg har neppe noen definisjonsmakt på sykler... ;e

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
Snerken skrev: Det er 1700ccm motorvolum og 112 hestekrefter fordelt på to-tre sykler, litt avhengig av hva du definerer som sykkel.
Nå er dette min første sesong på stor MC, så jeg har neppe noen definisjonsmakt på sykler... ;e
Si ikke det...
Alt under 1800 kubikk er vel som mellomklasse å regne i din definisjonsbok... :knegg

:mk

Snerken

Legg inn av Snerken »

AJ skrev:
Godtvoksen skrev:
Si ikke det...
Alt under 1800 kubikk er vel som mellomklasse å regne i din definisjonsbok... :knegg

:mk
Au! :oh
Så selv om jeg slenger på både snøfreser og gressklipper så kommer jeg ikke over mellomklassen? Mumle mumle... -Teller bilen, kan jeg slenge på den i kubikkregnestykket? :-k

Snerken.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Alt under 1800 kubikk er vel som mellomklasse å regne i din definisjonsbok... :knegg
Ja igrunnen så var jeg jo egentlig bare på mopedtur med Blåmann i dag... ;e

Svar