AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jordet?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Svein2 »

Enig med Dexter jeg å, interresant kan det nok være å diskutere, men kanskje litt farlig i den værste PMS perioden. :notlistening

For å få litt ekstra fres på forumet kan vi i tillegg dra igang en diskusjon om religion og barneoppdragelse, men tror kanskje det lønner seg å vente til litt lenger utpå vinteren. :-J

Gammelgutt

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Gammelgutt »

Relax skrev:Å ta opp politikk eller religion på et forum pleier å ende med rabalder :sk?
Det skaper ofte het debatt ( krangling ) , og mindre samhold....

Noen forum blir ødelagt på den måten .... ...
I sirkus er disse to emnene forbudt å snakke om. En grei regel?. :scratch

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av jhn »

Æ kan ikke si at æ like tanken på at enkelte emner ikke skal kunne diskuteres,det e
ganske provoserende rett og slett at noen skal bestemme ka æ skal prate om.
Moderatorene får heller gripe inn ved eventuelle overtramp av folkeskikk. Men æ e selvfølgelig enig i at man må prøve å bevare den gode tonen som e her på forumet.
Det finnes et annet mc forum som tillate det meste av krangling og fornærmelser i alle varianter helt til en av mange moderatorer med høyst forskjellig tålegrense finner ut at det e nok.Det eneste som ikke e lov e å diskutere e moderatorenes uforutsigbare politikk,da
stenges tråden ganske kjapt.Det e også ganske provoserende.Æ like ikke å "knebles"

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Snikkeren »

Enig med deg, jhn. :thumleft
Vi bør kunne diskutere det meste som voksne mennesker. Men hvis det sklir ut, og folk begynner å bli ufine, og nedlatende, så må moderatorene få lov til å komme med advarsler. Hvis det ikke hjelper, så får man heller stenge tråden.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Dexter »

Dette er ikke et politisk forum, eller et forum for alt mulig annet rart som vi ikke klarer å diskutere uten at noen må stigmatiseres, generaliseres, angripes, idiotstemples, mobbes etc.

Må slike ting diskuteres så synes jeg det skal gjøres på en dertil egnet arena hvor det passer bedre enn her og aksepteres, noe vi ikke gjør her. Dette er et MC-forum. Likevel så aksepteres mye her, men når det konstruktive og saklige nivå passeres så er det på sin plass å sette en stopper for det. Ingen tjener på slikt.

Hva andre forumer driver med og aksepterer er egentlig for meg svært så uinteressant. Disse forskjellene tiltrekker og frastøter mennesker med forskjellige interesser noe jeg mener er greit. Det er ikke mulig å gjøre alle 100% fornøyd. Til det er vi alt for forskjellige. Jeg håper og tror at vi klarer å sette grensene slik at så mange som mulig føler seg vel og synes det er hyggelig å være her.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Snikkeren »

Dexter skrev: Må slike ting diskuteres så synes jeg det skal gjøres på en dertil egnet arena hvor det passer bedre enn her og aksepteres, noe vi ikke gjør her. Dette er et MC-forum.
Hvem var trådstarter sa du? :-J
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Dexter »

Snikkeren skrev:
Dexter skrev: Må slike ting diskuteres så synes jeg det skal gjøres på en dertil egnet arena hvor det passer bedre enn her og aksepteres, noe vi ikke gjør her. Dette er et MC-forum.
Hvem var trådstarter sa du? :-J
Jeg ser den, men den startet innenfor temaet MC. Deretter utartet den seg og krysset grensen til å ikke være konstruktiv eller saklig.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Snikkeren »

Joda, er enig at det ikke var så veldig konstruktivt etterhvert. Men det er jo det vi har dere snille moderatorer til. ;e Og etter du gikk inn i "diskusjonen" og sa at nok var nok, så respekterte jo folk det også. Det viser jo at man kan diskutere ting selv om det ikke har med mc å gjøre.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Dexter »

Snikkeren skrev:Joda, er enig at det ikke var så veldig konstruktivt etterhvert. Men det er jo det vi har dere snille moderatorer til. ;e Og etter du gikk inn i "diskusjonen" og sa at nok var nok, så respekterte jo folk det også. Det viser jo at man kan diskutere ting selv om det ikke har med mc å gjøre.
Ja, for all del. Tror de fleste av oss faktisk kan være i stand til å diskutere det mest utrolige om vi bare hadde begynt å skrive noe om det :knegg

Hva med brunsneglens forplantning, NSBs togkaos og kommende sessong samt økt pris på blå ming grøtris! Sistnevne opprørte meg forresten da jeg oppdaget det her om dagen... :oh
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Pollti

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Pollti »

Jeg hører til på høyre siden i norsk politikk og er av den mening at det er på tide å gravlegge Einar Gerhardsen for godt. Hva jeg mener om AP og den rød/grønne regjeringa vi har nå kan vi la ligge. Dette er et forum for MC brukere uansett politisk ståsted og relgion. Selv har jeg ingen problemer med å pleie omgang med folk av annen politisk oppfatning eller andre relgioner. Legg dette dødt. Det blir splittende og forringer kvaliteten på forumet. Vi haren felles interesse såvidt jeg har skjønt ?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av jhn »

Dexter skrev:Dette er ikke et politisk forum, eller et forum for alt mulig annet rart som vi ikke klarer å diskutere uten at noen må stigmatiseres, generaliseres, angripes, idiotstemples, mobbes etc.

Må slike ting diskuteres så synes jeg det skal gjøres på en dertil egnet arena hvor det passer bedre enn her og aksepteres, noe vi ikke gjør her. Dette er et MC-forum. Likevel så aksepteres mye her, men når det konstruktive og saklige nivå passeres så er det på sin plass å sette en stopper for det. Ingen tjener på slikt.

Hva andre forumer driver med og aksepterer er egentlig for meg svært så uinteressant. Disse forskjellene tiltrekker og frastøter mennesker med forskjellige interesser noe jeg mener er greit. Det er ikke mulig å gjøre alle 100% fornøyd. Til det er vi alt for forskjellige. Jeg håper og tror at vi klarer å sette grensene slik at så mange som mulig føler seg vel og synes det er hyggelig å være her.
Enten misforstår æ dæ eller motsatt,æ mene ikke at alt skal aksepteres,de grensene som
finnes på forumet i dag e helt fin.Det aksepteres at det snakkes om musikk og mye annet
rart,det finnes til og med en tråd som handler om "alt annet enn mc" så å sette en grense
ved politikk blir i mitt hode en smule pussig. La folk diskutere det de måtte ønske men ta
uønskede ting i fødselen. Det æ sa om det andre forumet e ikke noe æ ønske skal adopteres av mc siden,langt ifra,det va et eksempel på hvordan det ikke bør være etter min mening.Kor går forresten grensen for ka som e politikk?

mekkern
Innlegg: 7591
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av mekkern »

Når det gjelder politikk og samfunnsdebatter på nett blir jeg idioterklært med en gang så jeg holder meg til autistfeltet mitt med mekanikk..... :-J

Skulle jeg få akutt anfall kan jeg ta en tur på"Din side" eller Dagbladet... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Dexter »

jhn skrev:
Dexter skrev:Dette er ikke et politisk forum, eller et forum for alt mulig annet rart som vi ikke klarer å diskutere uten at noen må stigmatiseres, generaliseres, angripes, idiotstemples, mobbes etc.

Må slike ting diskuteres så synes jeg det skal gjøres på en dertil egnet arena hvor det passer bedre enn her og aksepteres, noe vi ikke gjør her. Dette er et MC-forum. Likevel så aksepteres mye her, men når det konstruktive og saklige nivå passeres så er det på sin plass å sette en stopper for det. Ingen tjener på slikt.

Hva andre forumer driver med og aksepterer er egentlig for meg svært så uinteressant. Disse forskjellene tiltrekker og frastøter mennesker med forskjellige interesser noe jeg mener er greit. Det er ikke mulig å gjøre alle 100% fornøyd. Til det er vi alt for forskjellige. Jeg håper og tror at vi klarer å sette grensene slik at så mange som mulig føler seg vel og synes det er hyggelig å være her.
Enten misforstår æ dæ eller motsatt,æ mene ikke at alt skal aksepteres,de grensene som
finnes på forumet i dag e helt fin.Det aksepteres at det snakkes om musikk og mye annet
rart,det finnes til og med en tråd som handler om "alt annet enn mc" så å sette en grense
ved politikk blir i mitt hode en smule pussig. La folk diskutere det de måtte ønske men ta
uønskede ting i fødselen. Det æ sa om det andre forumet e ikke noe æ ønske skal adopteres av mc siden,langt ifra,det va et eksempel på hvordan det ikke bør være etter min mening.Kor går forresten grensen for ka som e politikk?
Jeg leste deg nok litt feil så det beklager jeg. Vi skal ikke styre eller bestemme hva som skal diskuteres. Poenget er å stoppe det når det sporer av. Det er åpenbart at det kan bli alt for smalt om vi ikke tillater å diskutere det meste som ligger i dagen, tiden og mangfoldet av interesser og temaer som kommer og går. Likevel så tror jeg fort at enkelte temaer engasjerer mer enn andre og at det kan vise seg å være riktig for alle at man bare lar dem ligge. Politikk kan være nettop et slik tema. Vi får se hva som skjer neste gang. Kanskje det går helt fint!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37883
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av AJ »

Mange meninger som har dekket det meste, skulle jeg mene...
Det meste og veldig mye fornuftig er sagt og dermed kan tråden stenges.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Låst